Ihanaa, kohta mulla ei ole mitään hormonaalista ehkäisyä, en ole raskaana, enkä imetä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hormooniton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hormooniton

Vieras
Yli 9 vuotta olen ollut jossain noista "tiloista" joko ollut pillerit, kapseli kädessä, ollut raskaana tai imettänyt. Tässä kuussa saan kapselin (ollut viimeiset 5v) pois, enkä aio raskautua :)

Mitenköhän elämä muuttuu, muutunko minä jotenkin :D

Onnea! :flower:

Minulla helpotti kun pillerit lopetin, me olemme kyllä vielä siinä vaiheessa, että raskautta ja imetystä kaipaillaan (yksi lapsi vasta) mutta voin kuvitella kuinka se mahtaa tosiaan olla vuosien jälkeen helpotus olla "oma itsensä" ilman hormonien tuomaa heittelyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Onnea! :flower:

Minulla helpotti kun pillerit lopetin, me olemme kyllä vielä siinä vaiheessa, että raskautta ja imetystä kaipaillaan (yksi lapsi vasta) mutta voin kuvitella kuinka se mahtaa tosiaan olla vuosien jälkeen helpotus olla "oma itsensä" ilman hormonien tuomaa heittelyä.

Ja mietityttää lihonko/laihdunko, muutunko enemmän tasapainoiseksi tms mitä hormoonit voivat tehdä

Olen vasta 25v, joten kiva olla aikuisiässä kerrankin ilman yhtään mitään noista

Mun kohdallani ainakin tietty hormooni-hulluus jäisi pois (toivottavasti jääkin jahka imetys tässä loppuu :attn: ).
Mies ainakin on sanonut että se aika kun en oo syönyt mitään ehkäsypillereitä (vauvaa tehdessä ) oon ollut tuhat kertaa järkevämpi ja vähemmän ailahtelevainen. Sitä taas odotellessa...

Mulla se hormonaalinen ehkäisy on ollut ainut mikä on tasoittanut kauheita kiukunpuuskia jne. Viimeksi oli kapseli 2x3vuotta ja ah, sitä auvoista aikaa.
Raskaana, imetyksen aikana ja ilman mitään hormooneita olen ollut kuin hullu.
Onneksi ensi kuussa kapseli laitetaan taas :)

Näin meillä, mutta tuntuuhan se ihan kivalta välillä olla ihan "oma itsensä" :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
elät sit puutteessa

en nyt tajunnut ihan sunkaan pointtias..

onks tääl oikeesti näin tyhmää porukkaa liikenteessä :o

Sori vaan, mutta en mäkään kyllä tajunnut että mitä oikein hait avauksellasi. Mutta mä en olekaan kokeillut kuin muutamaa ehkäisyä enkä ole sen alan asiantuntija...