Ikäeroa 2v 2kk, kokemuksia, mihin kannattaa varautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en oo keksiny vielä mitään huonoja puolia,nyt ku lapsia on ollu kaks reilun kuukauden. Ja ikäeroa siis ton verran.

Paitsi sellasia jotka liittyy enempi mun mieheen,ku lapsii.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
mä en oo keksiny vielä mitään huonoja puolia,nyt ku lapsia on ollu kaks reilun kuukauden. Ja ikäeroa siis ton verran.

Paitsi sellasia jotka liittyy enempi mun mieheen,ku lapsii.

En mäkään ole keksinyt huonoja puolia, ja mun lapset on jo 4 v 10 kk ja 2 v 9 kk :)

Mun lapsilla ikäeroa hieman enemmän, 2v4kk. Esikoinen alkoi "oireilla" toisen lapsen tulosta muutaman viikon kuluttua synnytyksestä ja ripustautui muhun kunnolla. Nyt on pahin äitivaihe helpottanut, vauva 4 kk... Oon järjestänyt mahdollisimman paljon kahdenkeskistä aikaa esikoisen kanssa ja tuonut vauvaa hänen luokseen, vaikka sitteriin viereen katsomaan kun tyttö leikkii ja näin tutustuttanut sisaruksia toisiinsa. Nyt tyttö jutteleekin päivittäin hymyssäsuin että hänellä on "pieni pieni sisko" :D

minulla on just tuollai esikko poika on 05 ja typy on 07 ,no eka vuosi on todella rankka .meillä poika lopetti silloin just päikkärit ja kauhea uhma ja tyttö tissillä koko ajan .mutta aika rientää ja lapset leikivät jo keskenään ja ovat välillä mustiksia,niin juu älä käännä selkääsi ,meillä poika ainakin kerran kaato sitterin ,ei onneksi käynnyt mitään........

Meillä ainakin esikoinen halus aina äitin syliin kun imetin vauvaa. Ja ite huomasin et esikoinen joutu kasvamaan isoksi yhdessä yössä eli silloin kun vauva synty. Mutta mielummin pienellä ikäerolla kun tosi pitkällä.

meillä näin:
plussat: nytkun ovat 5v ja 3v leikkivät kivasti yhdessä
miinukset: esikkko on vilkas ja 2v tuli myös kova uhmaikä, oli myös niin raisu ettei voinu ees selkää kääntää kun vauva oli pieni vaikkei pahaa tarkoittanu. vaati paljon huomiota ´ja toimintaa, onneksi vauva oli helppo.
taitaapi niin paljon riippuamyös niistä lapsista..

meillä sama ikäero. Aikas helposti on menny ja hirveesti helpotti tilannetta se, et vauvahan nukku aika paljon ekat pari kuukautta. Siinä kerkes esikoinen jo tottua ajatukseen rauhassa.

Kiitos vastauksista, rankkaan aikaan varaudunkin. Lähinnä mietityttää tuo esikoisen mustasukkaisuus ja huomiontarve, kuinka sitä voisi helpottaa? Ja surettaa, kun toinen joutuu tosiaan niin pian kasvamaan "isoksi".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista, rankkaan aikaan varaudunkin. Lähinnä mietityttää tuo esikoisen mustasukkaisuus ja huomiontarve, kuinka sitä voisi helpottaa? Ja surettaa, kun toinen joutuu tosiaan niin pian kasvamaan "isoksi".

Hommaa esikoiselle nukke hoidettavaksi, ellei jo ole. Meillä esikoispoika hoiteli kahta nukkea yhtä aikaa, sillä meille tuli kaksoset.

Yhteistyössä