Ihanaa! Mulla on mies joka haluaa kanssani naimisiin pelkästään rakkaudesta, ei "velvollisuudesta"!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva morsijan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva morsijan

Vieras
Pakko hehkuttaa! Mä olen niin onnellinen ja rakastunut! Minulla on aivan ihana mies, joka tahtoo mennä kanssani naimisiin, ihan silkasta rakkaudesta ja siitä että haluaa viettää kanssani koko elämän loppuun asti :) Meillä ei ole yhteisiä lapsia, eikä niitä ole tarkoitus hankkiakaan, meillä ei ole yhteistä asuntolainaa, eikä muitakaan niinsanottuja asioita jotka "velvottaisivat" menemään naimisiin. Ymmärrän että jos on lapsia niin tietenkin se on fiksumpi olla tai mennä naimisiin, ja varmasti sitä toista rakastaakin. Mutta me haluamme naimisiin ihan pelkästä rakkaudesta ja minusta se on aivan ihanaa :) Tiedän että päälle satelee nyt paskaa ja aukaisen sateenvarjon, mutta näin se on ja olen erittäin onnellinen :)

Niin mekin mentiin 10 vuotta sitten, ihan pellkästä rakkaudesta ja halusta viettää koko elämä yhdessä :) Edelleen tuntuu samalta, toki noita "velvotteitakin" on ilmaantunut vuosien saatossa.. Enemmän rakastan tänään kuin 10 vuotta sitten!

Ompas sulla oudot luulot toisten naimisiin menojen syistä. Tiedätkö meillä on niin velat, kun lapsetkin, eikä edes suunnitella naimisiin menoa.

Öh, siis tietenkin on jokaisen oma valinta mennäkkö sitä naimisiin vai ekö sitä mennä. Mutta onhan se "fiksumpaa" olla naimisissa kun on lapsia. Edellisessä suhteessani exän kanssa meillä oli oikeasti vain se mielessä että kai sitä olis fiksumpi mennä naimisiin kun on lapsi ja yhteinen laina. Rakkaus ei ainakaan meillä ollut se päällimäinen ajatus. Mutta luojan kiitos, ei menty naimisiin. Ja siis tunnen monta pariskuntaa jotka ovat menneet juurikin lasten takia ja lainan takia naimisiin, toivottavasti myös rakkauden. En halua mollata muiden päätöksiä, jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee. Mutta minä tulin kertomaan ja hehkuttamaan omasta onnellisuudestani :)

Öööö...?
Ei kai kannata mennä naimisiin muuta kuin rakkaudesta? Eihän se muuten kestä.
Melko ihmeellinen näkökanta, nytkö vasta hiffasit miksi ihmiset oikeasti menee naimisiin?

Eikös se papin aamen pitäsi olla sanottuna jo ennen kun niitä lapsia alkaa tulemaan. ;) Eli siinä vaiheessa ei mennä niiden "velvollisuuksien" takia, vaan ihan rakkaudesta.

Toki kautta aikojen on täysaiakaisia "keskosia" syntynyt. :)

Ei tää kyllä provon pitänyt olla... Mutta siis, eihän siinä jos joskus tulevaisuudessa ostamme ybteisen talon ja lainan tulevan mieheni kanssa, lapsia me ei olla enää hankkimassa. Ei se, että ikää olisi liikaa, vaan se että kumpikaan ei halua enempää lapsia. Mieheni on 30 ja minä häntä muutaman vuoden nuorempi. Elämän tilanteet muuttuu, mutta kyllä minä haluan mennä kerran elämässäni naimisiin aivan silkasta rakkaudesta, ilman että mikään velvottaisi menemään naimisiin. Ja nyt tosiaan tarkoitan noilla velvotteilla lapsia, yhteistä lainaa tms..

Muistakaa silti tehdä se avioehto, vaikka kuinka rakkaudesta menisittekin naimisiin.

btw... Mekin mentiin rakkaudesta naimisiin, vaikka oli jo lapsi, omakotitalosta velkaa ja eletty yhdessä 10 vuotta. Niin ja tehtiin avioehto totta kai...

Niin mekin menimme naimisiin ilman että oli tarkoitus tehdä lapsia, ottaa asuntolainaa ym.
No lapsia teimme sen jälkeen silti. Mutta en näe miten meidän tilanne olisi muiden avioliittoja tai yhdessäoloja erityisempi.
Tekeekö se että meillä oli vaan rakkaus syynä, monella muulla sentään on sen rakkauden lisäksi myös esim. ne lapset ja ehkä jopa se asuntolainakin.

