Ihmeellistä toimintaa miehen exältä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitipuoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitipuoli

Vieras
Meidän tarina on niin pitkä ja paljon on tapahtunut asioita, joten koitan lyhyesti selittää tilannettamme..
Mieheni on ollut aiemmin naimisissa ja tämä exä siis itse halusi erota ja vasta eron jälkeen kertoi pettämisistään yms kieroiluistaan.
Minä tulin mukaan kuvioihin aika pian eron JÄLKEEN ja miehen ja exän välit ovat olleet useita vuosia huonot ja kommunikoineet he ovat lähinnä tekstiviestein pakollisista asioista.
Itse en exästä myöskään liiemmin välitä alkuaikojen kännisoitteluiden, häiriköinnin, valehtelun ym.asioiden takia piittaa.
Kuin kiusallaan hän muutti kauas viedäkseen lapset pois isän lähettyviltä...Lapset kertoivat haluavansa asua meidän luonamme, mutta siihenpä ei heidän äitinsä suostunut.Mieheni tiesi exänsä hankalan luonteen ja ei halunnut tapella asiasta oikeudessa.
Exä muutti monia kertoja, välittämättä isän toiveista mm.siitä ettei lapset voi vaihdella koulua koko ajan..Lyhyen tuttavuuden jälkeen muutti uuden miehen luo ja lapsilla oli hankalaa suhtautua uusiin sisarpuoliin ja uuteen kouluun.Exä meni naimisiin ja saivat lapsenkin.Me myöskin naimisissa ja yhteinen lapsikin on..(toinen tulossa)
Lapset välillä vierailullaan kertoivat hurjia juttuja kuinka äiti oli sammunut tms, mutta aina kuitenkin saivat jotenkin uskomaan et kaikki olisi ok.Mieheni ei näihin sen kummemmin puuttunut, koska ex aina osasi kääntää asiat päälaelleen ja suuttui...
Nyt monien vuosien jälkeen ex oli soittanut ex-anopilleen(jonka kanssa ei väleissä aikoihin) ja "tunnustanut" kuinka on teeskennellyt koko elämänsä, kertonut kärsineensä alkoholi-ongelmasta(mitä nyt oli kännissä soittaessaankin) ja kertoneensa et menee nykyisen miehen kanssa huonosti ja et haluais keskustella exänkin(siis mieheni) kanssa....Siis haloo!!Mitä mieltä olette?Mun mielestä se nainen on aivan ihmisraunio..teeskentelee, manipuloi ja ei todella tiedä itsekkään mikä on ja mitä haluaa.
Mietin hänen tarkoitusperiään, hänet tuntien on varmasti jokin taka-ajatus...mutta mikä?
Voisiko olla et halusi näin varmistaa et menee exän korviin et ehkä eroaa taas?Hyvä keino anopin kautta...:)Haluaakohan ehkä kuvitella et voisivat palata yhteen kun nyt oma elämäkin jälleen kerran solmussa?Vai voisikohan olla et tää olikin jonkinlainen avunpyyntö jos alkoholi todella taas maistuu?Vai palaisiko hän vanhaan kiusantekoon vuosien jälkeenkin kun on kuullut meillä kaikki hyvin ja et alkaa rakentaminen ym.?
Mä en kyllä jaksa et vielä vuosienkin jälkeen exä riivaa meitä...:(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jus. tietysti sillä on mielessä vaan sun miehes vonkaaminen.

No eipä olis eka kerta....Joskus kait ottaa koville huomata et ex voi löytääkkin uuden onnen.(vaikka itse halusikin alunperin erota).

Kannattasko ottaa yhteyttä tähän exään, jos niistä lapsista kerta välitätte! Nehän asuu rikki olevan ihmisen kanssa, eikä välttämättä pysty vastaamaan edes lasten perustarpeista!!
:headwall:

Mies on jotenkin niin katkeroitunut ja täynnä vihaa exäänsä kohtaan vieläkin ettei halua olla tekemissä.
Mieheni on niin älyttömän "jämy"-luonteeltaan et jos hän johonkin tosi pahasti pettyy niin se ihminen ikäänkuin lakkaa hänelle olemasta.
Miehelle on ollut todella rankkaa olla erossa lapsista, mutta jotenkin hän tyytyi "kohtaloonsa" kun ex ei niitä aikoinaan halunnut meille antaa ja jotenkin tuntuu ettei ehkä enää haluaisikaan...Ihmettelin kun suunnittelimme taloamme ja mun mielestä miehen vieraileville lapsille pitää olla oma huone, mutta hänen mielestä ei...No se huone nyt tulee joka tapauksessa!:)
Oli pettynyt siihenkin kun lapset oli kertonut mummolleen äidin juomisista, mutta hänelle ei...Äiti ilmeisen hyvin osannut vannottaa ettei asiasta saa puhua!

Minä ja kuopukseni olemme tällaisia "jämyjä"! Voin antaa anteeksi mutta jos pahasti petyn johonkin, annan olla en jaksa yrittää!
Kuopuksenikin jo tuolla ikää lopettanut monta kaveria!

Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Minä ja kuopukseni olemme tällaisia "jämyjä"! Voin antaa anteeksi mutta jos pahasti petyn johonkin, annan olla en jaksa yrittää!
Kuopuksenikin jo tuolla ikää lopettanut monta kaveria!

mut pitäis omien lapsien takia jaksaa.. vaikka sitten oikeusteitse. mut ei äidillä ole oikeutta olla antamatta lapsia isälleen tapaamisiin, jos siis kyse terveestä tasapainoiseta ihmisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Kannattasko ottaa yhteyttä tähän exään, jos niistä lapsista kerta välitätte! Nehän asuu rikki olevan ihmisen kanssa, eikä välttämättä pysty vastaamaan edes lasten perustarpeista!!
:headwall:

:wave: nyt sitä huoltajutta teille yrittämään jos lapsilla näin huonosti asiat

Alkuperäinen kirjoittaja Äp myös:
Jos jokainen akka tietäis millaista on olla äitipuolena niin tuskinpa monikaan ryhtyis siihen duuniin!

Paska homma ja aina jostain suunnalta tulee paskaa niskaan.Silti ehkä ois hyvä jutella sen exän kans.Jos mies ei pysty niin onnistuisiko sulta?

Yhteistyössä