Ikivanha psykologinen testi yön piristykseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mafu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Einstein varmasti tarkoitti että tämä ratkaistaan "päässä laskuna" ja toisekseen ajat ovat muuttuneet joten ei kannata vielä tuuletella kuuluvansa tuohon 2 % joukkoon tämän perusteella tai ainakaan jos ei päässä tätä suorita. Sellaisia ihmisiä tosin on jotka pystyy,,vaikka aika uskomattomalta se ainakin minusta tyhmästä tuntuukin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
joo mut vieras tuskin itse sitä ratkas :kieh: :kieh:

Usko huvikses, mutta ratkasin :) itseasiassa tää oli joku aika sitten täällä palstalla ja silloin sen ratkaisin.

mutta tuo samainen talo tehtävä löytyy mm. tokaluokkalaisten matikankirjasta mutta siinä on vaan kuva ja siinä pitää selvittää että kuka juo mitä ja kuka asuu missäkin talossa ja mikä on lemmikkinä mutta sikaria ei siinä ole.on muuten aika helppo tuo jalan heilutuskin kun olen itse 13 nyt niin kyllä se onnistuu kun ei yritä liikaa ja kun ei katso jalkaa vaan kättään =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
joo mut vieras tuskin itse sitä ratkas :kieh: :kieh:

Usko huvikses, mutta ratkasin :) itseasiassa tää oli joku aika sitten täällä palstalla ja silloin sen ratkaisin.

mutta tuo samainen talo tehtävä löytyy mm. tokaluokkalaisten matikankirjasta mutta siinä on vaan kuva ja siinä pitää selvittää että kuka juo mitä ja kuka asuu missäkin talossa ja mikä on lemmikkinä mutta sikaria ei siinä ole.on muuten aika helppo tuo jalan heilutuskin kun olen itse 13 nyt niin kyllä se onnistuu kun ei yritä liikaa ja kun ei katso jalkaa vaan kättään =)

Alkuperäinen kirjoittaja arja:
Alkuperäinen kirjoittaja voipikoolla:
Olipa kerran tyttö. Äitinsä hautajaisissa hän tapasi pojan, jota ei tuntenut. Tytön mielestä poika oli uskomaton, kerta kaikkiaan hänen unelmiensa mies. Hän rakastui poikaan siinä paikassa, muttei koskaan tullut pyytäneeksi hänen puhelinnumeroaan.

Sitten muutamaa päivää myöhemmin tyttö tappoi oman sisarensa.

Kysymys: Mikä oli tytön motiivi murhata siskonsa?

mustasukkasuus

ei kun VAINOHARHAISUUS! sillä tyttö luulee että hänen siskonsa yrittää napata sen samaisen miehen.syy: on se että rakastuessaan tyttö ajattelee että oma sisko saattaa olla ovelampi ja ehkä kauniimpi jotenka vastustajat pitää saada kytkettyä pois tieltä.

pitäähän pröystäillä.. minäkin ratkaisin! meni noin tunti, mut otin heti lehtiön ja kynän avuksi. mukavaa reenausta maanantain pääsykokeisiin, jos vaikka jotain tällaista siellä olisi.

mahtaavaa mä mä mietin tota koko yön ja sit tajusin että saksalaisella on kala! onko muka mahdollista että vaan 2 prosenttia ihmisistä voi ton ratkasta?? sehän oli aika helppo

paperilla aika helppo. meni noin puol tuntia, en kattonu TARKKAA aikaa kellosta. itsekin epäilisin, että on tarkoitettu päässä mietittäväksi, mutta kuten sanoin paperilla naurettavan helppo.

Pilaan teiltä ilon

Norjalainen, keltainen, dunhill, kissa, vesi
Tanska, Sininen, Blend, hevonen, tee
Britti, punainen, pall mall, lintu, maito
Saksa, vihreä, Prince, Kala, Kahvi
Ruotsi, valkoinen, bluemaster, koira, olut

EINSTEININ ARVOITUS

1. Samalla kadulla on 5 taloa, jokainen talo on erivärinen. Jokaisen talon omistaja on eri kansallisuutta.

2. Talojen omistajista (5) jokainen juo eri juomaa, polttaa erimerkkisiä savukkeita ja omistaa eri lemmikkieläimen.

3. Kenelläkään ei siis ole samaa lemmikkiä, kukaan ei juo samaa juomaa, polta samaa savukemerkkiä eikä ole samaa kansallisuutta kuin toinen.

Kysymys kuuluu: "Kuka omistaa kalan?"
Faktat:

Britti asuu punaisessa talossa.
Ruotsalaisella on koiria lemmikkeinä.
Tanskalainen juo teetä.
Vihreä talo on valkoisen talon vasemmalla puolella.
Vihreän talon omistaja juo kahvia.
Henkilö joka polttaa Pall Mallia kasvattaa lintuja.
Keltaisen talon omistaja polttaa Dunhillia.
Henkilö joka asuu keskimmäisessä talossa juo maitoa.
Norjalainen asuu ensimmäisessä talossa.
Henkilö joka polttaa Blendiä asuu kissan omistajan naapurissa.
Henkilö jolla on hevonen asuu sen naapurissa, joka polttaa Dunhillia.
Henkilö joka polttaa Bluemastersia juo olutta.
Saksalainen polttaa Princeä.
Norjalainen asuu sinisen talon naapurissa.
Henkilöllä joka polttaa Blendiä on naapuri joka juo vettä.

Einstein kirjoitti tämän tällä vuosisadalla. Hän väitti että 98% maapallon väestöstä ei pysty ratkaisemaan sitä.

Se on mahdollista. Kuulu siihen 2%:iin joka pystyy!!!!

Kala on saksalaisella

Jee, ratkaisu on sakemanni. :) Paperin ja kynän kanssa piti ährästää, ei olisi menny ulkomuistista.

Einstein varmasti tarkoitti että tämä ratkaistaan "päässä laskuna" ja toisekseen ajat ovat muuttuneet joten ei kannata vielä tuuletella kuuluvansa tuohon 2 % joukkoon tämän perusteella tai ainakaan jos ei päässä tätä suorita. Sellaisia ihmisiä tosin on jotka pystyy,,vaikka aika uskomattomalta se ainakin minusta tyhmästä tuntuukin.
Einstein taisi olla palstamammoihin verrattuna pösilö. :whistle: Kynän ja paperin käytön kiellosta ei ollu puhetta, ja tuon tehtävän pystyy tekemään missä kulttuurissa tahansa.

Yhteistyössä