Ihmettelitkö, miksi joku antoi niin vähän rahaa teidän häälahjatilille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häävieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häävieras

Vieras

Itse pidän noita tilinumero kutsussa pöyristyttävän noloina.

Mutta kun sitten ihmiset laittaa tilille rahaa, niin onko joku teistä jäänyt ihmettelemaan, kun joku vieras on laittanut tilille niin vähän rahaa? Ja mitä summa olette odottaneet?

meillä kutsussa mainittiin että halutessanne voitte lahjoittaa pienen summan remonttitilillemme (rahoilla teetettiin saunaremppa ja uus takka), missään vaiheessa en ajatellut mikä summa olisi huono mikä hyvä. Ei väliä vaikka olisi ollut 5snt tai olisi tullut häihin tyhjin käsin! En edes tiedäpaljonko kukin oli rahaa laittanut, paitsi ihan lähisukulaisten muistan. Ja pienin summa tais olla 35 euroa ja sekin oli mielestäni aika paljon ihmseltä ketä en ollut vuosikausiin nähnyt tai ollut yhteyksissä ja joka vielä hommasi booliaineet hullunhalvalla. 1000e isoin summa (isolta perheeltä/miehen kummisetä-pomo).

Meillä lahjalista naimakaupat.com:issa jonka puoleen kaasot pyytää kääntymään mikäli joku kovasti kaipaa lahja neuvoja.
Siellä on listaa esim. astiastosta jota keräämme ym.
Siellä myös tekstissä on että myöskin kaipaamme myöskin maailmaan avaraan ja koitamme kerryttää rahaa häämatkaa varten.
Mutta sinne olen myöskin kirjoittanut että kaikkein tärkeintä meille olis että pääsisivät vaan tulemaan mein kanssa juhlimaan, vaikka ilman lahjaa!
Ja ihan oikeesti meille sillä ei ole väliä tuleeko lahjan kanssa vai ilman, saati että kuka laittaa mein lahjatilille ja kuin paljon rahaa.

Meillä oli lahjalista tai tilinumero, saivat valita kumpaan haluavat osallistua, ihmiset myös toivat lahjalistan ulkopuolelta tavaraa, mutta minusta se oli hiukan loukkaavaa, koska saimme tyyliin niitä vedenkeittimiä 3kpl joita emme olisi tarvinneet. Minusta tuo on älyttömyyden huippu! Olisivat mieluummin laittaneet sen 10 euroa vaikka sinne lahjatilille. Ikinä en edes katsonut mitä kukakin sinne oli laittanut.

Tilinumeroita en koskaan hääkutsussa jakelisi, mutta koska meillä oli ihan valmis koti ollut jo useamman vuoden naimisiin mennessämme, kelpasi meille myös raha häälahjaksi. Useimmat vieraat olivat ilmoittautuessaan kuulemma olleet helpottuneita että saivat antaa lahjan rahana. Taisi olla stressittömin vaihtoehto.

Ja tosiaan, meille myös oli tärkeintä, että ihmiset tulivat suureen päiväämme mukaan. Tosiasia kuitenkin on myös se, että yleensä ihmiset häihin tullessaan haluavat tuoda lahjan. En itsekään mene häihin ilman lahjaa.

Ei mee mun jakeluun se että jo tilinumeroita jaellaan häävieraille.Ja jos meillä sellanen olis;En ilkeäis ruveta valittamaan vielä jonkun laittamasta summasta..

Ei ei. Meillä ei ollut tilinumeroa, mutta muuten jotkut antoi rahaa kirjekuoressa. Me ihmeteltiin sitä, että joku antoi meille rahaa lainkaan ja sitten sitäkin, että joku melkein tuntematon ihminen antoi niin paljon.

Meillä ei ole viellä häitä vietetty, mutta saimme tänä kesänä kutsun kolmiin häihin, jokaisella lahjatoiveena oli raha. Minä ymmärrän sen oikein hyvin parit ovat asuneet jo pitkään yhdessä ja kaikki tarpeellinen on jo hankittu, ei he tarvitse uutta kahvinkeitintä, saati kolmea vedenkeitintä!!!
Itsellä ensikesänä häät olen suunnitellut että teen pienen lahjalistan ja sinne viimiseksi laitan tilinumeron, en sinänsä mainitse mitään et ois kiva kun laittaisitte rahaa tulemaan, vaan se on yks lahjatoive muiden joukossa..

Me ollaan kuljettu avomiehen kanssa rinnatusten nyt 4vuotta, meillä kotona on kaikki hankittu televisiot,digiboxit, astiastot, mukeja, laseja, haarukoita, veitsiä kaikki kaapit pullollaan, jos vieraat toisivat paljon kodinkoneita tai astioita ainut mahdollisuus minulla olisi myydä ne niin hölmöltä ja tökeröltä kun se kuulostaakin MUTTA KUN MEILLÄ ON JO KAIKKEA!!! tällaisessa tilanteessa raha tai lahjakortit on oiva lahja!!

