Iiks,jännittää!!Huomenna soveltuvuuskoe lähihoitajakouluun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku Mii

Aktiivinen jäsen
21.05.2005
4 220
0
36
Rohkaskaas nyt joku mua.. :ashamed:

Mitäs siellä tehdään? Mitä ne kyselee? Mihin kannattaisi varautua? Pitääkö todistukset ottaa mukaan? Tossa kutsussa lukee että kestää n.neljä tuntia :o Jännittää jännittää!!Oon ollu koulussa viimeksi kuusi vuotta sitten :o Ja kotona viimeiset kolme vuotta..Apuva!

onnea matkaan, reippaana sinne vaan... meillä vuosia sitten samoissa pääsykokeissa oli kirjallisia testejä ( numerojuttuja, piirtämistä ja esseen kirjoitus, rastiruutuun jne. ) ryhmäkeskustelu, psykologin ja opettajan haastattelu... se oli oikeastaan ihan hauska päivä... parhaasi teet ja se riittää varmasti... =)

Samanlaisen testin mäkin kävin kuin jennuli... ja vielä kahteen kertaan lyhyen ajan sisään. Oli ihan täsmälleen sama testi nimittäin lähihoitajakouluun ja ammattikorkeeseen sairaanhoitajapuolelle. Ne psykologitkin oli samat :whistle: ainoostaan tiivistelmän teksti ja ryhmäkeskustelun aihe oli erit (ja lähihoitajapuolelle oli myös opettajan haastattelu). Muuten laskut ja kaikki oli ihan samat

Hyvin se menee, yrität vain rauhoittua niin ettei mene sitten aivan jännityksen sotkemaksi. Vaikka se pieni jännityshän toisaalta kyllä pitää narut kasassa =)

Kun olet lähihoitajaksi hakemassa, niin sinulla on varmaan sitten myös tiedossa miksi haluat hoitoalalle, se on luultavasti yksi kysymys. Kannattaa myös miettiä omia vahvuuksiaan. Minusta siellä pärjää hyvin kun on varma halustaan päästä kouluun ja pohtii etukäteen omia mietteitään itsestään työntekijänä hoitoalalla.

Muuten nuo psykologiset testit on vieraita minulle, joten niistä en osaa sanoa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja jennuli:
ja sitten tietty ne musteläiskä kuvat, mitä näet näissä..ja mulla meni kyllä myöskin 6-7 tuntia kun sai jonottaa et pääsi haastatteluun... tuu sit kertoo miten meni.. =)

Meillä ei ollut musteläiskiä, mutta "palikkatesti" oli. Tosin nyt kun mietin niin en muista oliko sitä lähihoitajapuolella. Sh-puolelle ainakin oli. Piti mallista koota erilaisista metallilevyistä laatikoita niin monta kun ehti

no riippuu esim. siitä miten osaa asioista puhua/kirjoitta, loogisia ratkaisuja piti osata tehdä (vähän mensan testi tyylisiä) ja matikkaakin siinä oli, mutta aika simppeleitä oli kaikenkaikkiaan, enemmän ne katsoo sitä mitä vastaat haastatteluissa ja kirjoitat esseessä, siinä kirjallisessa kokeessa paperit sun edessä vaihtuu aika vauhdilla ja samoja asioita saatetaan kysyä moneen kertaan, koska haluaa kaivaa ne sun sisimmät ajatukset esille, mutta meillä ainakin tunnelma oli ihan leppoisa joten rohkeesti vaan hakemaan kouluun...

Kiitoksia paljon vastauksista!! :hug:

Mites sitten kun tiedän tosissani haluavani vain lastenhoitoalalle..Päiväkotiin tms.Niin voinko ns.puhua siitä vaan..?Kouluhan kyllä pitää sisällään kaikki hoitoalaan kuuluvat(vanhus,vammais ja terveysalan jutut.Rehellisesti voin sanoa ettei mua kiinnosta nuo ollenkaan,haluan vain lastenhoitajaksi =) Mutta tuota ei taida kannattaa noin jyrkästi tuoda siellä esille?

Niin ja miten niiden todistusten kanssa,otanko mukaan?Kutsussa lukee että tarvitset mukaasi lyijykynän,pyyhekumin ja teroittimen..

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Kiitoksia paljon vastauksista!! :hug:

Mites sitten kun tiedän tosissani haluavani vain lastenhoitoalalle..Päiväkotiin tms.Niin voinko ns.puhua siitä vaan..?Kouluhan kyllä pitää sisällään kaikki hoitoalaan kuuluvat(vanhus,vammais ja terveysalan jutut.Rehellisesti voin sanoa ettei mua kiinnosta nuo ollenkaan,haluan vain lastenhoitajaksi =) Mutta tuota ei taida kannattaa noin jyrkästi tuoda siellä esille?

Niin ja miten niiden todistusten kanssa,otanko mukaan?Kutsussa lukee että tarvitset mukaasi lyijykynän,pyyhekumin ja teroittimen..

Kyllä niistä todistuksista olis mainittu jos pitäis olla mukana.

Kävin itse tässä ihan lyhyenajan sisällä. Tehtävissä on aikaraja ja niissä menee joitakin tunteja. Matematiikan tehtäviä, jatka viivaa ja kerro mitä esittää, järjestä sarjakuvat oikeaan järjestykseen ja päättelytehtäviä. Psykologinhaastattelu lopuksi, jonoa on tosiaan mutta itse haastattelu on lyhyt, ehkä alle 10 min. henkilöstä riippuen, itselläni meni tosi nopsaan. Jännitys on normaalia eikä tietääkseni testeissä ole tarkoituskaan saada kaikkea tehtyä vaaditussa ajassa mutta neuvoa vaikea kun en tiedä vielä pääsenkö vai enkö