ihon sisään kasvaneet karvat. Mikä meni väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Ajoin säärikarvat epilaattorilla. kaikki ihokarvat kasvaneet ihon sisään ja kutina ihan järkyttävä. kuivaharjasin ihon ja rasvasin joka ilta ja suihkussa käytin kuorinta ainetta. reilu viikko ja nyt ihan hirveä kutina. Mikä meni väärin? jos nyt raavin ihokarvat esiin ja ajelen uudestaan, loppuuko sisäänkasvaminen jossain vaiheessa?

Ei välttämättä mikään. Toisilla on vaan sellainen iho (kuiva) tai kiharat karvat, että niin vaan tapahtuu, vaikka mitä tekisi. Jos siihen on taipumus, niin se vaan pahenee, koska epiloinnissa karvat voivat hennontua ajan myötä eli vaikeammin puskevat itsensä ihosta ulos. Tämän tyyppisillä ihmisillä ei ole vaihtoehtoina kuin katkaisevat metodit tai laserointi.

[QUOTE="vieras";26345934]Ei välttämättä mikään. Toisilla on vaan sellainen iho (kuiva) tai kiharat karvat, että niin vaan tapahtuu, vaikka mitä tekisi. Jos siihen on taipumus, niin se vaan pahenee, koska epiloinnissa karvat voivat hennontua ajan myötä eli vaikeammin puskevat itsensä ihosta ulos. Tämän tyyppisillä ihmisillä ei ole vaihtoehtoina kuin katkaisevat metodit tai laserointi.[/QUOTE]

mulla kuiva iho. mutta eikö ihon rasvaus korjaa tilannetta?

[QUOTE="vieras";26345934]Ei välttämättä mikään. Toisilla on vaan sellainen iho (kuiva) tai kiharat karvat, että niin vaan tapahtuu, vaikka mitä tekisi. Jos siihen on taipumus, niin se vaan pahenee, koska epiloinnissa karvat voivat hennontua ajan myötä eli vaikeammin puskevat itsensä ihosta ulos. Tämän tyyppisillä ihmisillä ei ole vaihtoehtoina kuin katkaisevat metodit tai laserointi.[/QUOTE]
Kuulun itse näihin eli silloin epilaattorilla voi heittää vesilintua ( tai mieluummin puhdistaa alkoholilla ja lahjoittaa kaverille).

[QUOTE="a p";26345945]mulla kuiva iho. mutta eikö ihon rasvaus korjaa tilannetta?[/QUOTE]
Ei, vaan silloin ihotyyppi on sellainen, että on enemmän sarveistumiseen taipuvainen. Kuorinta ja rasvaus ei siinä kokonaan korjaa tilannetta, vaan iho on mikä on. Siihen kun sitten yhdistää vielä hennot, kiharat karvat, niin se on siinä.

[QUOTE="vieras";26345956]Ei, vaan silloin ihotyyppi on sellainen, että on enemmän sarveistumiseen taipuvainen. Kuorinta ja rasvaus ei siinä kokonaan korjaa tilannetta, vaan iho on mikä on. Siihen kun sitten yhdistää vielä hennot, kiharat karvat, niin se on siinä.[/QUOTE]

mulla kyllä paksut ja suorat säärikarvat. muualla vartalossa onkin sitten hennot ja vaaleat.

[QUOTE="a p";26345968]mulla kyllä paksut ja suorat säärikarvat. muualla vartalossa onkin sitten hennot ja vaaleat.[/QUOTE]
Kuivuuskin riittää. Silloin se karva alkaa kasvamaan vinoon ihon sisälle.

Ja monella on säärien alueella keratosis pilarista eli vielä tavallista enemmän ihon sarveistumista. Siihen hoitona on ureavoide (jota voi kuivallekin iholle käyttää). En silti usko, että auttaisi niin paljon, että voi käyttää epilointia karvojen poistoon.

no just. höylällä kun ajaa illalla niin aamulla on jo inhottava sänki. ja höylällä otettaessa valkeaan ihoon jää ikävästi mustat pisteet jokaisen karvan paikalle. enkä edes rusketu ollenkaan.

No voit sinä vielä kokeilla. Teet samat hommat kuin ennenkin ja sitten vielä rasvailet ureavoiteella. Ja jos ei onnistu, niin keräät rahaa laseriin. Kosmetologin antamilla hoidoilla ei ole niin paljon virkaa, mutta lääkärin on. Hintoja voi googlella hakea. Jos jotakin hyvää tilanteesta hakee, niin sinulla on karva- ja ihotyyppi, jossa laser toimii parhaiten eli vaalea iho ja tummat paksut karvat.

