A
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä en kyllä tiennyt että kerrostalon pihallekkin pitää odotella kutsua![]()
Alkuperäinen kirjoittaja minna:Onko kyseessä joku huonomaineinen kaupungin vuokratalo? Mun yks tuttu asuu sellasessa ja porukka pihalla on kyllä sellasta että omia lapsiani en joukkoon päästäisi!! En väitä että kaikki on sellasia,mutta tää ainakin on. Tuttunikin yrittää sieltä pois päästä heti kuin mahdollista!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja minna:Onko kyseessä joku huonomaineinen kaupungin vuokratalo? Mun yks tuttu asuu sellasessa ja porukka pihalla on kyllä sellasta että omia lapsiani en joukkoon päästäisi!! En väitä että kaikki on sellasia,mutta tää ainakin on. Tuttunikin yrittää sieltä pois päästä heti kuin mahdollista!
noi on kamalia paikkoja. kakarat 3v ylöspäin menee kuin pellossa. isommista otetaan mallia, räitään, kiroillaan ja jutut muutenkin sellaista tasoa ettei minusta kuulu lasten korviin. sitten kun sinne sekaan menee joku "normaali" lapsi, niin kuin siskoni lapset raksan venymisen takia, huomaa mistä puusta nuo lapset on tehty. mitään tapoja tai rajoja ei ole eikä yleensä ketään kuka haluaisi sellaisia asettaa. kiusaaminen, nimittely, jopa väkivaltaisuus on ok.
muutaman kerran pääsin näitä nicoliinoja seuraamaan ja luojan kiitos ei tarvitse ikinä enää tuollaiseen paikkaan mennä. jos omat puhuisivat minulle kerrankin niin kuin nämä lapset omille vanhemmilleen, tai edes yrittäisivät käyttäytyä niin, katsoisin kyllä tiukasti peiliin. niin varmaan tekevät nuo asukitkin tuolla, mutta näkevät vain syyn pistää lisää sikiämään tai poiketa kenties ensin lähikaupan kautta kaljaostoksilla.
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Kauheeta... En lukenut koko ketjua, vain avausviestin, joten en tiedä onko tämä ehkä jo sanottukin, mutta mene sanomaan sen porukan lasten vanhemmille, siis myös niiden lasten vanhemmille jotka eivät ota leikkiin mukaan. Ihan kaikkien vanhemmille, jos tiedät heidät. Kyllä minä ainakin haluaisin tietää jos mun lapset käyttäytyisivät kuin aivokääpiöt, en voi sitää sitä että joku jätetään ulkopuolelle tai että kiusataan.
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:se on joko etsittävä kavereita muualta tai otettava seuraava hieman kyseenalainen keino kokeiluun: Osta lapsellesi joko überhieno leikkijutska millä leikkiä niitten ilkeitten kakaroitten nähen. Ne tulee sitten sen lelun perässä ja aikaa myöten ystävyys saattaa kehittyä.
Näitä juttuja saattaa tarvita useita, meidän naapurin lapset kävi meillä alkuun uima-altaan, katuliitujen ja leluautojen perässä. Kärsivällisyyttä tarvitaan, alkuun ne koittaa ottaa kaiken itelleen ja oma lapsi jää jalkoihin. Sit sanot vaan kovasti ja otat ne pois. Jos esim. lähtevät sitten pois niin sanot lapsellesi että niitä muita vaan harmittaa kun niillä ei ole samanlaisia. Sellasta se on alkuun mut oppivat tietämään lapsesi ja lopulta luultavasti leikkivät yhdessä.
Tää on ihan perseestä tiedän, mut jotakinhan sitä on tehtävä. Kokeilkaa, jos ei toimi niin ainakin lapsellasi on uutta tekemistä ja itsetunto voi vähän kohota kun on sellaista mitä muut haluaisi.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joo,mutta kyseessä kerrostalon piha. Ei omakotitalon/rivitalon. Siinä samassa pihassa tuntuu leikkivän monen kerrostalon lapset..
