ikäero 4-5 vuotta, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meillä esikoisen ja kakkosen ikäeroksi tulee noin 4½ vuotta. esikoinen ollut nyt 2 vuotta pk:ssa, kannattaako lapsen jatkaa hoidossa (esim. puolipäiväisesti) vai kotona vauvan kanssa. poika on aika vilkas ja sosiaalinen, tarvitsee muiden lasten seuraa. seurakunnan kerhoon en vie, emme kuulu kirkkoon enkä halua sitä hössötystä meidän lapsille.
onko 4-5 vuotiaat vielä mustasukkaisia vauvasta?

Meillä pojilla ikäeroa 4 vuotta.
Raskauden loppuajan poika oli kokopäiväisenä ja kuopuksen syntymän jälkeen puolipäiväisenä puolisen vuotta.
Mustasukkainen oli,mutta ilmeni kun jäi kotiin pk:sta,siihen asti ei ollut mustasukkaisuutta.

Ainahan lapset ovat jollain tapaa mustasukkaisia vaikka kuinka olisi ikää.

Meilläkin on yksi tuollainen ikäero ja paljon suurempiakin. Lapsia 6 ja 7:s tulollaan:)

Mutta äkkiä lapset oppivat, että uusi perheenjäsen jääkin meille ja on osana samaa perhettä.

meillä 4vuotta tytöillä ikäeroa ja kaikki on sujunut hienosti =) ei mustasukkaisuutta, ei kiukkuja, kivat suhteet, huolenpitoa ja esikoinen oli tietysti meidän kanssa kotona siihen asti kun minäkin olin kotona =) meni sitten eskariin =) ja oli ollut n. reilun vuoden hoidossa päiväkodissa ennenkuin jäi kotiin =)

Meillä ikäeroa tytöillä 5.5v, ja kyllä isompi oli alkuun kovastikin mustis vauvasta. Mulle se sen näytti, isälleen oli kuin enkeli, ja hoiti vauvaa innoissaan. Mulle siis kiukkusi ja uhmasi kaikesta. Meillä kans esikoinen oli päikässä juhannukseen asti 2 päivää viikossa, vaikka vauva synty jo toukokuun lopulla. Sai vähän muuta ajateltavaa ja virikkeitä siellä, kotona si olikin pieni, joka vei paljon meidän huomiota...

Meillä on lapsilla tuollainen ikäero ja on siinä hyviäkin puolia. Toinen on jo niin iso, että pärjää ilman jatkuvaa vahtimista.
Toki pientä mustasukkaisuutta on ja toisinaan nuo kaksi jopa leikkii yhdessä.
Eilenkin kun meillä oli kotipäivä, niin nuo kaksi oli koko päivän yhdessä ihan hienosti.

Yhteistyössä