Ihmettelen miksi niin monessa perheessä on rahaa tupakkaan ja viinaan muttei esim lasten vaatteisiin+

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
Naapurissa asuu perhe, jossa äiti ollut vuosia kotona "kotiäitinä" ja isä työtön. Rahaa on kuitenkin juoda joka viikonloppua ja polttaa ainakin kaksi askia päivässä. Lapset kulkevat vanhoissa ja suoraansanottuna kamalissa vaatteissa. Sääliksi käy. Ovat jo kouluiässä kuitenkin, niin voi kaveritkin huomautella kun päällä järkkyjä vaatteita. Miksi on rahaa tupakkaan ja viinaan, aika paljon tekee jo se kaksi askia röökiä päivässä, eikö tupakka ole ainakin 3e per aski vai miten?
 
Onhan näitä. Kaverina muutama yh ja kummastelen heidän rahankäyttöään kun valittavat että tiukkaa ostaa lapselle jotain. On silti rahaa käydä kampaamossa, baarissa ja polttaa se aski päivässä.
 
ja mä olen ihmetellyt miksi meillä ei ole (ylimääräistä) rahaa vaikka tupakkaa menee 0 euroa vuodesta toiseen, alkoon sentään ehkä 4 pulloa punaviiniä vuodessa... onneks on kirpparit ja alet - ei tartte lasten nakuina vipellellä (muuta kuin vapaaehtoisesti kesäaikaan)
 
Mä olen ottanut sellaisen taktiikan, että kun tarpeeksi ärsyttää juopottelijoiden ja kessuttelijoiden rahapulat, sanon, että ei voi olla köyhä jos on varaa polttaa ja juoda. Meillä ei ainakaan olisi varaa.
 

Yhteistyössä