Ihanaa kun kotiäitiys loppuu!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aamen

Vieras
Luulin, etten koskaan kasvaisi siihen että veisin lapsen päiväkotiin ja alkaisin elämään taas omaa elämää. MUTTA KYLLÄ SE PÄIVÄ VAAN TULI! Olen niin onnellinen että lapsia on vaan yksi ja ei tartte enää pääasiaa päivistä käyttää kotona/avoimella päiväkodilla/puistossa kuuntelemassa niitä samoja jankutuksia lapsista :) Aikansa kutakin! Huh, ohi on!! Kesäloma edessä!

Onko muilla tullut huumaavaa vapauden tunnetta kun kotinakki on ohi?

Mä meen kolmen viikon päästä töihin, ja ristiriitainen olo. Puistossa ja kerhossa käynti on kamalaa pakkopullaa (no puisto on nyt lämpimällä ihan jees), haluaisin vaan olla yksin kotona. Töihin en haluaisi, työni on kiireistä ja stressaavaa. Kotona olin 2,5 vuotta.

Ei voi voittaa :)

Minusta myös työelämä rytmittää ihanasti arkea. Viikonloppuja, vapaapäiviä ja lomia odottaa ihan eri tavalla ja ne oikeasti poikkeavat muusta elämästä kun on myös töissä.

Olen tällä hetkellä onnellisimmillani koko äitiyteni aikana kun lapset ovat jo kasvaneet siten ettei ole enää juuri rajoituksia mitä ja missä heidän kanssaan voi tehdä vaan ovat jo suhteellisen järkeviä ja aivoillaan ajattelevia. Lisäksi nautin nykyisestä työnkuvastani, se on sitä 7-15 työtä eli työmatkoja on harvakseltaan. Elämä on löytänyt kaikin puolin tyytyväisyyden ja tasapainon.

Mulla on alkamassa äitiysloma, mutta jotenkin se vähän ahdistaa. Toisaalta on kiva olla kotona lasten kanssa, mutta toisaalta mietin että miten jaksan tylsistymättä.

Yhtään en kyllä odota lasten päiväkoti-ikää/aikaa kun se on kauheaa ramppaamista, hakemista, viemistä, sairastelua....

Mä niin kaipaan kotiäitiyttä. Nyt kun raahautuu ennen viittä päiväkodin kautta väsyneenä kotiin, niin kaipaa vielä enemmän. Mä viihdyin kotona ja olisin edelleen jos se olis taloudellisesti mahdollista. Ymmärrän kyllä, että kaikki ei tykkää. Onhan se toisinaan vähän puuduttavaa:D. Mutta tsemppiä uuteen elämänvaiheeseen!

Itse toivon että se helpottaa vähän (paljonkin) että ei jouduta tekemään täyttä viikkoa: itse olen opiskelija ja silloin kun ei ole harjoitteluita on rentoa. Sitten kun on harjoitteluita mies tekee 4pv viikkoa. Lapsen päikyssä on vaan 16 lasta niin uskon ja toivon ettei taudit jyllää ihan yhtä pahasti kuin 100 lapsen talossa :) ap

Parin viikon päästä kesäksi töihin ja syksyllä toivottavasti opiskelemaan. Kotiäiti oon ollut jo ruhtinaalliset 5 vuotta! Jännittää tottakai, kun kotona ollut niin kauan, mutta on kyllä mahtavaa päästä tekemään jotain ja käyttämään päätä! :D

Olen kotiäiti aivan vapaasta tahdostani enkä ole koskaan vielä tuntenut mitään tylsistymistä. Kyllä lasten kanssa saa käyttää niin paljon mielikuvitustaan ja elää tässä ja nyt että ei aikuisten kanssa töissä ollessa moisia kokemuksia saisi.

Asumme ihan maalla joten olen toki välttynyt noilta leikkipuistoissa toisten lasten äitien höpinöiltä ja ehkä juuri siksi tykkäänkin olla kotiäiti, saan olla kotona ja äiti ; )

Minäkin ihan vapaasta tahdostani olen ollut mutta lapsia tosiaan yksi leikki-iän saavuttanut niin tuntuu niin kivalta kun vihdoin ehkä riittää taas aika ja kapasiteetti sille todelliselle intohimolleni!! :) vuosista olen nauttinut mutta nyt tarvitsee muutosta eikö se tod ole toinen lapsi :D ap

Minäkin ihan vapaasta tahdostani olen ollut mutta lapsia tosiaan yksi leikki-iän saavuttanut niin tuntuu niin kivalta kun vihdoin ehkä riittää taas aika ja kapasiteetti sille todelliselle intohimolleni!! :) vuosista olen nauttinut mutta nyt tarvitsee muutosta eikö se tod ole toinen lapsi :D ap

Parhaillaan olen kotona ja ehkä vielä vuoden kotona.Tuntuu niin puuduttavalta joskus.Mutta aikansa kutakin. Tää on mun elämäni parasta aikaa loppujen lopuksi :D Vaikka tuntuukin välillä tylsältä. Mutta kun alkaa taas pkoo/työt/ sairastelut ym- arki ni hyvä näin vielä hetken :)

Aijjaij, minä taas haaveilen, että oi kun saisi lapsen ja voisi jäädä kotiin! :D Kaipaan puuduttavaa arkea, tää työelämän kilpailu ja tehokkuus on mulle vähän liikaa. Tai ehkä pitäis vaihtaa vähemmän kunnianhimoiseen duuniin...

Yhteistyössä