Ihmettelyä huuto.netistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mikä idea on siinä, että laitetaan jonkun tavaran lähtöhinnaksi 0,00 euroa ja sitten on hintavaraus? Miksi ei suosiolla laiteta lähtöhinnaksi sitä summaa, minkä laittaa hintavaraukseen?

ärsyttävää se ainaki on! en ikänä huuda sellasia, kun tuntuu niin turhalta, kun kuitenkin kalliistakin tuotteesta kysymys, niin ei voi yhtään tietää, et paljoko se myyjä oikeesti haluaa siitä!! mur

Siten saa useampi huutajia, ja jollain voi kilpailun myötä nälkä kasvaa. Alkuun ei olisi valmis huutamaan vaikka 50 euroa, mutta muiden huutajien myötä intoutuukin kilpailemaan ja maksaakin tuottesta lopulta 60 ?

Mulla joskus harvoin näin on ollut, yleensä kohteeni alkaa aina 0 euroa ja ei hintavarausta, mutta siis taannoin myin meidän kestovaipat pois, niin en halunnut niistä ilmaiseksi luopua ja niitä oli tosi paljon, tein niistä kaksi pakettia missä oli hintavaraukset. paljon useampi katsoo kohdetta, kun lähtöhinta ei ole kovin suuri. kun jos kohteessa olisi ollut suoraan näkynyt, että lähtöhinta 60 euroa, ei moni edes olisi kohdetta kurkannut.. ja yhteensä sitten sainkin 185 euroa niistä vaipoista.. =)

Toki ymmärrän tuon hintavarushomman, jos kyseessä on joku harvinainen/arvokas juttu. Mutta jos huudettavana on vanha, kulahtanut body, jossa lähtöhintana 0 euroa. En minä ainakaan jaksa alkaa mitään huutokilpailua siitä pitämään... Ja varsinkin jos olen sitä vaan yksin huutamassa ;)

Mä en taas tajua miksi jotkut huutaa samaa tuotetta monta kertaa peräkkäin? Aina välillä näkee näitä että "Pera69" on huutanut jotain tuotetta ja korotellut viisikin kertaa ilman että muita huutoja on siinä välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästelijä:
Mä en taas tajua miksi jotkut huutaa samaa tuotetta monta kertaa peräkkäin? Aina välillä näkee näitä että "Pera69" on huutanut jotain tuotetta ja korotellut viisikin kertaa ilman että muita huutoja on siinä välissä.

Peralla on korotusautomaatti käytössä. Jos Retu72 korottaa, ei sen huuto näy, kun Peralla on automaatin vuoksi etulyöntiasema. :)

Joillakin on korotusautomaatti käytössä. Joten jos teet sellaiseen huudon, niin aina automaatti voittaa ja sinun huutoasi ei näy siellä. Eli silloin voi olla monta saman huutoa perätysten. Tai sitten on yritetty huutaa pari kertaa, että saadaan tuo hintavaraus rikottua.

Mulla oli siellä auto, jossa lähtöhinta oli 1?. Ajateltiin, että saadaan siitä joku 100-200?, joka oli hintavaraus. Mutta loppujen lopuksi äijät innostus huutamaan siitä jopa 700?. Kyseessä oli kuitenkin ihan uudehko, mutta kun ei mennyt katsastuksesta läpi. Oli aika iso vikalista... Olis korjaaminen maksanut enemmän kuin tuo lopullinen hinta. Eli myytiin pois... :D

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästelijä:

Peralla on korotusautomaatti käytössä. Jos Retu72 korottaa, ei sen huuto näy, kun Peralla on automaatin vuoksi etulyöntiasema. :)

Okei, hyvä tietää. Mä olen ihan noviisi huutisasioissa, yhden kaupan tehnyt siellä. Ja kun täältä palstalta aina saa lukea huijareista niin olen tietty heti luullut Peraa myyjän kaveriksi joka vedätttää hintaa ylöspäin! :D

Yhteistyössä