[QUOTE="mamma";26263176]Öööö...?
Ei kai kannata mennä naimisiin muuta kuin rakkaudesta? Eihän se muuten kestä.
Melko ihmeellinen näkökanta, nytkö vasta hiffasit miksi ihmiset oikeasti menee naimisiin?[/QUOTE]

Oo, aplodit! Ymmärsit mitä ajoin takaa! Siis, nykyään tulee tosiaan tehtyä niitä lapsia ennenkuin on edes vakaa parisuhde, minä, nostan käden ylös tässä kohtaa, lukeudun juuri tuollaisiin. Ostetaan yhteinen asunto kun on se lapsi, tai parikin lasta, ilman että ollaan menty edes naimisiin ja eletään yhdessä kun on se lapsikin ja näinhän sen pitää olla periaatteella, nostan käden ylös taas, hep! Sitten kun rupeaa ympäriltä kuulumaan että koskas häitä tanssitaan kun on lapsikin jne niin siinä kohtaan käy miettimään että olisihan se helpompi sitten jos toinen menee ja delaa... Hep taas! No, ei menty naimisiin exän kanssa, liitto ei olisi kestänyt, kun ei se kestänyt avoparinakaan, luojan kiitos! Tunnen monta pariskuntaa jotka ovat ajatelleet samalla tavalla ja tietenkin varmaan myös rakkaudesta. Minä olen nyt lapseni hankkinut ja haluanennä nykyisen kanssa naimisiin rakkaudesta :)

[QUOTE="vieras";26263222]Muistakaa silti tehdä se avioehto, vaikka kuinka rakkaudesta menisittekin naimisiin.

btw... Mekin mentiin rakkaudesta naimisiin, vaikka oli jo lapsi, omakotitalosta velkaa ja eletty yhdessä 10 vuotta. Niin ja tehtiin avioehto totta kai...[/QUOTE]

Tottakai teemme avioehdon, ei minulta eikä suvultani kukaan mitään ole saamassa muuta kuin muistoja, mutta mieheni perintöä tai miehen suvun rahoja en halua. Ne kuuluvat miehelleni ja hänen lapsilleen.

No, jos itse ex:äsi kanssa suunnittelit naimisiinmenoa velvollisuudesta, niin et kai oikeasti kuvittele kaikkien muiden toimivan samoin?

Osin ymmärrän pointtisi, siis sen perusteella mitä tunnen ihmisiä jotka ovat löytäneet uuden parisuhteen siinä vaiheessa kun molemmilla on lapset tehty ja vähän isommiksi jo kasvaneetkin, talous kunnossa, hyvät työpaikat jne. Antaahan se erilaisen vapauden nauttia toisista ja parisuhteesta kun ei enää tarvi käydä läpi raskauksia ja niihin liittyviä mahdollisia ongelmia, pikkulapsiaikaa ja sen mukanaan tuomaa kiristynyttä taloustilannetta, isojen lainojen ottamisia jne.

Mukava lukea onnellisuuden purkauksia, ne ovat jotenkin turhan harvinaisia (aikuisilla) suomalaisnaisilla ainakin netin perusteella eikä arjessakaan niin usein näe. Best of luck :)

Oo, aplodit! Ymmärsit mitä ajoin takaa! Siis, nykyään tulee tosiaan tehtyä niitä lapsia ennenkuin on edes vakaa parisuhde, minä, nostan käden ylös tässä kohtaa, lukeudun juuri tuollaisiin. Ostetaan yhteinen asunto kun on se lapsi, tai parikin lasta, ilman että ollaan menty edes naimisiin ja eletään yhdessä kun on se lapsikin ja näinhän sen pitää olla periaatteella, nostan käden ylös taas, hep! Sitten kun rupeaa ympäriltä kuulumaan että koskas häitä tanssitaan kun on lapsikin jne niin siinä kohtaan käy miettimään että olisihan se helpompi sitten jos toinen menee ja delaa... Hep taas! No, ei menty naimisiin exän kanssa, liitto ei olisi kestänyt, kun ei se kestänyt avoparinakaan, luojan kiitos! Tunnen monta pariskuntaa jotka ovat ajatelleet samalla tavalla ja tietenkin varmaan myös rakkaudesta. Minä olen nyt lapseni hankkinut ja haluanennä nykyisen kanssa naimisiin rakkaudesta :)

Aha..?
Ihan miten vaan, tuo oli sinun vuodatuksesi.
Ihan oikein että et mennyt exäsi kanssa naimisiin kun et rakastanut, vai miten se oli?

Sitä vaan tarkotin että naimisiin mennään rakkaudesta, eikö? Muuten ei minusta ole mitään syytä mennä naimisiin vaikka olisikin lapsia ja lainaa.

Yhteistyössä