V
vierailija
Vieras
ei tosissaan pidä paikkaansa, vaikka sen huomaaminen sinua niin kiukuttaakin. Ilkeydestä puheenollen, mietitään nyt ap sun ulosantia vain.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kyllähän tavallisesta tasapaksusta perheestä voi jalostua timantteja. Eikä esim skitsofreeni äiti jota hoitaa löapsesta asti, jalostya välttämättä kaikkia isona toimimaan sairaiden parissa ja tulla loistavaksi alallaan.Aika yleistävää. Enkä ole oikein varma, mitä tarkoitit tuolla, että tällaiset ihmiset ovat "kuoria". Että heissä ei ole särmää? Ovat kovia/kylmiä?
Haiskahtaa siltä, että piniä kohtaan on jotain henkilökohtaisempaa kun hänet otat silmätikuksesi koko ajan. Kovin viisaalta et kyllä vaikuta.Kyllähän tavallisesta tasapaksusta perheestä voi jalostua timantteja. Eikä esim skitsofreeni äiti jota hoitaa löapsesta asti, jalostya välttämättä kaikkia isona toimimaan sairaiden parissa ja tulla loistavaksi alallaan.
Kaikki on monien sattumien summaa, elämässä ei ole kaavaa. Tätä esim Pinin kaltaiset eivät ymmärrä edes 50 vuotiaina, ellei elämä kasvata heitä taantumuksen tilasta viisaammiksi. Pieni poikkeama sääntöön niin kaikki voi romahtaa sekunneissa, sekin monesti jalostaa ihmistä, vaikka lapsuus olisi ollut pumpulia. Jokainen voi viisastua lapsuudesta riippumatta.
Jaahas, että sellasta. Ehkä parempi jättää keskustelu tähän, kun sulla taitaa olla jo valmiiksi pin-asenteita. Sori että mun lähipiirissä ei ole näin, olisi pitänyt vain kiltisti peesailla.Kyllähän tavallisesta tasapaksusta perheestä voi jalostua timantteja. Eikä esim skitsofreeni äiti jota hoitaa löapsesta asti, jalostya välttämättä kaikkia isona toimimaan sairaiden parissa ja tulla loistavaksi alallaan.
Kaikki on monien sattumien summaa, elämässä ei ole kaavaa. Tätä esim Pinin kaltaiset eivät ymmärrä edes 50 vuotiaina, ellei elämä kasvata heitä taantumuksen tilasta viisaammiksi. Pieni poikkeama sääntöön niin kaikki voi romahtaa sekunneissa, sekin monesti jalostaa ihmistä, vaikka lapsuus olisi ollut pumpulia. Jokainen voi viisastua lapsuudesta riippumatta.
Mä en sua tunne ees nimimerkiltä mutta vastaan sen perusteella mitä kirjoitit eka viestissäsi. Sain epämiellyttävän tunteen, nämä sun toisetkin kommentit on samanlaisia ilkkumisia. Toivottavasti saat mielenrauhan.Jaahas, että sellasta. Ehkä parempi jättää keskustelu tähän, kun sulla taitaa olla jo valmiiksi pin-asenteita. Sori että mun lähipiirissä ei ole näin, olisi pitänyt vain kiltisti peesailla.![]()
Joo mulle kohdistetuthan oli tosi ystävällisiä. En tiedä miten mun kommentti oli yhtään sen inhottavampi jotain kohtaan kuin alotuskin, mutta aika moni ei näe sitä "oman mielipidepuolen" ilkeyttä, vaan ainoastaan sen vastaajan. Kerroin vain mitä havaitsin, en tiennyt että tässä sai olla vain samaa mieltä. Jotenkin ajattelin, että olisi tilaa olla eri mieltä kun aloituksessakin puhuttiin, että on vain mutua. Mä olen havainnut juuri toistepäin, ei se siitä mihinkään muutu. Ei vaikka olisin kaikkien mielestä ihan ihmisperse, epäviisas, kuori-ihminen ja kaikkea tosi oksettavaa ja inhottavaa.Mä en sua tunne ees nimimerkiltä mutta vastaan sen perusteella mitä kirjoitit eka viestissäsi. Sain epämiellyttävän tunteen, nämä sun toisetkin kommentit on samanlaisia ilkkumisia. Toivottavasti saat mielenrauhan.
