Ihmisillä on nykyään aivan tärähtänyt käsitys lihavuudesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tekee oikeasti pahaa lukea tätä palstaa ja toivottavasti näitä ei lue nuoret tytöt, sillä ei mikään ihme, että syömishäiriöitä on, kun haukutaan ihan normaalipainoisiakin läskeiksi. Ihanteena pidetään ääretöntä laihuutta, sillä jos on yli 170cm pitkä ja painaa vaan vähän päälle 50kg, niin se on todella vähän.

Jotenkin tuntuu, että ihmisiltä on kadonnut totaalisesti järki.

[QUOTE="jaba";23560917]Mä taas olen sitä mieltä, että useinkaan pelkkä pituus ja paino eivät kerro yhtään mitään, sen sijaan esimerkiksi kuva tai vyötärönympärys kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Mulla on kaksi kaveria, jotka kummatkin ovat 176cm pitkiä. Toinen painaa 70kg ja toinen 65kg. Kuitenkin heistä tällä painavammalla on lähes 10cm kapeampi vyötärö kuin kevyemmällä ja hän on muutenkin erittäin timmi. Hänen vaatekokonsa on myös kauttaaltaan pienempi kuin tällä kevyemmällä, etenkin alaosissa (hameet, housut). Farkuissa esimerkiksi käyttää kokoa W28/L34.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä.

Juuri näin. Moni tuudittautuu sillä, että on normaalipainon rajoissa, mutta ei se ole terveellisen hoikkuuden tae. Jos on läskinen möhömaha, niin se on tosi epäterveellistä ja lihavan näköistä, vaikka kuinka olisi taulukon mukaan normaalipainoinen. Maharasva on vaarallista ja sitä kannattaa aina laihduttaa pois. Vaikka olisi miten normaalipainoinen.

Eikös sitä ole juuri tehty uusi tutkimus, että maharasva ei ole sen terveellisempää tai vaarallisempaa kuin rasva esim. perseessä. Iltalehdestä muistaakseni lutun juin tän vuoden puolella.

Yhteistyössä