ikkunoiden vaihto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eitiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eitiedä

Vieras
Osaisko joku heittää noin arvio hintaa et mitä maksaa ikkunoiden vaihto, kaksi vanhaa ikkunaa tässä talossa, jotka vetää aivan pirusti ja ne pitäis vaihdattaa. Mitä maksais noin?

kysykää eri valmistajilta, hinnat vaihtelevat paljonkin.
meillä 6 ikkunan vaihto (2 tuuletusikkuna, 5 kaihtimet ja yhteen pinta, josta ei nää läpi), asennuksineen 6500e.
Ollaan vasta kysytty yhdestä paikasta.

Riippuu siitä minkäkokoisia ikkunat on ja löytääkö jostain edullisesti. Meillä vaihdettiin n.metrin korkea ja 70cm leveä ikkuna tutun kautta, 200 euroa itsetehtynä

kyse alkuperäisistä ikkunoista,eli joskus 50-luvulla laitetut..ajateltiin ihan kilpailuttaa muutamaa paikallista yritystä. Nehän hankkii sopivat ikkunat ja asentaa?

En muista tarkasti ikkunoiden kokoja, mut ovat autotalliin, saunaan, pesu-ja pukuhuoneeseen tarkoitettuja pieniä ikkunoita.
Firman edustaja oli paikalla mittaamassa ikkunoiden koot jne.
Karmit, koot ja mitä niihin tulee vaikuttaa hintaan ja saa joko asentaa itse, tai heiltä tilata asennuksen.

Mitatkaa itse ne ikkuna-aukot ja teettäkää puusepällä karmit, sitten viette karmit lasifirmaan, joka tekee niihin lämpölasit. Ikkunoiden vaihto ei ole vaikeaa itsekkään.

Herra Majuri, olisikin joskus mies kotona joka ne voiskin asentaa, reissuhommissa, niin meille paras vaihtoehto on vain maksaa ylimääräistä siitä että joku tulee ne päivässä lyömään paikalleen! :)

Alkuperäinen kirjoittaja eitiedä:
kyse alkuperäisistä ikkunoista,eli joskus 50-luvulla laitetut..ajateltiin ihan kilpailuttaa muutamaa paikallista yritystä. Nehän hankkii sopivat ikkunat ja asentaa?

Noi paikalliset yritykset eivät ehkä osaa tulla tältä palstalta kilpailutuspyyntöänne lukemaan.

Herra Majuri, olisikin joskus mies kotona joka ne voiskin asentaa, reissuhommissa, niin meille paras vaihtoehto on vain maksaa ylimääräistä siitä että joku tulee ne päivässä lyömään paikalleen! :)

No varmasti saatte itse mitattua nykyisten karmien koot, joten kannattaa teetättää ne karmit ja käyttää lasitettavana. Pankaa lehteen ilmotus, että palkkaatte timpurin vaihtamaan ne.

Ootko tiivistänyt ne uudestaan? Ihan karmitkin?
Ja jos ne on alunperin hyvälaatuiset, oikein vanhat ikkunat ne voi saada kunnostamalla tosi hyviksi. Hyvänlaatuisella tarkoitan hyvästä puusta tehtyjä, kitatuja ikkunoita. Ei semmosia nykyaikaisia alumiini/lankku hökötyksiä joissa silikonit repsottaa miten sattuu.
Uusia ikkunoita on kovin monen hintaisia. Perus-Domukset ja puusta käsintehdyt profiileilla on tosi eri maailmasta.

lohikäärme, jotain se mies noille ikkunoille teki, että tämä talvi selvittiin..jotain tiivistenauhaa laitteli yms. Mutta siis kun noista ikkunoista vetää siltikin. :)

ikkuna,lueppas mun aloitus uusiks. Ihan vaan alustavasti tiedustelin täältä hintaa hommalle..

