Itse olen ollut jonkin aikaa vanhemman miehen kanssa. Ikäeroa oli melkein 20 vuotta, itse olin siis 23 ja mies yli 40.
Ja muutenkin olen treffaillut vanhempia miehiä, jotka jossain välissä taisivat olla itselleni jonkinmoinen pakkomielle.

Noh, siitä pakkomielteestäni onneksi selvisin ja nykyään seurustelen ihan omanikäiseni kanssa.
Suhde vanhempaan mieheen voi varmasti toimia, mutta kyllä se varmasti enemmän työtä vaatii kuin samanikäisen kanssa. Itse ainakin koin seuraavat jutut hieman häiritsevinä ja ehkä sinunkin kannattaisi näitä miettiä.
Jos on paljon ikäeroa, arvomaailma saattaa olla poikkeava. Mua ainakin raivostutti välillä vanhemman miehen konservatiivisuus, kun itse olen melko liberaali tyyppi. Välillä tuli sellainen olo, että toinen on ""vanhempi ja viisaampi"" ja tunsin olevani liian lapsellinen. Välillä todella puhuttiin eri kieltä.
Jos tuon ikäisellä miehellä ei ole vielä lapsia, hän saattaa niitä pian haluta. Ja muutenkin sitoutua piakkoin. Oletko siihen valmis? Olet nuori ja menojalkakin voi vipattaa. Pysyykö vanhempi mies kyydissäsi?
Mikä on elämäntilanteesi? Entä hänen? Onko ne yhteensovitettavissa?
Ja vaikka suhteenne teidän kahden välillä olisi kunnossa, tulevat lisäksi ulkopuoliset paineet. Jotkut varmasti ihmettelevät ja saattavat tuomitakin ikäeronne. Oletko valmis selittämään ihmisille, miksi olette yhdessä? Itse en oikeastaan kertonut juuri kenellekään suhteesta, koska koin itsekin suhteen jotenkin omituisena. Vanhempani olisivat varmaankin saaneet hepulin 40 vuotiaasta ""vävypojasta"".
Tämä on ehkä vähän liian pitkällemenevää, jos et vielä ole edes kysynyt miestä treffeille. Suurin osa miehistä on varmaan imarreltuja, jos nuori nainen heistä kiinnostuu ja tuskinpa hän sinua kakarana pitää, ellei siihen jotakin erityistä syytä ole. Suurin vaara tietysti on, että hän leikkii vain kanssasi. Kokemuksieni mukaan vanhemmat miehet pyrkivät ainakin innokkaasti nuorten naisten kanssa petihommiin, mutta vakavampaan suhteeseen heistä kaikki eivät välttämättä ole valmiita.
Jos tunteesi ovat vahvat, niin anna palaa! Voihan tyyppi olla vaikka se elämäsi rakkaus. Ja vaikkei olisikaan, niin olethan aina yhden kokemuksen rikkaampi. =)