IKEAN EKTORP SOHVAT..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EKTORP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Bunny";24307274]Miten silitätte päälliset (Blekinge)? Märkinä, kosteina, kuivina? Mielestäni on vaikeata saada ne sileäksi.[/QUOTE]

Silitän selkänojatyynyjen kankaat ja sohvan alahelman kosteana ja ne on vähän vaikea saada ihan sileäksi. Muut osat laitan kosteana paikalleen ilman silitystä ja ne suorenee itsestään, koska ovat tosi napakat.

onko kukaan kokeillut pestä valkaisuaineella (kloriitti) niitä valkoisia päällisiä? ikean sivuilla kielletään, mutta kloriittipullon kyljessä lukee että sopii puuvillalle? Kokemuksia?

Samoin jos joku on laittanut päälliset silittämättä takas, kerrothan - mulla ei ole silityslautaa lainkaan, ja nyt olis päälliset menossa pesuun...

[QUOTE="Claire";24313110]onko kukaan kokeillut pestä valkaisuaineella (kloriitti) niitä valkoisia päällisiä? ikean sivuilla kielletään, mutta kloriittipullon kyljessä lukee että sopii puuvillalle? Kokemuksia?

Samoin jos joku on laittanut päälliset silittämättä takas, kerrothan - mulla ei ole silityslautaa lainkaan, ja nyt olis päälliset menossa pesuun...[/QUOTE]

Kloriittia en ole kokeillut. Olen käyttänyt valkaisuun ja tahranpoistoon Vanish whitea ja valkoista tulee. Ainut huono puoli tuossa on, että se sisältää zeoliiittia. Pitäisi keksiä joku muu aine, mutta en tuota Vanishia käytä mihinkään muuhun pyykille.

Siistimpi tulee, jos silität ne osat mitkä ei tule kireästi tyynyjen tai sohvan rungon päälle. Ne päälliset on tosi napakat. Kannattaa venyttää niitä jo kuivausvaiheessa ja laittaa paikalleen vähän kosteana.

Hei miten sit jos on tuo valkoinen ektorp sohva, niin eikös siinä ne käsinojat pinty likaiseksi? Vai saaka nekin pestyä? Eli lähteekö runko-osastakin kankaat irti pesua varten??

Onko ektorpin laatu laskenu? Ku joku kirjoittaa et sohva pysyny hyvänä 10 vuotta (vuonna 2000 ostettu ektorp) ja joku kirjoittaa et vuonna 2010 laatu laski ja sohva menettää muotonsa. Miten on?