IL: Poliisi jätti kolarissa olleen koiran kitumaan autoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vier
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan tuo nyt järkyttävää, että jättää eläimen kärsimään loukkaantuneena kylmään. Ihan hirveetä, itse olisin poliisina tehnyt kaikkeni ettei noin olisi käynyt. Olevinaan soittivat että joku tulee hakemaan, muttei niillä enempää kiinnostusta näyttänyt olevan asiaan, ja jättivät sen vaan.

Onhan tuo nyt järkyttävää, että jättää eläimen kärsimään loukkaantuneena kylmään. Ihan hirveetä, itse olisin poliisina tehnyt kaikkeni ettei noin olisi käynyt. Olevinaan soittivat että joku tulee hakemaan, muttei niillä enempää kiinnostusta näyttänyt olevan asiaan, ja jättivät sen vaan.

No siihen viereenkö heidän olisi pitänyt jäädä vahtimaan ja odottamaan?

Sitähän tää nykyään on, kenelläkään ei ole aikaa mihinkään. Poliisilla ei ole aikaa hoitaa turmapaikan hoitamista loppuun saakka, vaan jätetään elukat kitumaan autonrämmäleisiin. Kenelläkään ei ole aikaa auttaa kaatunutta mummoa ylös maasta, kun on olevinaan niin kiire sinne ja tänne.

Priorisoida toki pitää, mutta loukkaantuneen eläimen jättäminen noin moneksi tunniksi oman onnensa nojaan, on jo silkkaa välinpitämättömyyttä. Ihan niinkuin joku sieltä venäjältä tosta vaan tänne loikkais, luulis itse poliisinkin sen ymmärtävän että moiseen menee tunteja.

• Tykkää
Reactions: Khisu
[QUOTE="...";29270981]No siihen viereenkö heidän olisi pitänyt jäädä vahtimaan ja odottamaan?[/QUOTE]

No miksei? Apu olisi tullut nopeammin, jos olisivat käyttäneet järkeään ja soittaneet jollekin eläinlääkärille.

No miksei? Apu olisi tullut nopeammin, jos olisivat käyttäneet järkeään ja soittaneet jollekin eläinlääkärille.

Jotenkin luulisin, että poliisilla on muutakin (tärkeämpääkin) tekemistä, kun lähteä metsästämään eläinlääkäriä, joka suostuu/pääse tien poskeen paikalle. Ja jos koira näytti vaikka ihan kunnossa olevalta, ja hakija on luvannut saapua, niin ei olisi minullekaan tullut mieleen käydä lääkäriä soittelemaan.

Poliisi ei toiminut asiassa vastuullisesti eikä hoitanut omaa tehtäväänsä. Uskon, että kysymys on enemmän HALUSTA hoitaa asia kuin kiireestä tai muusta (teko?)syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja no voi elämä;29270634:
Kai te tiedätte että poliisilla on rajalliset resurssit? Yksi partio saattaa hoitaa satojen neliökilometrien aluetta. Joskus joutuu priorisoimaan, millainen itku nousisi jos hälytyspartio ajelisi eläinlääkärille ja jättäisi A-kiireellisyyden perheväkivaltakeikan odotukselle? Jotain järkeä tähänkin valitukseen.

voi vittu! vedä vittu päähän paska.

[QUOTE="...";29271022]Jotenkin luulisin, että poliisilla on muutakin (tärkeämpääkin) tekemistä, kun lähteä metsästämään eläinlääkäriä, joka suostuu/pääse tien poskeen paikalle. Ja jos koira näytti vaikka ihan kunnossa olevalta, ja hakija on luvannut saapua, niin ei olisi minullekaan tullut mieleen käydä lääkäriä soittelemaan.[/QUOTE]

Ensinnäkin, poliisilla on tiedossa useita paikkoja jonne ne vie loukkaantunet eläimet. Poliisillehan soitetaan jos tiellä nilkuttaa varis toinen siipi poikki tai joutsen on juuttunut siimaan, poliisi ottaa kiinni ja vie jonnekin jatkohoitoon.

