Ikuisuuskysymys: Paljonko rahaa rippilahjaksi?

Arwen Undomiel

Aktiivinen jäsen
20.06.2007
7 059
0
36
Helsinki
Mä olen aina ollut sitä vastaan että annetaan rahaa lahjaksi mut nyt on tullut seinä vastaan kun ei keksitä mitään järkevää ja turhaa roinaa ei aleta ostamaan.

Miehen mielestä 80e olis hyvä, mun mielestä se on aika paljon..

Kyse siis miehen siskonpojasta. Hänen siskonsa pääsi viime vuonna ripille ja hänelle annettiin timanttikorvikset jotka maksoi toista sataa, mutta hän on myös miehen kummityttö...

HELP?!

Minä selvisin 28 eurolla kummipojan/siskonpojan rippilahjasta. Ostin rippiristin ja kysyin haluaako ison vai pienen, kultaisen vai hopeisen ja vastaus oli pieni ja hopeinen. Jos olisin rahana antanut, niin olisi saanut 50e.

Mä ajattelin myös että 50e vois olla tosi hyvä!

Jos ois löytynyt joku sopiva lahja niin oisin voinut laittaa enemmänkin rahaa mutta kun ei tarvinnut kameroita, puhelimia eikä mitään vastaavaa ja toivoi vain rahaa niin näin olkoon.

Mun mielestä on jotenkin järjetöntä että rippilahjaksi annetaan hirveitä summia kun ei se varsinaisesti ole mikään suuri suoritus tai kunnianarvoinen juttu nykypäivänä.

Yo-lahjaksi mä voisinkin helposti antaa sen 60-100e rahaa, varsinkin jos olis hyvät arvosanat!
Ja häälahjaksi myös taas voi antaa enemmän koska sillon perustetaan yhteistä kotia, perhettä yms..

Mutta nuoret on tossa iässä yleensä nykyään vielä täysin vanhempiensa helmoissa ja käyttävät rahansa shoppailuun tms.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja köyhää:
Mun poika sai kaikilta vain 20? ja kortin. Ei paljoa apua moponsäästöön.

Ja sitten vielä ihmetellään, että miksi nykypenskoilla on asenne, että mikään ei riitä...

Lievästi kiittämätöntä?

Jos niitä kaksikymppisiä tuli useampikin, niin kyllähän siitä hyvän summan saa kasaan.