Itse epiloin suihkun jälkeen. Suihkussa kuorin tai pesen ainakin pesusienellä jalat. Epiloinnin jälkeen rasvaan. Jos joskus karva kasvaakin ihon sisään niin se tulee kyllä jossain vaiheessa sieltä ulos.
Mitä kauemmin epiloi niin sitä vähemmin niitä karvoja on ja sitä harvemmin tarvitsee epiloida kun kasvuvauhtikin hidastuu. Välissä kun kuorii ja rasvaa niin sisään kasvaneet kyllä tulevat ulos.

[QUOTE="vieras";26346144]No voit sinä vielä kokeilla. Teet samat hommat kuin ennenkin ja sitten vielä rasvailet ureavoiteella. Ja jos ei onnistu, niin keräät rahaa laseriin. Kosmetologin antamilla hoidoilla ei ole niin paljon virkaa, mutta lääkärin on. Hintoja voi googlella hakea. Jos jotakin hyvää tilanteesta hakee, niin sinulla on karva- ja ihotyyppi, jossa laser toimii parhaiten eli vaalea iho ja tummat paksut karvat.[/QUOTE]

Laaserilla poisto liian kallista, tullut otettua siitäkin jo selvää. säärien käsittely maksaa n300€ ja käsittelyjä tehtävä 5-8. jos olis rahaa olisin jo mennyt tuonne.

Hei, mulla ilmeisesti sama ihotyyppi kuin ap:llä, sama ongelma myös! Vaikka mitä tekisi niin karvat vaan kasvavat sisäänpäin. Ja karvat on vielä tosi tummat, paksut ja kiharat, sheivaamallakaan niitä ei saa kunnolla pois. Lisäksi iho on niin herkkä, että vaikka miten hellävaraisesti sheivaisi niin iho punoittaa, ja kun punoitus laantuu niin sänkihän siellä jaloissa jo on... Kesä on ihan tuskaista aikaa, etenkin nyt kun muotia on vaan mikroshortsit ja itse yritän metsästää tyylikkäitä ja vilpoisia piktälahkeisia housuja ja hameita... Ei voi paljoa sääriä esitellä, sisäänpäin kasvaneet karvat on vielä aiheuttaneet erittäin pahoja arpia mun jalkoihin (ihoon on tullut niiden myötä paljon tulehduksia ja märkäisiä paiseita...)

Laserointiin menen joskus kun lakkaan köyhtymästä, mutta sitä ennen voisin vielä tuota ureavoidetta kokeilla. Ilmeisesti apteekista saa?

Täälläkin tosi kuiva iho säärissä ja kasvaa paksua ja tummaa karvaa. Tähän asti olen sheivannut, talvella en kovin usein kun iho ärtyy ja siksi onkin taas nuo karva-asiat mielessä kun kesä lähestyy.

Mulla on epilaattori, käytän sitä vain kainaloihin. Olen epiloinut kainalot jo muutaman vuoden kun ne ärtyivät tosi pahasti sheivauksesta. Tuli niin hirveä punainen ja kutiava ihottuma kainaloihin että heräsin öisin siihen että raavin ihoa verille. Lopulta täytyi sitten vain antaa kainaloiden olla ilman ajelua ja dödöjä muutama kuukausi että iho parani, onneksi oli talvi. Sitten hommasin epilaattorin nimenomaan kainaloita varten.

Olen sitten epiloinut pari kertaa sääretkin ja kuten nuilla muillakin niin sama täälläkin, vaikka mitä teki niin karvat vaan kasvaa sisään joten luovuin siitä. Pitää vaan koittaa jaksaa sheivailua.

Mistä sitä ureavoidetta saisi? Minkä merkkinen/laatuinen olisi hyvää tähän tarkoitukseen?
Edullisinta on ihan marketeista saatava HTH, jota on kahta laatua (emulsio ja voide kuivempiin kohtiin). Apteekeissa myydään myös muistaakseni Eucerin sarjassa. Levitetään mieluiten kuivalle iholle (paitsi alkuvaiheessa mieluummin vastakuivatulle, ettei kirvele) ja käytetään kuorimisvaikutuksen vuoksi muutaman viikon kuureina (kuten esim. AHA-voiteita ym.) tai muutamana päivänä viikossa.

[QUOTE="vieras";26348333]käytetään kuorimisvaikutuksen vuoksi muutaman viikon kuureina (kuten esim. AHA-voiteita ym.) tai muutamana päivänä viikossa.[/QUOTE]
Oma iho kertoo minkä verran on sopivasti.

Vasta-ajellulle tai rikkinäisen ihottumaiselle iholle ei pidä levittää, koska silloin ärsyttää ja kirveltää ihoa.

Yhteistyössä