Iittalan Teema vai KoKo - astiasto ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Teema. Koko on käytössä hankalan (muki liian kapea pohjastaan, kulhosta hankala syödä) ja liian "pinnalla".

Teema verrattuna Pentikiin suorastaan edullinen! :D

Olen erimieltä tuosta Kokon hankaluudesta... Mun mielestä on erittäin käytännöllisiä. Mutta nää on niin makuasioita :)
Pentikiin verrattuna kumpainenkin on juu edullisia. (paitsi jos ostaa pentikiltä kakkoslaatusena :whistle: :saint: )

Missä myydään pentikin kakkoslaatuisia astioita? Mä haluan halpaa vaniljaa!!! :D

Helsingissä on kuulemma joku Arabia keskus, tai vastaava, sanoi pentikin yksi myyjä. Ja on muitakin paikkoja, joita ei muistanut ulkoa.

Posiolla oli ainakin ennen semmoinen Pentikin tehtaanmyymälä (tms.) jossa myytiin paljonkin noita II-laatuisia halvemmalla. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Noista väreistä vielä. Jos tarkoituksesta on tyyliin seuraavat 10-20 vuotta katsoa samoja astioita, onko turkoosi ja ruskea mielestäsi silloinkin vielä ihanat?

jaa, kuka tietää? mitäs värejä mulle ehdottaisit sitten? valkoiset on kamalia, niitä en halua.

Jotenkin tuntuu vaan, että ruskea ja turkoosi on sellaisia muotivärejä. Lime voisi mennä pidempäänkin. Tai sitten ostat osan valkoisena esim. lautaset ja kupit jonkun muun värisenä.

nii mut ekat kymmenen vuotta oksentelen sit joka kerta nähdessäni valkoiset kupit ja inhoan niitä. tai jos kymmenen vuotta ihailen turkoosia ja sitten rikkaana keski-ikäisenä alan sijoittaa pentikin astioihin.. B)

Minulla on 24h-sarjan valkoiset astiat olleet monta vuotta ja edelleen tykkään niistä. Kun väri vielä on vakoinen, niin olen täydentänyt astiastoa esim. KoKo-sarjan jälkkärikulhoilla.

Minulla on 24h-sarjan valkoiset astiat olleet monta vuotta ja edelleen tykkään niistä. Kun väri vielä on vakoinen, niin olen täydentänyt astiastoa esim. KoKo-sarjan jälkkärikulhoilla.

Taidan myös ostaa valkoiset 24h kupit ja lautaset, niihinhän saa kivasti väriä erilaisilla serveteillä ja just tarjoiluastioilla.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Teema. Koko on käytössä hankalan (muki liian kapea pohjastaan, kulhosta hankala syödä) ja liian "pinnalla".

Teema verrattuna Pentikiin suorastaan edullinen! :D

Olen erimieltä tuosta Kokon hankaluudesta... Mun mielestä on erittäin käytännöllisiä. Mutta nää on niin makuasioita :)
Pentikiin verrattuna kumpainenkin on juu edullisia. (paitsi jos ostaa pentikiltä kakkoslaatusena :whistle: :saint: )

Missä myydään pentikin kakkoslaatuisia astioita? Mä haluan halpaa vaniljaa!!! :D

Helsingissä on kuulemma joku Arabia keskus, tai vastaava, sanoi pentikin yksi myyjä. Ja on muitakin paikkoja, joita ei muistanut ulkoa.

Posiolla oli ainakin ennen semmoinen Pentikin tehtaanmyymälä (tms.) jossa myytiin paljonkin noita II-laatuisia halvemmalla. :D

Ja on edelleenkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:

Taidan myös ostaa valkoiset 24h kupit ja lautaset, niihinhän saa kivasti väriä erilaisilla serveteillä ja just tarjoiluastioilla.

24h kahvikupit on tosi kolhon isot!

Sit ne on mulle just hyvät, kun juon kahvin aina mukista arkena, en tykkää kahvikupeista, mut juhlissa kun niistä on juotava.. ;)

Sit ne on mulle just hyvät, kun juon kahvin aina mukista arkena, en tykkää kahvikupeista, mut juhlissa kun niistä on juotava.. ;)

Mäkin tykkään juoda mieluummin mukista, mutta näistä kupeista en tykkää. Sellaiset paksut ja kömpelöt.

Mul on vähän molempia... Jos toista olis pakko alkaa kerätä niin ottaisin ehkä KoKoa. Taas toisaalta niitä on kiva sekoitella... Tykkään valtavasti siitä KoKon isosta mukista, ihana kahvimuki.
Niin ja parempana astiastona mul villeroy& bocg iris astiastoo...Johon oon ihan kyllästynyt :ashamed: :snotty:

Teemaa ei varmaan ihan vähään aikaan lopeteta, vaikka värit ja muki/lautaskoot muuttuvatkin.
Itsellä sinistä Teemaa ja on kyllä kaunis astiasto. Pystyy yhdistelemään eri värejä niin halutessaan ja Muumi-mukien kerääjänä Teema perus 0,3l mukin muoto miellyttää. Muumi-mukeja on sitten mukava yhdistellä Teeman alusvateihin.

Jos nyt olisin valitsemassa astiastoa niin ottaisin 24 h valkoisena ja yhdistäisin siihen ruskeita ja kinuskinvärisiä astioita samasta sarjasta. Nyt minulla on sinistä teemaa josta kyllä muuten tykkään, mutta ärsyttää kun viime vuosina on lopetettu niin paljon osia. Alun perin olisin halunnut sinistä, valkoista ja harmaata, mutta harmaata en ehtinyt saada kuin kulhoja ja muutaman ruokalautasen. Nyt ruokalautaseni on loppuneet tuotannosta myös sinisessä, samoin leipälautaset eli en saa edes täydennettyä sitä sinistä sarjaa. Lisäksi lopetettiin jo ajat sitten kaipaani isot kulhot ja teekannu yms. Teemassa oli aikoinaa yli 30 erilaista osaa, nyt vain noin 10. Hassua että esim. sokerikkoa yhä tehdään mutta ei kermakkoa eikä kantta kumpaankaan.Uusista väreistä en pidä ollenkaan

mulla on harmaana teeman kahvikupit,lautaset,leipälautaset, matalat lautaset ja kulhot
sit turkoosina syvät lautaset ja teekupit, kaikkia on 12 henkilölle.

Arvelin nyt ruveta keräämään sit jotain muuta...

Alkuperäinen kirjoittaja onni:
mulla on harmaana teeman kahvikupit,lautaset,leipälautaset, matalat lautaset ja kulhot
sit turkoosina syvät lautaset ja teekupit, kaikkia on 12 henkilölle.sit on sokerikko ja kermakkokin harmaana

Arvelin nyt ruveta keräämään sit jotain muuta...

meillä peus teemaa ... valkoisena, harmaana ja oliivina löytyy lautasia ja mukeja löytyy harmaana, muumina, joulupiparina ainakin

lisäksi kahviastioita vielä keräämättä ne on arcticaa ja sitten löytyy hiukan 24h astioita vihreenä... mietin että pitääkö noista luopua.... on liikaa kaiken moisia.

itse siis suosittelen teemaa...

Yhteistyössä