ihme menoa päiväkodissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hain lasta kotiin pakkaskeleissä viimeviikolla ja olivat ulos kerenneet,niin kotona huomasin että lapsella pelkkä t-paita haalarin alla.
Haalarin lenksuja eivät näköjään osaa laittaa kun lapsella sisävaatteista puntit ja sukat aina märkänä,kerran tuonut lapsen ilman sukkia kotiin kun olivat kadottaneet kaikki varasukat?!
Ja kun asioista mainitsee saa vaan mulkaisuja ja seuraavana päivänä taas uusi sijainen ryhmässä joka ei osaa laittaa ja joudut samoista mun mielestä selvistä asioista aina sanomaan,eiks tälläset nyt tarvius osata?
Ja muutenkin kypsynyt tohon että jatkuvasti hoitjat vaihtuu ja uudet ei tule edes itseään vanhemmille esittelemään ym,ja sitten ihmetellään kun lapset levottomia ja alkaneet jo kotonakin oireilla,mikään ihme kun koko ajan uusia ihmisiä,eikä mun mielestä ihan lapsen edun mukaista tää touhu siellä enään.

Alkuperäinen kirjoittaja nallukka:
Joku noussu vissii väärällä jalalla ylös...

sunko mielestä ihan normaalia,ammattitaitoisen ihmsen toimintaa?No selvä sitten,olen tiukkis,vaikka omasta mielestäni en ole kun koko ajan tulee lisää näitä juttuja niin ne alkaa vaivaa,ja kun siellä ei tosiaan tunnu ketään kiinnostavan niin mitkään asiat ni kurja jättää lastaan sinne aamusta toiseen.
Mut joo turha tietty täällä narista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hain lasta kotiin pakkaskeleissä viimeviikolla ja olivat ulos kerenneet,niin kotona huomasin että lapsella pelkkä t-paita haalarin alla.
Haalarin lenksuja eivät näköjään osaa laittaa kun lapsella sisävaatteista puntit ja sukat aina märkänä,kerran tuonut lapsen ilman sukkia kotiin kun olivat kadottaneet kaikki varasukat?!
Ja kun asioista mainitsee saa vaan mulkaisuja ja seuraavana päivänä taas uusi sijainen ryhmässä joka ei osaa laittaa ja joudut samoista mun mielestä selvistä asioista aina sanomaan,eiks tälläset nyt tarvius osata?
Ja muutenkin kypsynyt tohon että jatkuvasti hoitjat vaihtuu ja uudet ei tule edes itseään vanhemmille esittelemään ym,ja sitten ihmetellään kun lapset levottomia ja alkaneet jo kotonakin oireilla,mikään ihme kun koko ajan uusia ihmisiä,eikä mun mielestä ihan lapsen edun mukaista tää touhu siellä enään.

Kannattas jutella päiväkodin johtajan kanssa, tuosta hoitajien jatkuvasta vaihtumisesta. Tietty johtajallakin on vastuuna et ryhmissä on tarpeeksi hoitajia lapsimäärään nähden. Jos omat hoitajat sairastelee paljon niin pakko on ottaa vieraitakin sijaisia.

Juu,jutskaas päikkärin johtajan kans tm vastaavan, ei ne asiat ainakaan täällä parane päikkärin suhteen. Oma mieliala kyllä ehkä nousee, ku purkaa tuntojaan täällä.

niin, itelläni ollut 2 lasta päikkärissä ja 1 pph:lla, eikä mulla oo ollu ikinä mistään valittamista. Noh,ehkä oon vaa sattunut siinä suhteessa onnelliseen asemaan.

Jos oli pelkkä t-paita haalarin alla, niin todennäköisesti lapsi on pukenut itse (päiväkodissahan ei pueta valmiiksi, jos lapsi osaa itsekin pukea tai edes harjoittelee sitä) ja kukaan hoitajista ei ole huomannut pitkähihaisen puuttumista välistä. Meilläkin on joskus käynyt noin, mutta vahinkoja sattuu. En ole jaksanut sellaisesta nipottaa pk:lle.

Mees ap sinne pomon juttusille. Jokin huolellisuusraja sentään hoitajilla oltava. Vaikka ne renksut voivat irrota leikkien tiimelllyksessä, kaikki lapset eivät siitä sano eikä aina hoitaja huomaa niin käyneen. Tuo vaihtuvuus ei kyl oo hyvä homma.

Kannattaa ottaa asia tosiaan puheeksi pk:n johdon kanssa. Ei ole lapsen edun mukaista kun väki vaihtuu alvariinsa.

Meidän päikyssä kanssa vähän samaa rataa, jatkuvasti on joku uusi naama vastassa, suurin osa lienee opiskelijoita, mutta kyllä minä odottasin että tulee esittäytymään. Monasti sitten itse menen näiden ihmisten luo käsi ojossa ja huomautan että on kohteliasta esittäytyä. Nämä siis monesti teini-ikäisiä tyttösiä... Ja mikä minua risoo on se, että kun meillä on nyt 3 kk ikäiset kaksoset niin me ei välttämättä olla pilkulleen puoli 9 siellä eskarilla. Mutta rouvilla on naama väärin päin päässä kun myöhässä menee paikalle. Ei edes huomenta useasti sanota. Onneksi tämä on viimeinen vuosi kyseisessä paikassa...

toisaalta ymmärrän sen, et hoitajia harmittaa se, jos joku myöhästyy, kun on se aikataulu millä elävät ja sit moni homma myöhästyy yhden homman takia. Tulikohan kui monimutkasesti asia selitettyä...eli jos ovat vaiks lähös kävelylle tms. Toki itsekin useamman lapsen äitinä TIEDÄN ettei lapset elä kellon mukaan...

Itse lasten hoito alalla työskentelevänä osaan sanoa, että isommat lapset pukevat itse tai heitä pyritään kannustamaan siihen. Mutta ainakin meillä pyritään tarkistamaan "tulos" ennen ulos lähtöä, toki se on välillä sellasta sutinaa, et joku tarkistus saattaa mennä ohitse. Pieniä kun autettava samassa hötäkässä. Itse otan ainakin mielelläni pukeutumis pyyntöjä vanhemmilta vastaan tai jos huomaavat jonkun kömmähdyksen, niin voi sanoa siitä ystävällisesti. Monesti kyllä tuntuu,et hoitajia pitäisi olla enemmän lapsimäärään nähden, mut sehän ei ole meidän päätettävissä. Ikävä kylläkään!

Niin ja siihen vaihtuvuuteen on kyllä paha puuttua kun hoitajillakin on oma elämä ja joillakin jopa perhettä ja ne hoitajienkin lapset saattaa sairastaa ja hoitajat itsekin, minkäs sille silloin tekee? Kipeenäkö pitäs töihin mennä tai jättää omat sairaat lapset hoitamatta..

Yhteistyössä