IKEAn sohvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja soffan tarpees
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

soffan tarpees

Vieras
Onko ne minkälaisia laadultaan? Uutta sohvaa haaveilen ja kun jotkut tuntuu olevan sitä mieltä, että ei ainakaan mitään ikea "laatua" kannata, ovat ihan huonoja?! Onko kellään Ikean sohvaa ja jos niin onko ollut kauan? Miten on kestänyt?

Meillä oli edellinen sohva Ikean Klippan.
Erittäin halpa, muunneltavissa irtopäällysillä, ei-niin-kovin-mukava-istua.
Oikein hyvin kesti käytössä 7 vuotta, vieläkin jatkaa elämäänsä uuden omistajan luona.

Sanoisin, että hinta-laatusuhde kohdallaan.

Meillä on 2 Ektorppia ja sit vielä niiden löhötuoli. Sohvat on tosi kivat ja ihanat löhötä,tosin niitä pitää möyhiä,muuten on ihan lätyskät. Nojatuolin päälliset oli jo valmiiksi ratkennu eikä sit lähetty 300 km ajamaan ja vaihtamaan, mutta kyllä pänni :kieh:

Muuten ollaan oltu tyytyväisiä,mutta ehkä joukossa on sit maanantaikappaleita?

meillä on oillu 12v ikean sohvat, kankaat tiensä päässä, mutta runko vielä ok, vähän lyttääntyneet, ei muuta. Nyt vaihdetaan, kun halutaan toisen tyyliset, mutta nuo menevät opiskelijalle, hän osaa tehdä itse päälliset.

Ektorp on mullakin, eikä ole ollut moitteen sijaa. Ja irrotettavat päälliset on lapsiperheessä ihan hitti! Sen kun irti ja koneeseen. Lisäksi satasella koko sohvan "uudistaa" ihan uuden näköiset, kun hakee uuden päällissetin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Ektorp on mullakin, eikä ole ollut moitteen sijaa. Ja irrotettavat päälliset on lapsiperheessä ihan hitti! Sen kun irti ja koneeseen. Lisäksi satasella koko sohvan "uudistaa" ihan uuden näköiset, kun hakee uuden päällissetin. :)

No tämä on kyllä hyvä pointti. Meillä kotona 2v3kk ja 7kk eli kauan menee vielä ennenkuin ovat "sisäsiistit". Ei tuo päällinen sitten kärsi pesussa?

Alkuperäinen kirjoittaja soffan tarpeesa:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:

No tämä on kyllä hyvä pointti. Meillä kotona 2v3kk ja 7kk eli kauan menee vielä ennenkuin ovat "sisäsiistit". Ei tuo päällinen sitten kärsi pesussa?

No itse asiassa vasta kerran olen pessyt, mutta ei ne juuri miksikään menneet. Ehkä ihan aavistuksen päästivät väriä (sohva siis ihan kirkkaan punainen, joten ihme jos ei yhtään olisi ekassa pesussa päästänyt, varmasti ne vaaleammat sävyt kestävät vielä paremmin). Ja toki ne tyynynpäälliset oli hieman vaikeampi tukkia takaisin tyynyjen päälle pesun jälkeen, mutta kyllä siitäkin ongelmitta selvittiin, kun malttoi mielensä. Kieltämättä jossain vaiheessa teki mieli käyttää väkivaltaa, mutta kun mä olen niin hillitty persoona :xmas: , niin sain mieleni maltettua. :D

Meillä kans tollainen Ektorp (3 istuttava). ostettiin kesän lopulla. Nyt sitten siitä meni pohjasta rikki kaksi jousta. Ne vaan jotenkin lähti itekseen irti. Mentiin sitten Ikealle valittaan niistä niin kun oltiin tilattu sohva kotiinkuljetuksella tuli ne parin viikon sisään vaihtaan sen rungon kokonaan. sain jopa uudet tyynytkin. Kangaspäälynen jäi se entinen.

Meillä sellainen kukkakangaksinen se päällynen, enkä ole vielä pessyt, mut pelottaa et ne värit sekottuis pesussa.. Onko muilla kokemuksia?

On Ikean sohva, mutta ei mikään halpis. Arild-nahkasohva, maksaa jotain tonnin luokkaa. Olemme erittäin tyytyväisiä. Ollut kyllä vasta puolitoista vuotta, mutta testattu on, että ainakin materiaali on loistavaa. Kestää mm. koiran kynnet.

Mitään irtopäällishässäköitä en (enää) ostais.

Yhteistyössä