ihastuneella miehellä on pakkomielle minusta. uhkailee ja pelottelee.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tina"

Vieras
kerran suostuin treffeille, koska oli piirittänyt minua pari kk:tta. treffeille suostuminen oli virhe, koska hän kosi ja haluaisi muuttaa yhteen. kieltäydyin asiallisesti ja sanoin etten lähde enää toisille treffeille, niin mies sanoi aiheuttavansa minulle tuskaa. sanoin hänelle, että jos tämä toistuu ilmoitan asiasta poliisille. nyt hän ahdistelee edelleen, koska on palavasti rakastunut ja haluaa kanssani naimisiin.

Katkaise kaikki yhteydenpito, numero salaiseksi ym. Ilmoitus poliisille. Kaikesta häiriköinnistä todisteet talteen. On tutkimuksissa todettu, että järkipuhe ja ystävällisyys tai edes epäystävällisyys eivät auta, vaan tuollaiset ihmiset kokevat kaiken huomion todisteena siitä, että olet kiinnostunut. Eli tosi tiukka linja.

Poliisille. HETI. Äläkä missään nimessä laimenna kertomusta, kun juttelet viranomaisille. Älä anna poliisissa kenenkään 'puhua sinua ulos pelosta'. Tarkoitan tällä sitä, että jos joku kokeilee jäätä vihjaamalla, että kyse olisi ehkä kuitenkin 'ohimenevästä ihastuksesta' ja vainottu alkaa epäillä omaa pelkoaan yliampuvaksi ja kyseenalaistaa omaa ahdistustaan, epäillä itseään, viranomaisen on vaikea ottaa sinua tosissaan. Monenlaisia hysteerikkoja on liikkeellä ja poliisi on ylityöllistetty muutenkin, joten siellä varmasti tartutaan mahdollisuuteen, että joku ilmoituksista menisi ohi ilman suurempaa hälyä. Kyllä poliisi reagoi ja sieltä saa apua, kun osaa sitä hakea, mutta sinun on oikeasti näytettävä, että sinulla on todellinen huoli asiasta. Voin sanoa tämän omakohtaisesti, koska itse jouduin hakemaan poliisilta apua, kun jouduin vainotuksi. Ensimmäisellä kerralla käännyin laitokselta pois, koska virkailija tiskin takana sai nokkelilla sanavalinnoillaan minut uskomaan, että olen ylireagoinut. En ollut. Viikkoa myöhemmin jouduin palaamaan laitokselle ja kertomaan, että nyt se tyyppi on käynyt jo kotiovellani. Eli mars sinne poliisin juttusille!