En kasvata lastani pumpulissa, mutta ymmärrän todellakin hänen surunsa kun ei yhtäkään kaveria oleOn tullut täällä asumamme 1,5kk aikana todella epävarmaksi ja itsetunto laskenut. Yritimme käydä kerhossa,mutta hän ei suostu enää sinne lähtemään kun pelkää ettei kukaan pidä hänestä
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Pihalla olevat kusipääksi nimittelevät lapset ovat lähes kaikki samasta perheestä. Lapsia oli pihalla 4 ja 3 oli samasta perheestä, yksi toisesta.
Aikaisemmin pihalla on ollut eri perheen lapsi, jotka eivät siis myöskään ole halunneet omani kanssa leikkiä.
Mikä ihme siinä nykyään on että kaikkien kanssa ei voi leikkiä? Millä perusteella ne kaverit valkataan?
Alkuperäinen kirjoittaja repekka:Eikö se nyt ihan oikeasti mene jakeluun että kaupungin omistamilla kerrostalopihoilla saa käydä vapaasti toisissa pihoissa jos itsekin asuu kaupungin kerrostalossa. Niistähän maksetaankin itse vuokrassa!
Alkuperäinen kirjoittaja niin:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Pihalla olevat kusipääksi nimittelevät lapset ovat lähes kaikki samasta perheestä. Lapsia oli pihalla 4 ja 3 oli samasta perheestä, yksi toisesta.
Aikaisemmin pihalla on ollut eri perheen lapsi, jotka eivät siis myöskään ole halunneet omani kanssa leikkiä.
Mikä ihme siinä nykyään on että kaikkien kanssa ei voi leikkiä? Millä perusteella ne kaverit valkataan?
Minusta oma käytöksesi oli myös tökeröä. Sinä vain viet lapsen toisten pihalle kuluttamaan paikkoja. Eikö uuden pitäisi kutsua omalle pihalle ja omaan kotiinsa?
ja lapset kysyvät itse. Sinun läsnäolo ikäänkuin painosti että heidän on pakko ottaa koska eivät kehdanneet aikuisen läsnäollessa sanoa oikeaa mielipidettään.
ei ketään voi pakotaa. jos he ovat aina leikkineet yhdessä, he eivät ehkä osaa leikkiä muuta kuin tämä porukka.
sinun lapsen kuuluu löytää kaverit ihan itse eikä niin että sinä käyt haukkumaan muita.
omasi on ihan samanlainen kiusanhenki kuin toisetkinl
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:Alkuperäinen kirjoittaja niin:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Pihalla olevat kusipääksi nimittelevät lapset ovat lähes kaikki samasta perheestä. Lapsia oli pihalla 4 ja 3 oli samasta perheestä, yksi toisesta.
Minusta oma käytöksesi oli myös tökeröä. Sinä vain viet lapsen toisten pihalle kuluttamaan paikkoja. Eikö uuden pitäisi kutsua omalle pihalle ja omaan kotiinsa?
ja lapset kysyvät itse. Sinun läsnäolo ikäänkuin painosti että heidän on pakko ottaa koska eivät kehdanneet aikuisen läsnäollessa sanoa oikeaa mielipidettään.
ei ketään voi pakotaa. jos he ovat aina leikkineet yhdessä, he eivät ehkä osaa leikkiä muuta kuin tämä porukka.
sinun lapsen kuuluu löytää kaverit ihan itse eikä niin että sinä käyt haukkumaan muita.
omasi on ihan samanlainen kiusanhenki kuin toisetkinl
sie et voi olla tosissas![]()
Alkuperäinen kirjoittaja niin:Alkuperäinen kirjoittaja repekka:Eikö se nyt ihan oikeasti mene jakeluun että kaupungin omistamilla kerrostalopihoilla saa käydä vapaasti toisissa pihoissa jos itsekin asuu kaupungin kerrostalossa. Niistähän maksetaankin itse vuokrassa!
Mitä tarkoitat? ei kai kukaan maksa kuin omasta asunnosta ja pihasta? kaikissa asunnoissa on eri suuruinen vuokra ja siihen vuokraan vaikuttaa esim. se mitä pihaan on laitettu rahaa ja sen pihan kustantavat vain se pihan asukkaat.
Kyllä jotkut yrittävät vaan laittaa oman lapsen isompaan joukkoon toisten pihaan vaikka tämä isomman joukon vanhemmat kukin kustantavat lapsille jotain, esim. pihan tavaroita.
sama juttu okt-alueilla.