Näitä paikkojahan on monia, päivystävä eläinlääkäri on lain mukaan oltava, sitten on eläinsuojeluyhdistyksen paikkoja, löytöeläinkoteja jne.

Mua harmittaa erityisesti se että poliisi kyllä tiesi että venäjältä tulevalla hakijalla menee TUNTEJA että pääsee paikalle, eikä edes päässyt vaan se toinen kasvattajahan hankki sinne jonkun paikallisen koiraharrastajan hakemaan koiran.

Entäs jos tuo harrastaja ei olisi päässyt hakemaan, tai olisi päässyt tunteja myöhemmin? Koira olisi varmaan kuollut.

Eli ala-arvoista toimintaa poliisilta+palomiehiltä.

Mun mielestä todella kuvottavaa toimintaa! Ja kenelle idiootille oikeesti tulee mieleen soittaa apua jostain rajan toiselta puolelta? Mitä helvettiä... Ihan älytöntä!

poliisit eivät kutsuneet eläinlääkäriä. olin onnettomuspaikalla, he pakottivat koiran omistajan itse järjestämään , kuka järjestää tai noutaa loukkaantuneen koiran pois onnettomuus autosta,koiran omistaja joutui soittamaan paikalle tulleen venäläisen ohikulkijan lainaamalla puhelimella,koiralle noutajan Pietarista saakka, vaikka sanoin poliisille, että koiraa odotetaan porvoossa. mutta eipä asia tuntunut poliiseja kiinnostavan. vaan koira joutui odottamaan apua todella kauan aikaa,minusta koira jätettiin heitteille poliisin toimesta,heidän olisi kuulunut hoitaa joko koira eläinlääkärin tarkistettavaksi,tai eläilääkärin kolari paikalle.Mutta koiran omistaja oli minusta sokissa.
Koira joutui kärsimään syyttä kauan aikaa,poliisin välinpitämättömyyden takia.
Yleensäkin jos jokin eläin on mukana kolarissa ,niin eikö poliisin kuulu hoitaa ,asia ettei eläin joudu kärsimään autossa tai muuten

poliisit eivät kutsuneet eläinlääkäriä. olin onnettomuspaikalla, he pakottivat koiran omistajan itse järjestämään , kuka järjestää tai noutaa loukkaantuneen koiran pois onnettomuus autosta,koiran omistaja joutui soittamaan paikalle tulleen venäläisen ohikulkijan lainaamalla puhelimella,koiralle noutajan Pietarista saakka, vaikka sanoin poliisille, että koiraa odotetaan porvoossa. mutta eipä asia tuntunut poliiseja kiinnostavan. vaan koira joutui odottamaan apua todella kauan aikaa,minusta koira jätettiin heitteille poliisin toimesta,heidän olisi kuulunut hoitaa joko koira eläinlääkärin tarkistettavaksi,tai eläilääkärin kolari paikalle.Mutta koiran omistaja oli minusta sokissa.
Yleensäkin jos jokin eläin on mukana kolarissa ,niin eikö poliisin kuulu hoitaa ,asia ettei eläin joudu kärsimään autossa tai muuten

:(

Tiedätkö tehtiinkö asiasta virallista valitusta tai mikä sitten onkaan nimeltään "eläimen heitteillejättö"?

Uutisessa se palomestari kommentoi että sopivat poliisin soittavan hakijan koiralle, todella omituista että kolarissa ollut ja shokissa oleva omistaja joutuu ohikulkijan puhelimella tekemään tuollaisia järjestelyjä. Ei varmasti ole helppoa kun ei edes Suomessa asu ja ei varmaankaan ole tietoa lähialueen palveluista.

Jos sinä olit siellä, miksi et itse siitä koirasta alkanut huolehtimaan?! Toki poliisien olisi kuulunut asia hoitaa toisin, mutta ethän tuota itsekään asiaa hoitanut vaikka ilmeisesti siinä poliisien ja kolarin osapuolten kans olit juttusilla. Miksi sinä et ottanut sitä koiraa mukaasi ja vienyt lähimmälle eläinlääkärille tms.? Kyllä sitä voi tarjota apuaan ilman että sitä anellaan..

Yhteistyössä