ihmisten ahdasmieliset käsitykset siitä miten äidin kuuluu olla *hermot menee ja lujaa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
mikähän siinä on että pidetään kynsin hampain kiinni jostain prkl mielikuvasta millainen äidin tulee olla, miten kuuluu toimia ja miten tehdä töitä
ja sitten niitä suoraan sanottuna perseestä olevia mielipiteitä kerrotaan ehdottomana totuutena ja ratkaisuna kaikkeen..

olen vaihteeksi tänään saanut kuulla taas näitä "totuuksia" ja ihan vain siitä syystä että haluaisin säännölliset tapaamiset nykyisen sopimuksen tilalle, säännölliset tapaamiset helpottaisivat arjen suunnittelua, lapsen elämää ja hoitokuvioita ja lisäksi kun se ei vaatisi isältä mitään tulonmenetyksiä, vaikka se kovasti niihin vetoaakin |O
ja jälleen kaiken kattava ongelman ratkaisu on se että äiti vaihtaa päivätöihin niinkuin normaalit äidit tekevät ja lakkaa olemasta itsekäs ja asettaa lapsen etusijalle.. koska eihän voi olla mahdollista että isän voisi ilmoittaa työnantajalle tarvitsevansa parillisen/parittoman viikonlopun vapaaksi lapsen tapaamisen vuoksi..(ja tällöin äiti voisi ilmoittaa omalle työnantajalleen tekevänsä juuri noina viikonloppuina töitä ja ne toiset taas vapaaksi) koska sehän nyt olisi suorastaan kohtuutonta että isältä menisi mahdollisuus vuorojen vaihtoihin omien menojen takia ilman tulonmenetystä..

eikö tämä prkl paska voisi jo loppua

[QUOTE="vieras";24649267]Ketä ihmisiä tarkoitat? Oliko kyse vaan miehen mielipiteestä vai oliko sitä myös tukemassa joku virallisempi taho?[/QUOTE]

ei sentään virallinen taho, lähipiiri, sukulaiset ja ex puoliso.

no ehdottomasti erittäin kohtuullista sinua kohtaan olisi saada tuo vakio joka toinen viikonloppu mutta mikä tärkeintä, se olisi lapsellenne todella iso ja tärkeä juttu. lapsen elämään tulisi säännöllisyyttä ja rytmiä. vetoa siihen, että lapsen etu pitää asettaa etusijalle ja olisi tosi hyvä kun lapsen viikonloput olisi ehjiä ja ennalta hänellekin tiedossa.

no ehdottomasti erittäin kohtuullista sinua kohtaan olisi saada tuo vakio joka toinen viikonloppu mutta mikä tärkeintä, se olisi lapsellenne todella iso ja tärkeä juttu. lapsen elämään tulisi säännöllisyyttä ja rytmiä. vetoa siihen, että lapsen etu pitää asettaa etusijalle ja olisi tosi hyvä kun lapsen viikonloput olisi ehjiä ja ennalta hänellekin tiedossa.

tätä olen ehdottanut ja juuri tuohon olen vedonnut, mutta ratkaisu on muiden mielestä se että mä vaihdan päivätöihin, jos vaadin tapamisien muutosta niin olen itsekäs, en aseta lasta etusijalle, yritän määräillä ex puolisoni elämää jne.

No, sukulaiset ei onneksi noita päätä.

Aina tuo ei ole edes sukupuolesta kiinni, meillä mies on tähän syksyyn asti tehnyt yötöitä koko sen ajan mitä lapsia on ollut ja siitäkin on saanut kuulla usein kuinka yötyö ei voi sopia lapsiperheelliselle. Nyt kun vaihtoi juuri päivätöihin, tai siis kaksivuoroon, niin on taas kuullut useammasta suunnasta tuota "mitäs mä sanoin!"...

No, sukulaiset ei onneksi noita päätä.

Aina tuo ei ole edes sukupuolesta kiinni, meillä mies on tähän syksyyn asti tehnyt yötöitä koko sen ajan mitä lapsia on ollut ja siitäkin on saanut kuulla usein kuinka yötyö ei voi sopia lapsiperheelliselle. Nyt kun vaihtoi juuri päivätöihin, tai siis kaksivuoroon, niin on taas kuullut useammasta suunnasta tuota "mitäs mä sanoin!"...

mulle on jankattu tässä yli 4v että yötyön tekeminen on mahdotonta kun on lapsi. siis fyysisesti ja kaikin muin tavoin mahdotonta, ei vain pysty, kuitenkin olen yli 4v niin tehnyt, ja myös uusi puolisoni on niin tehnyt..
se on todella hämmentävää miten tiukasti pidetään kiinni sellaisesta jonka toinen kokoajan todistaa vääräksi..

sain myös kuulla seuraavia asioita:
- motiivini tapaamisien muutokseen on säästö tarhamaksuissa (ei niin minkäänlaista todellisuuspohjaa tällä väittämällä)
- haluan muiden hoitavan lapseni, tästä esimerkkinä se että lapseni on viikonlopun mummolassa hoidossa kun olen töissä. ( haluan muuttaa tapaamiset juurikin siksi että saisin mahdollisimman paljon yhteistä aikaa lapsen kanssa, ja samoin isä saisi säännöllisesti vapaa-aikaa lapsen kanssa ja näin myöskin tarve viikonloppuhoitoon poistuisi..)

sain myös osakseni toteamuksen että ainakaan mun ei kannata lisää lapsia hankkia (ilmeisesti siksi kun olen itsekäs ja mahdoton ja jääräpäisesti kieltäydyn ymmärtämästä ettei äidin sovi tehdä yötyötä tai vaatia lapsen isältä mitään)

[QUOTE="Neith";24653136]mulle on jankattu tässä yli 4v että yötyön tekeminen on mahdotonta kun on lapsi. siis fyysisesti ja kaikin muin tavoin mahdotonta, ei vain pysty, kuitenkin olen yli 4v niin tehnyt, ja myös uusi puolisoni on niin tehnyt..
se on todella hämmentävää miten tiukasti pidetään kiinni sellaisesta jonka toinen kokoajan todistaa vääräksi..[/QUOTE]

Juu. Itsekin tein pari vuotta yötöitä lasten välissä ja sekin meni ihan ok. Omalla tavallaan helpompaakin kun lisät mahdollistivat vajaan työajan ja koska työvuorot oli normaalia pidempiä, vapaita jäi runsaasti. Loppupelissä yötyöläisinä saatiin mielestäni ihan mukavatsi pyöritettyä lapsiperheen arkea ja oltiin tyytyväisiä. Siksi tuntui hassulta kuulla omien sanojensa mukaan loppuun asti väsyneiltä päivätyötä tekeviltä lasten vanhemmilta kuinka yötyö ei pikkulapsiperheessä onnistu... :D

Mutta juu, olosuhteet muuttuivat nyt sellaisiksi että katsottiin päivätyön olevan tällä hetkellä se parempi vaihtoehto. Saa nähdä miten tulevaisuudessa.

[QUOTE="Neith";24652971]ei sentään virallinen taho, lähipiiri, sukulaiset ja ex puoliso.[/QUOTE]
Miksi ihmeessä kulutat aikaasi noiden ihmisten kanssa asiasta keskustellessa. Ihan kuin niiltä nyt voisi odottaa yhtään mitään. Täysin järjetöntä ajanhukkaa, josta pahoittaa vaan turhaan mielensä.

Yhteistyössä