Ihmetyttää joidenkin suhtautuminen neuvolaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ainut kerta taitaa olla kun n neuvolassa oli tuo keskimmäinen oli 3v.
Olin jo kertonut huoleni kun laspi puhuu alle 5 sanaa.
No katsotaan tuo näkö; lapsen pitää sanoa sitten sen mitä näkee.
No helvetti kun se ei edelleenkään osaa sanoa pallo, talo, sydän tai neliö, niinkuin minä olen sinulle asiaa jo 5min selittänyt :headwall: ja silti kuulema ei lapsessa ole mitään vikaa, mutta kyllä sen pitäisi osata puhua.
tarpeeksi kiristin niin saatiiin lähete puheterapiaan jossa todettiin pahasti myöhässä oleva puhe..

sama täti tosin milloin kertoi että lapsi ei ole kasvanut tarpeeksi, sitten se oli kasvanut liikaa jne..
Lapsi ei myöskään voi olla erittäin allerginen kun paino nousee (lapsella oli 10 ruoka-ainetta vuodeniässä ruokavaliossa) jotta eihän se toki ollut allerginen..

[QUOTE="huhuu";22881135]missäs ne neuvolan haukkujat nyt on? :D[/QUOTE]

No mie ainaki voin haukkua! Meillä oli sijaisena sellanen täti josta näki että on juurivalmistunut ja LUKI kaiken lippusista että mitä lapsen pitäisi jo osata ja tehdä. No meidän yksvee ei osannut jo sanoja sanoa niin tästä huolestui tuo terkka. Mutta haloo 1v!

En ärsyynny neuvolaan, vaan neuvolan työntekijään :) Meille sattunut sellainen lievästi ärsyttävä tapaus, jolla joka asiaan ihmeellisiä kommentteja.. esimerkkinä: Kerron että lapseni piirtää paljon päivittäin, siihen terkkari "no kyllä lapsi sitten oppii päiväkodissa, siellä piirretään paljon" tai lapsen ollessa vauva kerroin etten käytä suolaa, siihen terkkari kommentoi usealla kerralla ja moneen kertaan "Vauvan puuroon ei sitten suolaa, lisäät omaasi myöhemmin" :D Tuntuu että tällä naisella on valikoiva kuulo tms. :D

Mulla sattunut kyllä kivoja tyyppejä neuvolassa. Eri asia että kaksi kertaa ollut ihan kauhee lekuri josta huoku sellanen "vihamielisyys". Lapsi ei tykänny yhtään saatika mie.

must suurin osa tääl on suhtautunut iha asiallisest. epäpäteviä kaikiss ammateiss toki..
mutt ihmetyttää muakin, kun valitetaa NEUVOIST, niinku joku oli jo sanonut.
lapsen parastaha sitä tulis vaa ajatella...... vai?

Meidän tyttö pelkää neuvolamme lääkäriä. Ikinä ei tutkimuksista tule mitään, kun on itkenyt joka kerta hysteerisesti siellä. Johtuen varmaan siitä, että tämä lääkäri on mies ja omistaa kaikenlisäksi silmälasit, jotka tyttärellemme oli jo vauvaiässä kauhistus :)
Tytär nyt siis 1,5v. ja viime lääkärineuvola oli kans vain itkua.
Muuten on itkemättä antanut hoitajan ottaa pika crp:n jne.
Toivoisin vaan, että lääkäri olisi vaihtunut ja käynneistä olisi jotain hyötyä ollut. Nyt olleet turhia, kun ei lääkäri tee sitten mitään, ihmettelee vain tempperamenttia, jota tytöllä on välillä, mutta muuten tosi kiltti ja rauhallinen kyllä.
Enää ei neuvolasskaan käydä kuin kerran vuodessa <3

No mie ainaki voin haukkua! Meillä oli sijaisena sellanen täti josta näki että on juurivalmistunut ja LUKI kaiken lippusista että mitä lapsen pitäisi jo osata ja tehdä. No meidän yksvee ei osannut jo sanoja sanoa niin tästä huolestui tuo terkka. Mutta haloo 1v!

Jokainen on joskus ollut vastavalmistunut, oli ammatti mikä hyvänsä. Ja jos lukee paperista mitä sen ikäisen pitän osata, niin ei se mikään suuri synti ole. Käytäntö opettaa loput.

Inhoan neuvola käyntejä nykyään.
Esikoisen täti oli ihana.Tuki ja kuunteli huolet. Esikoinen syntyi keskosena ja sai kasvaa miten kasvoi,Eikä mua haitannut kontrollit painon kanssa joka kk 2vuoteen.
Aina kehuttiin öasta kun oli tullut edes vähän painoa ja pituutta.

Keskimmäisen täti oli kamala. Olin onnellinen täysiaikaisesta lapsesta jolla painoa 4kg yli syntyessä . Oli n onnellinen kun lapsi söi rintaa kunnolla eikä oksennellut maitoja ulos.
Puolivuotiaana sain haukut lihavasta ritnalapsesta.Sanoi aivan suoraan että pilaan lapsen mahdollisuudet oppia kävelemään ja teen lihavan elämän lapselle.
Käski laimentaa maitoa.Siis rintamaitoani.Kun tyttö vohdoin kävli ja juoksi 11kk iässä oli niin vihainen silminähden tämä täti.
Nuorin nyt uuden tädin armoilla kun muutimme. Alku oli ihan ok. Allergioita selvitettiin ja kasvettiin mitä kasvettiin. Mmolemmat ymmärsimme että kasvu kiihtyy kunhan allergiat saaadaan kuriin.
Muutimme ja hitto sitä kääyrän katselua oikein monen tätin kanssa kun uusi täti punnitsi nuorimman. Lapselle oli tullut painoa reilusti kun viljat jätetty yms ja pituutta todella hienosti.
Minulta tivattiin syötänkö hampurilaisia ja muuta herkkuja kun paino noussut noin paljon... Nousee se kun allergia tekijät on pois.

Mun kokemukset on tässä.

Kivoja tätejä mutta joskus tuntuu että pitää heidän päteä todenteolla nuoren äidin kohdalla....

Yhteistyössä