Ei toki, otin hänet esimerkiksi tuon hänen kommenttinsa vuoksi. Hän on hyvä esimerkki sellasesta joka ei ymmärrä mitään. Kypsymättömän oloinen kommenttien perusteella. Mutta ehkä hänellä on vain huono päivä.Haiskahtaa siltä, että piniä kohtaan on jotain henkilökohtaisempaa kun hänet otat silmätikuksesi koko ajan. Kovin viisaalta et kyllä vaikuta.
Mietipäs sitä omaa tekstiäsi ja vertaile.Ei toki, otin hänet esimerkiksi tuon hänen kommenttinsa vuoksi. Hän on hyvä esimerkki sellasesta joka ei ymmärrä mitään. Kypsymättömän oloinen kommenttien perusteella. Mutta ehkä hänellä on vain huono päivä.
Mä kerroin vain sulle että sä et ymmärtänyt aloitusta. Fiksu ihminen olisi tyytynyt siihen eikä jatkanut toisten solvaamista. Ei tuota aloitusta tuntunut muutkaan nimimerkit ymmärtävän mutta sä kommentoit pisimmin ja monta kertaa. Siksi mä käytän sua esimerkkinä, mutta ehkä sulla on vain huono päivä. Mä en voi tietää miksi alat vaikeeksi kun et ymmärtänyt koko pohdintaa. Voisit vähän rauhottua.Joo mulle kohdistetuthan oli tosi ystävällisiä. En tiedä miten mun kommentti oli yhtään sen inhottavampi jotain kohtaan kuin alotuskin, mutta aika moni ei näe sitä "oman mielipidepuolen" ilkeyttä, vaan ainoastaan sen vastaajan. Kerroin vain mitä havaitsin, en tiennyt että tässä sai olla vain samaa mieltä. Jotenkin ajattelin, että olisi tilaa olla eri mieltä kun aloituksessakin puhuttiin, että on vain mutua. Mä olen havainnut juuri toistepäin, ei se siitä mihinkään muutu. Ei vaikka olisin kaikkien mielestä ihan ihmisperse, epäviisas, kuori-ihminen ja kaikkea tosi oksettavaa ja inhottavaa.
Mä kerroin vain sulle että sä et ymmärtänyt aloitusta. Fiksu ihminen olisi tyytynyt siihen eikä jatkanut toisten solvaamista. Ei tuota aloitusta tuntunut muutkaan nimimerkit ymmärtävän mutta sä kommentoit pisimmin ja monta kertaa. Siksi mä käytän sua esimerkkinä, mutta ehkä sulla on vain huono päivä. Mä en voi tietää miksi alat vaikeeksi kun et ymmärtänyt koko pohdintaa. Voisit vähän rauhottua.
kukaan mustista nikeistä ei tajunnut mitä ajan takaa.
Varsinkaan tuo tyypillinen tyhjä kuori Pin, jollasia kasvaa juuri niissä perheissä, missä ei kohdata mitään, josta ihmiselle kasvaisi persoona ja se tulisi viisaammaksi ihmiseksi. Noista "status quo" perheistä syntyy vain Pinin kaltasia hieman ilkeitä ja muita halveksivia ihmisiä, joista viisaus ja muiden lukeminen on kaukana, jotka suorittaa samaa esitystä mitä vanhemmat suoritti. Ei sellanen ihminen kehity, se on taantunut kuori.
Huom. Mä en tarkoittanut että "wt"-muksut olis jalostuneita, wt-ihmiset tekee lisääntyessään lisää wt-ihmisiä, niistä ihmisistä viisaus ja jalous on kaukana, siitähän tuo nimityskin juontaa. Jokainen vähävarainen perhe ei suinkaan ole wt-perhe. Sä voit olla wt vaikka oisit miljonääri. Mä tarkoitin aivan toisenlaisia asioita ja juttuja minkälaisesta taustasta yleensä sellaiset miellyttävät ja vahvat ja viisaammat ihmiset tulee. Onneksi muutama tajuskin mitä ajan takaa.
