Iiihan kamala raskauspahoinvointi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia?

Vieras
Neljättä odotan ja ei ole ollut tällaista edellisissä raskauksissa, rinnatkin on jo ihan valmiit imetykseen vaikka ollaan vasta alussa, rv 7! Miten voi olla näin erilainen raskaus toisiin verrattuna?? Kaikki voimat on ihan loppu, jopa imurointi vaatii kamalasti ponnisteluja että jaksaa sen tehdä!

mulla tässä kolmannessa raskaudessa on pahoinvointi kestänyt koko raskauden ajan, puolessa välissä onneksi sain pahoinvointilääkkeet niin niiden voimalla menty loppuun asti. kahdesta aiemmasta on puolessa välissä loppunut oksentelu

Älä välitä tuollaisista katkerista ihmisistä. Purkavat viattomiin omaa kurjuuttaan.. :( Mut voimia sulle kamalasti! Mä tiedän tuon olon. Mulla on viisi lasta ja neljäs raskaus oli jostain syystä todella rankka. Kaikista on ollu suht pahat, mut neljäs veti niin matalaksi. Koita jaksaa sillä voimalla, et se ei tosiaankin kestä ikuisuutta, vaik miltä nyt tuntuisi. :)

[QUOTE="minna";29427621]Älä välitä tuollaisista katkerista ihmisistä. Purkavat viattomiin omaa kurjuuttaan.. :( Mut voimia sulle kamalasti! Mä tiedän tuon olon. Mulla on viisi lasta ja neljäs raskaus oli jostain syystä todella rankka. Kaikista on ollu suht pahat, mut neljäs veti niin matalaksi. Koita jaksaa sillä voimalla, et se ei tosiaankin kestä ikuisuutta, vaik miltä nyt tuntuisi. :)[/QUOTE]

Mistähän minä katkera olen? Ja mitä kurjuutta puran?

[QUOTE="niin";29427625]Mistähän minä katkera olen? Ja mitä kurjuutta puran?[/QUOTE]

Sinä taidat sen ihan itse parhaiten tietää. Mieti vähän aikaa. Voimia sullekin! <3

Kiitos. Yritän jaksaa. Olin tipassakin yhden päivän mut ei se oikein auttanut. Pahoinvointilääkkeitä en ottanut kun neuvolatäti oli sitä mieltä että jotkut lääkärit kirjoittaa niitä, ja jotkut on sitä mieltä että niitä ei mielellään käytettäis. Yritän nyt siis pärjätä ilman niitä. Viikon päästä on ultra niin näkee että kaikki on hyvin.

[QUOTE="minna";29427636]Sinä taidat sen ihan itse parhaiten tietää. Mieti vähän aikaa. Voimia sullekin! <3[/QUOTE]

Sinähän tuon tunnut tietävän! En ole mistään kenellekkään katkera eikä minulla ole mitenkään paha olla, mitä nyt vähän päätä särkee :)

Voimia täältäkin! Toivotaan että sulla ei kestää kauaa tuo olo... itse odotan seitsemättä ja alkuraskautta odotin kauhulla että miten huonovointinen olisinkaan, yllätys olikin positiivinen kun pahinta kesti vain muutaman viikon. :) Väsymys oli totaalinen, mutta sekin onneksi mennyttä jo. Sun täytyy koittaa nyt vaan elää oman voinnin mukaan ja jättää kaikki ylimääräinen tms tekemättä.

Tämä oli ihan mainio artikkeli pahoinvoinnista ja sisältää paljon niksejä sen kanssa elämiseen:

Morning sickness&#58; Causes, concerns, treatments | BabyCenter

Osaan samaistua tuskaasi koska kun odotin kaksosiani minulla oli megapahoinvointi.

Ja on vaan hyvä että edes jotkut suomalaiset uhraavat aikansa ja rakkautensa ja tekevät paljon lapsia, kun nykyinen syntyvyys (1,8 lasta per nainen) ei enää kykene ylläpitämään edes nykyistä väkimäärää vaan Suomen väkiluku lähtee pian laskuun. Lähde: Väestöliitto.

Nimimerkki "niin" voisikin opetella vanhan viisauden, että on parempi jättää sanansa sanomatta elleivät sanat mene hyvällä omallatunnolla läpi kolmesta portista:

Portti 1. Ovatko ne totta?
Portti 2. Pahoittaako joku mielensä niitten takia?
Portti 3. Onko niitten sanomisesta oikeasti jotain hyötyä?

Kiitos! Täytyypä lukea tuo. Oon ajatellutkin että noinkohan on kaksoset tulossa..en kyllä usko mutta onhan se aina mahdollista. :D No, viikon päästä se selviää. :D

Tässä olisi vielä tämmöisiä käytännön ohjeita alkuraskauden pahoinvointiin, Nainen hoitotyön asiakkaana -kirjan mukaan:

• Voit vähentää aamupahoinvointia syömällä kuivia keksejä, leipää tai muuta kuivaa hiilihydraattia sisältävää ruoka-ainetta, ennen kuin nouset vuoteesta.
• Varaa vuoreen viereen kovia karamelleja imeskeltäviksi - ne nostavat verensokeria.
• Nouse hitaasti pystyyn makuulta tai istualtasi.
• Syö pieniä aterioita 2-3 tunnin välein.
• Vältä rasvaisia ja voimakkaasti maustettuja ruokia sekä pahoinvointia aiheuttavien ruokien haistelua ja maistelua. Syö jonkin aikaa ateriasi viileinä, jolloin niiden haju ärsyttää vähemmän.
• Odota noin puoli tuntia aterian jälkeen, ennen kuin juot esim. virvoitusjuomia.
• Syö ennen nukkumaanmenoa valkuaisainepitoinen iltapala, esim. juustoja ja keksejä.
• jos joudut nousemaan yöllä, juo jotain makeaa, esim. tuoremehua.
• Ota yhteys neuvolaasi tai lääkäriisi, jos oksennat useammin kuin kerran päivässä tai oksentelu jatkuu 16. raskausviikon jälkeen.

Myös mulla on tässä raskaudessa ollut pahoinvontia, edellisessä esim. ei yhtään. Eikä mulla ollut mitään aamupahoinvointia, vaan 24/7 pahoinvointia.

En olisi pystynyt syömään noiden bhumin ohjeiden mukaisesti. Vieläkin voin pahoin kun ajattelen tuota aikaa. Ehdin jo pelätä ettei se menekää ohi kun vaan kesti ja kesti...mutta n. rv 15 loppui sitten vihdoin.

Voimia vaan ap:lle!