Ja sit meet liikkeeseen saomaan, et :"Kaksplussan palstalla sanottiin, että tällä hintaa pitää saada uudet ikkunat"

Ikkuna, juuri näin! Osuit asian ytimeen :D Mistäs arvasit että juuri niin aijjon tehä! Ajattelin vielä tulostaa tämän koko keskustelun "todistusaineistoksi" että voin vedota siihen, että mihin hintaa täällä "luvatttiin" ikkunat. Voi moro :D

lohikäärme, jotain se mies noille ikkunoille teki, että tämä talvi selvittiin..jotain tiivistenauhaa laitteli yms. Mutta siis kun noista ikkunoista vetää siltikin. :)

Ottakaa ikkunan listat irti ja tarkastakaa seinän ja karmin välin tiiviys. Uretaanivaahto auttaa jos eristeet on hävinny sieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Herra Majuri, tuohan oli loistava idea! Kiitos siitä! :)

mun mies taas täällä "kiljuu" että ei todellakaan noin kuin hra majuri vinkkailee.( :D ) ( lueskellut tätä ketjua sille )

Luuleeko se saavansa modulimitoituksella olevat ikkunat mahtumaan mitälie mitoilla oleviin aukkoihin? Kyllä vanhoissa taloissa ne aukot on kokemusteni mukaan mitä sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Alko kiinnostaa:
No kertokaa nyt jo joku, mitä se korjaus maksaa !

tarvisi tietää koot että vois sanoo hinta-arviota.

hintahaitari muuten ilman tietoja ois 900-1600 e .tää on ikkuna-asentajanakin toimineen miehen arvio .

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Herra Majuri, tuohan oli loistava idea! Kiitos siitä! :)

mun mies taas täällä "kiljuu" että ei todellakaan noin kuin hra majuri vinkkailee.( :D ) ( lueskellut tätä ketjua sille )

Luuleeko se saavansa modulimitoituksella olevat ikkunat mahtumaan mitälie mitoilla oleviin aukkoihin? Kyllä vanhoissa taloissa ne aukot on kokemusteni mukaan mitä sattuu.

nykyään ikkunat voidaan tilata minkäkokoisena vain,eikä se ole sen kalliimpaa kuin moduulimitoitus.

Selviäähän se asia kun alan soittelemaan noita firmoja läpi :D Ja kaksi vanhaa ikkunaa siis menossa vaihtoon..ja nuista ikkunoista ei paljon listoja revitä irti ja lisäillä mitään väliin..noi on vähän sellaiset oudot. Ja eikös ne ikkunafirmat tee mittatilaustyönä? Kun niiden kanssahan pitäis saada sovittua käynti..et tulevat siis paikan päälle arvioimaan..lähinnä mua tuossa hinnan kyselyssä kiinnosti, et selviääkö alle 5000 tonnin, kun sen verran ois nyt varaa :) Siksi kyselin..itellä ei meinaan hajuakaan ollut! Eikä miehelläkään..

Selviäähän se asia kun alan soittelemaan noita firmoja läpi :D Ja kaksi vanhaa ikkunaa siis menossa vaihtoon..ja nuista ikkunoista ei paljon listoja revitä irti ja lisäillä mitään väliin..noi on vähän sellaiset oudot. Ja eikös ne ikkunafirmat tee mittatilaustyönä? Kun niiden kanssahan pitäis saada sovittua käynti..et tulevat siis paikan päälle arvioimaan..lähinnä mua tuossa hinnan kyselyssä kiinnosti, et selviääkö alle 5000 tonnin, kun sen verran ois nyt varaa :) Siksi kyselin..itellä ei meinaan hajuakaan ollut! Eikä miehelläkään..

mun mies sanoo, että se voi tulla tekee viiteen tonniin noi HETI. :whistle: hyvä ettei jo ovesta lähtenyt ;)
eli siis teidän budjetti on ihan taatusti riittävä kahteen ikkunaan. älä siitä huoli tod. :D

endie, no hyvä sitten! mieskään ei osannu yhtään arvioida, kun yleensä on tututkin vaihtanu enempi ikkunoita, eli maksanut paljon :) Vois varmaan samaan hyömyyn siis kysäistä mitäs maksais ulko-ovien asennus :D tai ne kyl varmaan osais itsekin :D elleivät nuo ovensuutkin ole ties mitä kokoa!

Yhteistyössä