Ihmetyttää ja ärsyttää!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miksi lapsettomat ihmiset savat valittaa osastaan,kun ei alpsia tule jne.Ja lapsellliset sitten eivät saa sanoa mitään,kuinka rankkaa arki pienten aknssa on ym.Kun heti sitten kuulee,että kuinka joku antaisi kaikkensa että saisi sen arjen itselleen.Ei kuitenkaan kukaan voi toisen osaa tietää,joakisella on oma elämäntilanteensa jne.

On vaan niin ruvennut sapettamaan,että mun täytyy erään lapsettoman ystäväni rinnalla yrittää esittää superäitiä,joka ei koskaan valita,..Kun ei viitsi eikä uskalla valittaa,silloin loukkaa toista.Niin ainakin tuntuu.Ollaan sitten hiljaa,vaikka lapset on mun elämää ja sille en voi mitään!

Kai se on mahdotonta olla lapsettomuusongelmaisen lähellä..

Niin, tottakai saa valittaa. Ei kai lapsettomuus sentään mikään pyhä asia ole, ja muut joutuvat hyssytellä sen takia. Aivan samalla tavalla voisi ajatella, että lapseton ei saa valittaa lapsettomuudesta, kun sinulla on rankkaa lasten kanssa, etkä kestä kuulla miten joku kaipaa lisää säpinää kun sinulla on liikaakin säpinää.

Nykyään alkaa lapsettomuusongelma olla sen verran yleistä, että tuo hyssyttelymentaliteetti on valitettavan "normaalia"... Kyllä se lapsiperheen arki usein aikas rankkaa on, ja mielestäni siitäkin voi välillä valittaa, ilman että lapsettomien tarvitsee alkaa esittää marttyyria... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Nykyään alkaa lapsettomuusongelma olla sen verran yleistä, että tuo hyssyttelymentaliteetti on valitettavan "normaalia"... Kyllä se lapsiperheen arki usein aikas rankkaa on, ja mielestäni siitäkin voi välillä valittaa, ilman että lapsettomien tarvitsee alkaa esittää marttyyria... :whistle:

Mä uskaltaudun olemaan eri mieltä, vaikka "lapsellinen" olenkin. Joskus olen huomannut että enemmän sitä marttyyria esittää ne, joilla lapsia on. Ihan kuin se ei olisi ollut oma valinta silloin joskus, lapsiperheen elämä siis.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, tottakai saa valittaa. Ei kai lapsettomuus sentään mikään pyhä asia ole, ja muut joutuvat hyssytellä sen takia. Aivan samalla tavalla voisi ajatella, että lapseton ei saa valittaa lapsettomuudesta, kun sinulla on rankkaa lasten kanssa, etkä kestä kuulla miten joku kaipaa lisää säpinää kun sinulla on liikaakin säpinää.
Samaa mieltä.
=)
Ja kannattee omaksi parhaaksesi kertoa lapsettomalle ystävälle, miltä sinusta tuntuu, superäitiä sinun ei kenenkään vuoksi tarvi esittää..

Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:

Mä uskaltaudun olemaan eri mieltä, vaikka "lapsellinen" olenkin. Joskus olen huomannut että enemmän sitä marttyyria esittää ne, joilla lapsia on. Ihan kuin se ei olisi ollut oma valinta silloin joskus, lapsiperheen elämä siis.

Niinpä, aina vedotaan, että oma valinta. Ap:n pointti kai oli, että ei hän loukkaannu, vaikka joku valittaa lapsettomuudesta, mutta lapseton katsoo asiakseen loukkaantua, jos äiti valittaa väsymyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:

Niinpä, aina vedotaan, että oma valinta. Ap:n pointti kai oli, että ei hän loukkaannu, vaikka joku valittaa lapsettomuudesta, mutta lapseton katsoo asiakseen loukkaantua, jos äiti valittaa väsymyksestä.
Näin.Minun täytyy olla aina valmis kuuntelemaan lapsettoman valitusta elämän epäoikeudenmukaisuudesta(ihan kuin voisin jotain asialle tehdä),mutta jos erehdyn itse manitsemaan jotain esim.pyykkimäärästä ja väsymyksestä niin saan vihaisen hymähdyksen takaisin..

Itse kärsin lapsettomuudesta ja suurimmalla osalla ystävistäni on lapsi/lapsia ja kyllä he aivan samalla lailla saavat "valittaa" väsymyksestä yms. En loukkaannu millään tavalla ko. asiasta ja jotenkin itse katson olevani samalla viivalla lapsellisien kanssa, valituksen aiheet ovat vaan erit. Näin meillä. =)

Yleiseti ottaen vanhemmus on maailman ainoa sai, mihin ei koskaan saa väsyä.
Mä en tajua, miksi äitiys/vanhemmuus on niin täysin erotettu muusta elämästä. JOs on opiskellu -mikä on oma valinta- pitkään tai on rankat opinnot kesken, saa kyllä valittaa miten rankkaa se on. Jos on luonut mahtavan usran ja töissä väsyy, saa kyllä valittaa miten rankkaa on. Jos on tehny lapsia ja 99% ajastaan nauttii täysillä perhe-elämästä, joku tarttuu siihen huonoon hetkeen, kun sanoo että ottaa pattiin ja väsyttää!

Yhteistyössä