Ihon ongelmat (e-pillerit)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiutui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiutui

Aktiivinen jäsen
12.07.2005
1 202
0
36
Lopetin e-pillereiden syömisen 6kk sitten, ja iho on täys näppyjä koko ajan.. Ennen oli aina tosi hyvä, ennen pillereitäkin.
En haluaisi alkaa niitä taas syömään, mutta onko muuta vaihtoehtoa saada naamaa kuntoon?? Ei ole kivaa näyttää teini-ikäiseltä...:(
Yasmineja söin.. Onko muuta hormonaalista vaihtoehtoa, tai mieluiten ei hormonaalista??? :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Voihan se olla vaan se muutoski. Kattele nyt jokunen kuukaus, josko tasaantuis. Ja muista juoda paljon vettä!

Pahenee vaan koko ajan. Iho on täynnä hirveitä paiseita (niitä ihon alaisia finnejä ). Juon kyllä paljon vettä, ja vältän rasvasta ruokaa, ei auta ei... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Hormonaalisia on ainakin diane novat.

Siis tottahan toki kaikki pillerit on hormonaalisia, mutta meinaankin nyt jotain muuta..

Mut siis näissä on joku systeemi myös et iho paranee ja finnit lähtee. Siis jos se nyt oli se pointti. :)

Niin, mulla tosiaan ei ollut finnejä noiden yasminejenkaan aikana, mut en haluaisi alkaa syömäänniitä enään uudelleen...:(

Kay iholaakarilla jos ei muu auta, ei niita pillereita kannata pelkastaan ihon takia mielestani syoda, jos muuten ei ole tarvetta. Siskoni sai aikoinaan pitkan antibiootti kuurin, jonkin tyypin valohoitoa+ voiteen iholle, ja auttoi hyvin, vaikkakin hoitoon meni useampi kuukausi.

Lopetin myös pillerit viime lokakuussa. Sen jälkeen on tullut naamaan ja selkään ihan hirveitä finnejä. Turhauttavaa odotella, että hormoonit tasottuisivat. En muista että olisi ollut mitään finniongelmaa ennen pillereitä. Söin kanssa yasminia ja sitä ennen Merciloneja.

Kauan kestää, että hormoniot tasoittuvat??

Alkuperäinen kirjoittaja Mimmukka81:
Lopetin myös pillerit viime lokakuussa. Sen jälkeen on tullut naamaan ja selkään ihan hirveitä finnejä. Turhauttavaa odotella, että hormoonit tasottuisivat. En muista että olisi ollut mitään finniongelmaa ennen pillereitä. Söin kanssa yasminia ja sitä ennen Merciloneja.

Kauan kestää, että hormoniot tasoittuvat??

Mulla on kans rintaan ja selkään tullut niitä finnejä....:( Koskaan ei ole aikaisemmin ollut... :|

Mä söin 15v e-pillereitä, osittain ehkäisyyn ja osittain finneihin.
Kun lopetin tuli aikamoiset paiseet niskaan hiusrajaan ja tukka rasvottu alta aikayksikön.
Ja naama tosi rasvasen olonen vaikkei finnejä.
Sitten tulin raskaaksi ja iho muuttui jälleen normaaliksi.
Nyt taas sitten ollaan samassa eli tukka rasvottuu ja patteja tulee. Onneksi vain niskaan niin tukka peittää.
Tätä se varmaan on sitten kunnes vaihdevuodet alkaa.
Mitään hormonaalista judea en ikuna enää kyllä syö.

Sama tilanne. Tosin ei läheskään noin pahana, mutta kuitenkin. :'( Älkää nyt viittikö, ei tää voi kestää noin kauaa kuin teillä. Mä jotenkin ajattelin, että tää olis kuukaudessa tai parissa ohi lopullisesti.

Itse ehkäisyrenkaan lopetettuani kävi samoin. Lopulta tajusin mennä lääkäriin ja sain antibioottikuurin aknen hoitoon. Noin vuosi meni ennen kuin lopulta kaikki hävisivät kokonaan, mutta onneksi iho parantui täysin!

Muoks. niin se vielä että en tiedä sitten parantuiko lopulta ajan kanssa vai antibioottien vaikuksesta.

Yhteistyössä