Meillä oli tilinumero hääkutsussa jossa siis toivoimme rahaa lahjaksi (heh, paremmin muotoilimme asian ;) ) Mutta ihmiset kiittelivät, kun ei tarvinnut päätään vaivata lahjan miettimisellä. Tuon jälkeen 2 pariskunnalla on melkein samalla teksti pyynnöllä ollut asia kutsussa :) NOloa tai ei, mutta en halua tavaraa kaappiin seisomaan.

Raha summat olivat väliltä 20e-200e. Yleisin oli 40-50e. Ei meille mitään väliä ollut mitä summia tilille tuli, eikä sitä kytätty tiliotteesta. Häiden alla oli niiiin paljon muutakin tekemistä ja miettimistä :whistle:

Meillä ei ole tilinumeroa, mutta pyydämme rahaa häämatkaa varten. En mä niitä mahdollisesti saamiamme rahoja ehdi edes seurata. Ihmiset antaa sen kirjekuoren jollekin ja jemmataan ne sitten johonkin takahuoneeseen. Kortit otetaan niistä pois. Toki sen summan voisi johonkin merkata mitä keltäkin tullut, mutta mitä mä sillä tiedolla teen (?!)

Parempihan se tilinumero on kuin se että jokainen tuo tyyliin 5 silitysrautaa ja 10 kahvikuppiastiastoa yhteensä.. Mun mielestä se on jopa vieraiden kannalta hyvä ratkaisu, ei tarvi meittiä mitä ostaa.. :) Olen menossa häihin , joissa tilille pyydettiin mahdollinen lahja.. Laitettiin 60 euroa. Se varmaan kattaa jo meidän osuuden pitopalveluistakin =)

Me ollaan sit pöyristyttävän noloja.. :ashamed: :whistle: Me ei kerätä mitään astiasarjoja, tavaraa meillä jo on liiankin kanssa. Ei osattu tehdä sellaista lahjalistaa josta olis kukaan voinut mitään ostaa, ainut mitä tarvitaan on oma talo ja se se vasta oliskin noloa häälähjalistalla. :D Tosin kutsussa lukee että lahjalla ei ole niin väliä, saa laittaa rahaa häämatkaa varten mutta mikä tahansa muukin käy jos jotain haluaa tuoda ja antaa..

Terveisin "Nolo törkimys" :saint:

Minä en edes halunnut rahaa lahjaksi. Ei varmaan olisi isoja häitä järjestetty, jos olisimme halunneet jotain jäävän säästöön!Ihan hassua pyytää rahaa. Jotkut sitten antoivat sekkeinä, noin 500?, ostimme jääviielä-kaapin.:)

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
En oo koskaan törmännyt tilinumeroihin häiden yhteydessä.

Sulla onkin sitten fiksuja ystäviä/tuttuja/sukulaisia! :)

En ole minäkään vielä tilinumeroihin törmännyt hääkutsuissa. Mun mielestä se on jotenkin epäkohteliasta. Jos joku rahaa haluaa antaa niin sen voi antaa kirjekuoressa.

Mun mielestä se ajatus on tärkein. Ne ylimääräiset tavarat voi sitten vaikka laittaa huutikseen myyntiin tai antaa jollekkin toiselle lahjaksi.
Mä en ikinä voisi laittaa tilinumeroa hääkutsuun.

Kyllä mekin ois tietty rahaa tarttettu sillon, kun sitä ei todella ollut.

Mä en loukkaannu, jos hääpari pyytää rahaa. Ajattelen, että he ymmärtävät meidän tilanteen ja sen, että me annetaan ehkä vaan vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja willasukka:
Mun mielestä se olis enemmän noloa kun vieraat tulis vuosien kuluttua kyläileen meillä ja lopulta niiden ostama häälahja löytyisi kaapin perältä vielä paketissa...vain lahjapaperi poistettu. :laugh: :laugh:

Ei kai ne häälahjat pidä esillä sitten loppu elämää olla?
Jos vaikka saa häälahjaksi maljakon niin kyllä se on samassa kaapissa muiden maljakkojen kanssa.

Meillä ei ollu lahja tiliä, mutta vastattiin kysyjille, että rahaa saa tuoda.
Kavereilta (kolmen kimppa, mut luultavasti vaan 2 makso) saatiin GPS ja toiselta 200 mk rahaa ja molemmat oli meidän mielestä sika kalliita, ihmeteltiin miksi niin isot lahjat. No joo...toi GPS olis porukka veneeseen ostettu luultavasti jokatapauksessa, et sen kaverit tais ostaa tavallaan omaan käyttöönsä, et niille tuli maksettavaks vaan meidän osuus ;) mut ne oli sillon kalliita! Siitä on...öh11 vuotta aikaa

Yhteistyössä