Esim tää kommentti on outo. Koska taisinpa sanoa että sellasista joilla lapsuudessa erilainen maailmankuva kuin se ihan tasanen jana, niistä voi jalostua jonkun alan asiantuntijoita jotka kokee jotain alaan liittyvää lapsuudessa. Parhaimmilla ammattilaisilla eri aloilta, niillä on usein se tausta mikä sai ne kiinnostumaan alasta ja tulla asiantuntijoiksi siinä. Mielenkiinto ja auttamisen halu vie pitkälle. Eikö se ole menestystä. Se on sitä viisautta mikä palvelee muita ihmisiä....olishan se kiva ajatella noin, helpottaisi ajatella että kärsi mutta sai sitten jotain suurta viisautta siitä. Etenkin jos ärsyttäisi katsella menestyviä ihmisiä ja sitten saisi kuvitella, että he ovat jotenkin kuitenkin huonompia ja vajaita.Se ei vaan oikein tahdo mennä niin, ei mennyt omassa lähipiirissä ainakaan.
Säkään et ymmärtänyt aloitusta. En jaksa vastata edes, enhän sano että tasaisista perheistä kasvaa huonoja ihmisiä. En mä niin sano missään viestissäni.Siis, jos olen tullut hyvästä perheestä. Keskimääräistä selvästi paremmat tulot, ei huolta rahasta, ulkomaanmatkoja, reissuja, ei päihteitä, ei ongelmia, ei edes huutoa eikä riitoja. Paljon rakkautta, omakotitalo ja lemmikkejä. Siis mitä nyt puuttuu? Elinkä nyt sitä täydellistä elämää? Muuten kyllä, mutta olin koulukiusattu. Moni hyvästä perheestä tullut on koulukiusattu. He eivät välttämättä osaa antaa vastaan samalla mitalla kuin lapset jotka ovat saaneet paskaa niskaan vanhemmiltaa. Hyvästä perheestä tullut ei ymmärrä miksi toinen on ilkeä. Onko mulla ollut helppo elämä? Ei ainakaan omasta mielestäni, koska olen elänyt peruskoulun sumussa, mietin lähinnä päivästä selviytymistä.
Mutta tämäkö teki musta epätäydellisen ja sinun teoriasi mukaan empaattisen muita ymmärtävän ihmisen? No ei tehnyt. Olen äitini mukaan ollut jo ennen kiusaamista emoaattinen ja muista hyvää ahatteleva ihminen. Tein toisten puolesta asioita, enkä halunnut satuttaa. Sen taas luulen johtaneen kiusaamiseen, koska en osannut asettua niiden kiusaajien rinnalle vaan olin hiljaa enkä ymmärtänyt miksi jotkut haluavat olla niin ilkeitä muille. Mulle empaattisuus tuli ihan luonteesta ja rakastavasta täydellisestä kodista.
Tosin kiusaaminen teki vahvan ihmisen, se vahvisti.
Jos tämä oli ap pointti, niin ymmärrän. Tekemällä ja kokemalla oppii. Ap:n aloituksesta ei saanut selvää, että hän tarkoitti tätä. Aloitus oli liian yleistetty. "Virheellisistä" perheistä tulee paljon myös virheellisiä lapsia, sillä ongelmat / sairaudet periytyvät helposti.Taidan ymmärtää pointin.
Esim äskettäin tuli ohjelma, jossa ohjelman tutkijalla oli lapsuus joka tavallaan ohjasi alalle.
Tiedän perheen, jossa äiti on liikuntavammainen yh. Lapsi on tottunut pienestä asti auttelemaan äitiä, rakastavampaa perhettä en tiedä. Se lapsi on viisaampi jo lapsena kuin joku ihminen vanhanakaan.
Ihmettelen miksi tyypit jankuttavat tässä ketjussa huumeista, huostaanotoista yms , eihän tässä sellasesta ollut kyse.
Ei vaikeudet kasvata kaikilla ihmisillä empatiakykyä. Silloin tällöin vaikeuksia kohdanneet ihmiset väheksyvät muiden saavutuksia ja ovat katkeria: ajattelevat, että hyvästä perheestä hyvään ammattiin valmistunut nuori on ns. kultalusikka perseessä syntynyt, vaikka esim. lääkikseen pääseminen vaatii hitosti töitä. Ei tunnusteta sitä, että hyvän elämän eläminenkin vaatii paljon ponnisteluja sen eteen.
Katkeroitunut ihminen ei näe omassa toiminnassaan virheitä, vaan syyttää muita omasta epäonnestaan. Toisten hyväosaisuus taas kuitataan sillä, että he ovat onnekkaita: harvoin todetaan, että onpas tuo ihminen tehnyt hyviä valintoja ja paljon töitä.