Ikean Ektorp sohvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sohva haussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sohva haussa

Vieras
Minkälaisia kokemuksia teillä on ko. sohvista, erityisesti kulmasohvasta? Sohvan uusiminen olisi edessä ja haaveilen nimen omaan kulmasohvasta, mutta rahaa en haluaisi paljoa tuhlata... Kovasti harkitsen kyseistä sohvaa. Meillä on kaksi lasta ja kaksi kissaa, joten tuskin sohva kuitenkaan vuosikymmeniä kestää, mutta saisihan se semmoinen olla että ei heti ensi vuonna tarvitse olla uutta hakemassa. Kerääkö kankaat kovasti karvaa/likaa? Pitääkö istuintyynyt muotonsa vai lässähtävätkö heti?

[QUOTE="vieras";25124317]Ruma tuo ainakin on.[/QUOTE]

Minusta ei. Minusta ruma on semmoinen laatikon muotoinen kulmadivaani jonka käsinojille mahtuisi huoletta pieni matkustajakone laskeutumaan... :) Niitä tuntuu huonekalukaupat olevan pullollaan.

Meillä ektorp kulmasohva ja ainoa miinus on, ettei rungon päälinen mahdu kunnolla meidän pesukoneeseen, kun kuitenkin noita kankaita joutuu suht usein pesemään. Tyynyt on pitäneet hyvin muotonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmilehmä;25124413:
minusta nätti sohva mutta kyllä kulmasohvan saa halvemmallakin

Mistä? :) Kaikki muut kunnon kulmasohvat(ei kulmadivaanit) mitä olen katsellut ovat olleet kyllä pitkälti toista(tai kolmatta) tuhatta hinnaltaan... Tai muutamaan edullisempaan olen törmännyt, mutta ovat juuri noita laatikon muotoisia.

[QUOTE="mee";25124447]Meillä ektorp kulmasohva ja ainoa miinus on, ettei rungon päälinen mahdu kunnolla meidän pesukoneeseen, kun kuitenkin noita kankaita joutuu suht usein pesemään. Tyynyt on pitäneet hyvin muotonsa.[/QUOTE]

Miten usein olet kankaita joutunut pesemään? Ja minkälaisella/minkä värisellä kankaalla teidän sohvanne on? Kerääkö kangas karvaa ja muuta nöyhtää helposti? Itse ajattelin vaaleanruskeaa kangasta...

[QUOTE="ap";25124530]Miten usein olet kankaita joutunut pesemään? Ja minkälaisella/minkä värisellä kankaalla teidän sohvanne on? Kerääkö kangas karvaa ja muuta nöyhtää helposti? Itse ajattelin vaaleanruskeaa kangasta...[/QUOTE]

Riippuu niin väristä. Vaaleita joutuu pesemään parin viikon-kuukauden välein. Käytän niitä vain kesäisin, kun pystyy kuivattamaan pihalla. Tumma menee pidempään, mutta meillä sekin on parin kuukauden välein pestävä. Välillä vaan käännään päälisiä ja joskus otan vain muutaman likaisemman pestäväksi jne.. Meillä on valkoinen, valkoinen-beige kuviollinen ja tummansininen päälinen. Meillä on aiemmin ollut eri mallisissa ektorpeissa beige päälinen ja se ei likaannu niin nopeasti kuin nuo vaaleat. Karvaa ja pölyä kankaat ei mielestäni kerää, mutta tahrat jäävät hyvin kiinni, eivätkä lähde vain helposti pyyhkäisemällä, tai täysin kunnolla tahranpoistoaineella, vaan vasta koneessa. Suojasuihkeista en ole kokenut olevan mitään hyötyä.

Yhteistyössä