Ihanaa tämä joka keväinen kutina, lääkkeet ei auta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raaps raaps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raaps raaps

Vieras
Allergialääkkeenä käytän cetiritzinia, olen syönyt yli 3vk säännöllisesti. Silti jopa sisällä nenä vuotaa, silmiä kutittaa ja ihan pahin oire on vartalon kutina. Kutisee oikeesti joka paikka! Ja ulkona varsinkin oireet on ihan hirveät, kuin joku kutittais koko ajan höyhenellä nenän sisäpuolelta ja aivastuttaa koko ajan. Silmiä kutittaa. Mikähän lääke sit auttais siitepölyallergiaan (leppä, koivu), tuo lääke on ainakin edullinen... reseptillä n. 3e/100kpl. Mitä muut allergikot käytätte ja tehoaako? Käytättekö lisäks jotain nenäsumutetta tai silmätippoja ja mille ootte allergisia?

Suosittelisin sulle lisäksi nenäsumutetta ja silmätippoja.

Itse jouduin pahimpina vuosina popsimaan lääkkeitä levyllisen päivässä eikä siltikään meinannu auttaa. Ne eukalyptys-karkit/kurkkupastillit auttoi, mutta sellainen piti olla koko ajan suussa.

Nykyisin oireet huomattavasti vähentynyt, mutta syönkin lääkkeitä ympärivuotisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:

Itse jouduin pahimpina vuosina popsimaan lääkkeitä levyllisen päivässä eikä siltikään meinannu auttaa. Ne eukalyptys-karkit/kurkkupastillit auttoi, mutta sellainen piti olla koko ajan suussa.

Nykyisin oireet huomattavasti vähentynyt, mutta syönkin lääkkeitä ympärivuotisesti.

Täytyypä käydä apteekista kysymässä. Uskaltaiskohan noita lääkkeitä sit ottaa vaikka pari päivässä, aamulla ja illalla? Mun mielestä annostus on 1kpl päivässä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:

Täytyypä käydä apteekista kysymässä. Uskaltaiskohan noita lääkkeitä sit ottaa vaikka pari päivässä, aamulla ja illalla? Mun mielestä annostus on 1kpl päivässä...

Joo, niinhän se on. Mutta kun se ei silloin riittänyt, niin ei riittänyt. Tosiaan meni levy ja söin kolmea erilailla vaikuttavaa allergialääkettä kerralla. Ei ehkä kovin terveellistä/fiksua, mutta muuten olisin varmaan tappanut itseni niiden oireiden kanssa.

Nykyisin syön siis yhden xyzalin/pvä eikä allergiaoireita ole kuin sairaana muuten. Joskus otan kaksikin, jos tuntuu, että tarvitsee.

Yksi mikä myös auttaa (jos vain on mahdollisuus), niin vaihtaa maisemaa. Ulkomaille tietenkin paras, mutta itselle auttoi jo kaupungista maalle muuttaminen.

Yhteistyössä