Ihmettelen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikä hinku kaikilla on treenata vatsalihaksia mahd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mikä hinku kaikilla on treenata vatsalihaksia mahd

Vieras
Olen tässä näitä vauvapalstoja lueskellessa törmännyt vähän väliä tähän samaan itseäni ihmetyttävään asiaan eli ihmisten omituiseen hinkuun treenata vatsalihaksia mahdollisimman pian lapsen syntymän jälkeen. Miksi?

Jotenkin tuntuu olevan vallalla käsitys, että vatsalihastreenillä voisi jotenkin täsmälaihduttaa raskauskilot pois. Kuulkaa rakkaat kanssasisaret: jos maha on löysänä läskistä, täytyy laihdfuttaa, Jos mahan löysyys on velttoa nahkaa, niin siinä auttaa joko aika tai kirurginveitsi.

Toki hyvät vatsalihakset on ihan hyvä juttu, mutta silti voi olla lihava ja kurttu vatsanahka. Kai sen nyt järkikin sanoo, että jos mahanahkaa venytetään 10 kuukautta, niin ei se parissa kuukaudessa kaikilla palaudu entisiin mittoihin. Kyllä siellä keskivartalossa on sisuskalut ollu sen verran puristuksissa ja eri paikoille siirtyneenä, että antakaa nyt itsellenne armoa ja aikaa palautua raskauden ja synnytyksen jäliltä. Kyllä sitä ehtii trimmata vartaloa myöhemminkin, kun ensin kroppa saa rauhassa palautua ja eheytyä.

Itselläni pojan syntymästä on nyt 6 kk ja yhä vatsalihasten välissä parin sentin kolo. Muuten kyllä kroppa alkaa olla entisensä. Imetys sulatti rasvavarastot ja vatsanahka palautui hiljokselleen entiselleen. En todellakaan aioa tehdä mitään vatsalihastreeniä ennen kuin lihakset on paikoillaan (ja tuskin senkään jälkeen, ei ole mun juttu).

Kyllä mä jollain tapaa ymmärrän treenaajia. Itsellä oli ennen raskautta suhtkoht timmi vatsa ja kyllähän se ottaa päähän kun se on tällä hetkellä mitä on (synnytyksestä 4 kk). Ihan ok mutta kun vertaa siihen edelliseen ;) Itsellä on ikää vähän enemmän joten kestän tämän mutta ymmärrän kyllä että etenkin nuoremmilla äideillä on kiireä päästä takaisin samoihin mittoihin. Tämmöinen keski-ikää lähestyvä saa näyttää vähän löysemmältä ;)

Itse kokeilin vatsalihasten treenausta jokin aikaa sitten ja se ei tuntunut hyvältä. Joku paikka jota en tiennyt olevankaan tuntui pahalta joten lopetin siihen kun kehoni sanoi että älä tee tuota! treenataan sitten myöhemmin. Nahka alkaa olla aika hyvin kuosissaan ja paino pudonnut - ehtiihän sitä vielä!

kyllä se taitaa olla tämä kauneusihanne mikä on vallillaan. Ei sen puoleen minä kyllä kannatan liikuntaa ja itsestä huolehtimista ja vatsalihasten kuntoa jo selänkin takia äärimmäisen tärkeänä mutta just se että äidit vois vähän antaa itselleen ja keholleen anteeksi synnytyksen jälkeen. Onhan takana tosiaan pitkä odotuskausi ja synnytys jonka jälkeen keho ihmettelee hormonimyrskyineen tyhjää vatsaa, maidon tuotantoa ymymym. Kyllä äidit kaikenkaikkiaan voisi olla hieman armollisempia itselleen, antaa kehon luonnostaan palautua.

No mulla on hinku tehdä vatsalihaksia siksi, että kun käyn pari kertaa viikossa ohjatuilla jumppatunneilla, niin siellä käydään läpi kaikki lihasryhmät, myös vatsat.
Olisi siis kiva, kun vois vetää tunnilla koko rahan edestä, eikä vaan pötkötellä vatsalihasten ajan.

Olin ennen eka raskautta kolme vuotta sitten suhtkoht timmissä kunnossa. Raskaus meni kaikin puolin hyvin ilman mitään vaivoja ja kolotuksia ja selkäkipuja.
En imettänyt vauvaani ja kilot katosivat silti mutta vatsaan jäi se ikävä pömppö (en laihduttanut). Jotenkin mun piti se siitä kadottaa mutta aina se jumppaaminen vaan jäi ja jäi....Kunnes tulin uudelleen raskaaksi. Nyt sitten kadutttaa ihan kybällä kun en treenannut itseäni enää kuntoon. Oon nyt rv 12 ja aivan rapakunnossa, joka paikkaan sattuu ja kolottaa. kauhistuttaa että miten ihmeessä mä tästä selviän loppuun saakka.
KANNATTAA pitää ittesä kunnossa.

Yhteistyössä