Ikean Kura-sänky "kerrossänkynä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "topi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"topi"

Vieras
Kenelläkään kokemuksia, jos laittaa sängyn "alle" esim. runkopatjan, miten toimii pienillä lapsilla (1,8v. ja 3v.) ns. kerrossänkynä?

Pienempi nukkuisi tietysti alhaalla.
Meillä on tilaa todella vähän, ja tuo kura olisi pienikokoinen.

Naapurilla on ja hyvin toimii. Heillä mies on nikkaroinut sinne jonkun laidan, jotta se on vähän enempi semmoinen sängynoloisempi.

Saivat idean meidän sängystämme, joka siis on puoliparvi jonka alle olen ostanut käytetyn, puisen lastensängyn josta sahasin jalat pois.

Me on tuunattu se prinsessalinnaksi, mutta on siis ihan kiva ilman tuunaamisiakin.

Meille suunnittelin just tuollaista ratkaisua, että isompi ylös ja pienempi patjalle alas, ja itse asiassa jälkeen päin näinkin jossain lapsiperhelehdessä samanlaisen systeemin. Meille sitä ei tullut sen takia, että tuo katos ei mahtuisi lastenhuoneeseen viiston katon ja muiden huonekalujen takia (huoneen muoto rajoittaa huonekalujen järjestelyä) ja vaikka sänky olisi paikallaan ilman katostakin, lapsi löisi päänsä kattoon...

Mutta mun mielestä hyvä ja toimiva ratkaisu varsinkin jos lapset vielä suht pieniä eivätkä ole ihan kerrossänkyiässä, vielä joku verho siihen sille "alapedissä" nukkujalle niin on molemmilla omat luolat ja lapset onnesta soikeena :)

Meillä oli aiemmin juurikin kyseinen sänky käytössä kerrossänkynä, lapset nukkuivat siinä useamman vuoden ja oli erittäin toimiva pienessä tilassa ja pienillä lapsilla. Esikoinen oli vähän alle 4v. ja kuopus vähän alle 2-vuotias kun siirtyivät siihen nukkumaan, oli kätevä ja turvallinen tuon ikäiseten kanssa, koska oli kerrossängyksi matala, eikä tarvinnut kuopuksenkaan kanssa pelätä että tippuu sängystä. Me tehtiin kyllä siihen sellainen ylimääräinen pohjakehikko, jonka päälle tuli sälepohja ja ihan normipatja, mutta toiminee runkopatjan kanssa ihan yhtä hyvin. :).

Mutta mun mielestä hyvä ja toimiva ratkaisu varsinkin jos lapset vielä suht pieniä eivätkä ole ihan kerrossänkyiässä, vielä joku verho siihen sille "alapedissä" nukkujalle niin on molemmilla omat luolat ja lapset onnesta soikeena :)

Me itseasiassa toteutettiin tuo verho-idea. :) Ikeasta löytyi sellaista vaijeria, joka kiinnitettiin päistä ja verhot siihen. Oli kiva juttu lastenkin mielestä ja leikeissä alasänky toimittikin usein majan virkaa.

[QUOTE="mie";26682968]Me itseasiassa toteutettiin tuo verho-idea. :) Ikeasta löytyi sellaista vaijeria, joka kiinnitettiin päistä ja verhot siihen. Oli kiva juttu lastenkin mielestä ja leikeissä alasänky toimittikin usein majan virkaa.[/QUOTE]

Hitsi, nyt kyllä harmittaa ettei tuo sovi meidän lastenhuoneeseen, silloin jo suunnitteluvaiheessa sormet syyhysi että olis päässy tuunaamaan sitä sänkyä... Pitänee keksiä äitiysloman ratoksi joku muu projekti. Kun neljän alle viisivuotiaan kanssahan tulee aika muuten väistämättä pitkäksi :D

Yhteistyössä