Ikenien näkyminen on rumaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kinsella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kinsella

Jäsen
18.02.2008
408
1
16
Pohjois-Savo
Mulla on sellainen ongelma, että alahampaani on aika vinot (etuhampaat kuin jotain sik sakkia) Mulla on ollut raudat, mutta ei ne ole saaneet tätä purentaa parannettua.

Toinen ongelma on se, että mulla on kai pienet hampaat että ikeneni näkyvät aina kun nauran. Muistan kun lapsena joku tyttö ala-astella koulussa sanoi ettei tykkää siitä että minulla näkyy ikenet, kun nauran. Sen jälkeen aloin varomaan nauruani ja oikeastaan hymyilen aina suu kiinni. Jotenkin istuu niin tiukassa sen tytön kommentti vaikka siitäkin on jo melkein kymmenen vuotta.. En voi koskaan nauraa vapautuneesti, kun ajattelen aina että nyt ne mun ikenet näkyy ja mitä se toinen siitä ajattelee.

En tiiä onko kellään muulla tälläistä ongelmaa, mutta aika rajoittavaa kun ei voi missään nauraa vapautuneesti. Ja jos yritän hymyillä silleen että ikenet ei näy, se näyttää tosi väkinäiseltä ja rumalta.

Tämänkään keskustelupalstan mielipiteet ei kyllä parantaneet oloa:

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/tyo-ja-yhteiskunta/keskustelu/t1740462

Kai se sitten on niin rumaa kun ikenet näkyy! :ashamed:

Muunlaisiakin blokkeja on suuauki hymyilyyn. Mä en pidä omaa hymyäni kauniina. Kukaan ei ole haukkunut.. mutta ei kauhean usein kehunutkaan ja tiedän että kauniita hymyjä kehutaan tosi usein. Hampaat mulla näyttää kait vaan kuvissa hyville. Mutta hymyni on irvistys :[]

älä ny, mullekin on jääny ala-asteelta joku ihme kammo. Yks luokkakaveri sanoi silloin: "oot ruma ku naurat". No edelleen välttelen suu auki nauramista vähänkin vieraammassa seurassa.

Ensinnäkin: aito hymy on aina kaunis. Toiseksi: sulle on tehty vääryyttä kun ulkonäköäsi on noin ilkeästi arvosteltu. se satuttaa ja jää vaivaamaan pitkäksi aikaa, tiedän kokemuksesta.

Myös aikuisille tehdään oikomishoitoa ja leukakirurgisia leikkauksia. Yksityispuolella myös mainitsemistasi ulkonäkösyistä, terveyskeskuksissa ei käsittääkseni aikuisia oiota.
Prosessi on pitkä ja kallis. Joten jos et halua siihen ryhtyä, unohda menneet ja elä eteenpäin!
En usko että kukaan järkevä aikuinen erityisesti kenenkään hymyä erikseen miettii, kuin että korkeintaan: onpa iloisen näköinen!

Niin kai se on. Kyllä sitä pystyy oman sukulaisten kesken nauramaan vapautuneesti mutta ei tuttujen, puolituttujen saati sitten vieraiden.

Rahaa ei ole mihinkään korjauksiin ikävä kyllä.. Sitä katsoo telkkarista haikeana niitä amerikkalaisia muuttumisleikki ohjelmia, jossa muutettava saa upeat kauniit hampaat.

Yleensä ihmisillä kiinnittyy huomio heti huonoisiin hampaisiin tai juuri siihen että ne ikenet näkyy. Onneksi ei ole huonot hampaat.

Juuri mietin, että mun koulukaverilla on yksi kauneimmista hymyistä. Ja hänellä näkyy ikenet. :| Ei sitä pidä muiden mielipiteistä niin kovasti sydämelleen ottaa. Joku ajattelee aina jotain negatiivista, se on väistämätöntä. Liian törröä nenää, liian vinot hampaat, liian suuret korvat, liian pienet silmät, liian suuret silmät, aivan hassu pää... Ei nyt oikeastaan kannata vaan välittää... Heh, se rimmas :D

Minullakin ikenet näkyvät rumasti nauraessa! Muutenkin hymyni on eritttäin ruma eikä sitä ole pahemmin kehuttukkaan :D!
Ja sama juttu täällä, joskus sitä vain alkaa nauramaan oikein kunnolla ja vapautuneesti, mutta sitten jossain vaiheessa muistaa kuinka rumat ne ikenet ovat kun ne näkyvät, nii pakolla laittaa käden suun eteen tai jotain muuta vastaavaa :// olisi joskus kiva nauraa vapautuneesti, mutta pelkään mitä muut ajattelevat.
Minulle on huomautettu monesta ulkonäköön liittyvästä jutusta :/ esimerkiksi liikkuvasta nenästä, myhkyräisistä polvista, ikenistä, ja pienenä minulla olevasta hampaitten välissä olevasta raosta :(

Vielä nykyäänki muistelee kaikkea mitä muut ovat huomauttaneet, enkä pysty niitä unohtamaan.

Yhteistyössä