ikävä kotiseudulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapin tyttö etelässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapin tyttö etelässä

Vieras
olen äitiyslomalla vauvan ja isomman lapsen kanssa ja mies töissä.
ja tolkuton ikävä kotiseudulle. Matka niin pitkä että ei ihan viikonloppuna ehditä pistäytyä.
Miten onnistuisi esim. junalla meno tai lentäen yksi aikuinen ja kaksi pientä.

En tiedä vastata kysymykseesi,mutta koti-ikävä on mullakin..Vaikka siellä ei ole mulla kovin montaa ihanaa muistoa,niin silti kaipaan niille seuduille,sille isolle kalliolle istumaan ja muutenkin katsomaan miten se olisi muuttunut 15 vuoden jälkeen..
Vielä mä sinne meen,tavalla tai toisella..Vaikka vain käymään..

Selvennän nyt sen verran että lähtöisin olen etelä-suomesta ja tänne itä-suomeen eksyin(tai erehdyin)

me oltiin kesällä useampi viikko koko perhe, saatiin asuntoauto lainaksi ja sillä oli helppo reissata.
Siellä olis ne tutut paikat, ihmiset,......
Jos vain miehelle sieltä töitä löytyisi niin ympäri hänet puhuisin ja sinne muuttaisimme.

Kyllä junalla matkustaminen onnistuu yksin kahden lapsenkin kanssa. Aika vaivatonta se on, kun voi tavalliseen malliin touhuta ja matka etenee koko ajan. Voimia kotikaipuuseen!

Alkuperäinen kirjoittaja T:
Kyllä junalla matkustaminen onnistuu yksin kahden lapsenkin kanssa. Aika vaivatonta se on, kun voi tavalliseen malliin touhuta ja matka etenee koko ajan. Voimia kotikaipuuseen!

Asemalla kyllä olisivat vastassa, että ehkä juna parempi vaihtoehto kuin lentäminen, tai ainakin halvempi

Me ollaan menty junalla kolmeen lapseen asti, seuraavan kans ei olla perillä mahduttu enää autoon :D MAtkat sujui aina hyvin, lapset viihtyi, evästä ja tekmistä mukaan! Me reissattiin 4 h Suomen poikkisuunnassa, ja ikävä on minullakin! Nykyisin käydään aina omalla autolla, kun niin iso perhe.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Lentäen on helppo... Ja nopea.

mutta kallis... oletan
mitä maksaa helsinki-rovaniemi 1 aik 3 vuotias ja 8 kk ikäinen vauva

Päiväjunassa perhelipulla kahdella paikalla halvimmillaan 76,40 ?, riippuu onko vaihtoja ja millä junilla menee, ic-junat vähän kalliimpia. http://www.vr.fi/heo/index.html

Mulla myös usein tajuton ikävä... ja toisinpäin kun ap:lla, eli etelästä olen ja pohjoiseen erehtynyt miehen perässä. Nyt jo vähän helpottanut ja olo on siedettävä täällä mutta ensimmäiset 3 vuotta itkin päivittäin koti-ikävää :( Oli se rankkaa varmasti miehellekkin.

Me kuljetaan aina autolla, 8 h yhteen suuntaan. Halvinta mutta aikas raskasta tosin...

Yhteistyössä