Ilkeitä lapsia naapurissa:'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella ikävä tilanne,mutta jos oot jo puhunut kiusaavien lasten vanhemmille eikä sekään ole auttanut niin yrittäisin vaan jatkaa eteenpäin niin kuin mitään ei olis tapahtunut. Lapsen kanssa pihalle ja oltais kuin kiusaajia ei oliskaan!

Onko kyseessä joku huonomaineinen kaupungin vuokratalo? Mun yks tuttu asuu sellasessa ja porukka pihalla on kyllä sellasta että omia lapsiani en joukkoon päästäisi!! En väitä että kaikki on sellasia,mutta tää ainakin on. Tuttunikin yrittää sieltä pois päästä heti kuin mahdollista!

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Onko kyseessä joku huonomaineinen kaupungin vuokratalo? Mun yks tuttu asuu sellasessa ja porukka pihalla on kyllä sellasta että omia lapsiani en joukkoon päästäisi!! En väitä että kaikki on sellasia,mutta tää ainakin on. Tuttunikin yrittää sieltä pois päästä heti kuin mahdollista!

noi on kamalia paikkoja. kakarat 3v ylöspäin menee kuin pellossa. isommista otetaan mallia, räitään, kiroillaan ja jutut muutenkin sellaista tasoa ettei minusta kuulu lasten korviin. sitten kun sinne sekaan menee joku "normaali" lapsi, niin kuin siskoni lapset raksan venymisen takia, huomaa mistä puusta nuo lapset on tehty. mitään tapoja tai rajoja ei ole eikä yleensä ketään kuka haluaisi sellaisia asettaa. kiusaaminen, nimittely, jopa väkivaltaisuus on ok.

muutaman kerran pääsin näitä nicoliinoja seuraamaan ja luojan kiitos ei tarvitse ikinä enää tuollaiseen paikkaan mennä. jos omat puhuisivat minulle kerrankin niin kuin nämä lapset omille vanhemmilleen, tai edes yrittäisivät käyttäytyä niin, katsoisin kyllä tiukasti peiliin. niin varmaan tekevät nuo asukitkin tuolla, mutta näkevät vain syyn pistää lisää sikiämään tai poiketa kenties ensin lähikaupan kautta kaljaostoksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:

noi on kamalia paikkoja. kakarat 3v ylöspäin menee kuin pellossa. isommista otetaan mallia, räitään, kiroillaan ja jutut muutenkin sellaista tasoa ettei minusta kuulu lasten korviin. sitten kun sinne sekaan menee joku "normaali" lapsi, niin kuin siskoni lapset raksan venymisen takia, huomaa mistä puusta nuo lapset on tehty. mitään tapoja tai rajoja ei ole eikä yleensä ketään kuka haluaisi sellaisia asettaa. kiusaaminen, nimittely, jopa väkivaltaisuus on ok.

muutaman kerran pääsin näitä nicoliinoja seuraamaan ja luojan kiitos ei tarvitse ikinä enää tuollaiseen paikkaan mennä. jos omat puhuisivat minulle kerrankin niin kuin nämä lapset omille vanhemmilleen, tai edes yrittäisivät käyttäytyä niin, katsoisin kyllä tiukasti peiliin. niin varmaan tekevät nuo asukitkin tuolla, mutta näkevät vain syyn pistää lisää sikiämään tai poiketa kenties ensin lähikaupan kautta kaljaostoksilla.

Peesi tälle!

se on joko etsittävä kavereita muualta tai otettava seuraava hieman kyseenalainen keino kokeiluun: Osta lapsellesi joko überhieno leikkijutska millä leikkiä niitten ilkeitten kakaroitten nähen. Ne tulee sitten sen lelun perässä ja aikaa myöten ystävyys saattaa kehittyä.

Näitä juttuja saattaa tarvita useita, meidän naapurin lapset kävi meillä alkuun uima-altaan, katuliitujen ja leluautojen perässä. Kärsivällisyyttä tarvitaan, alkuun ne koittaa ottaa kaiken itelleen ja oma lapsi jää jalkoihin. Sit sanot vaan kovasti ja otat ne pois. Jos esim. lähtevät sitten pois niin sanot lapsellesi että niitä muita vaan harmittaa kun niillä ei ole samanlaisia. Sellasta se on alkuun mut oppivat tietämään lapsesi ja lopulta luultavasti leikkivät yhdessä.

Tää on ihan perseestä tiedän, mut jotakinhan sitä on tehtävä. Kokeilkaa, jos ei toimi niin ainakin lapsellasi on uutta tekemistä ja itsetunto voi vähän kohota kun on sellaista mitä muut haluaisi.

Meillä poika oli aina ujo, ei uskaltanut leikkiä toisten lasten kanssa pihalla, tai jos uskalsi, tuli itkien pihalta sisälle:( päiväkodissa leikki muiden lasten kanssa, mikä oli hyvä.. toivottavasti ap:n lapsi on edes päiväkodissa!! kun poika pääsi kouluikään, sai sieltä kavereita, ja nyt koulukaverit käyvät meillä leikkimässä. ei tarvitse välittää naapuriston pahoista kakaroista, koska on koulukavereita (joita siis naapuriston kakarat eivät ole).
tykkää olla yksinkin välillä, koska tosiaan koulussa leikkii kamujensa kanssa..

Kauheeta :(... En lukenut koko ketjua, vain avausviestin, joten en tiedä onko tämä ehkä jo sanottukin, mutta mene sanomaan sen porukan lasten vanhemmille, siis myös niiden lasten vanhemmille jotka eivät ota leikkiin mukaan. Ihan kaikkien vanhemmille, jos tiedät heidät. Kyllä minä ainakin haluaisin tietää jos mun lapset käyttäytyisivät kuin aivokääpiöt, en voi sitää sitä että joku jätetään ulkopuolelle tai että kiusataan.

Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Kauheeta :(... En lukenut koko ketjua, vain avausviestin, joten en tiedä onko tämä ehkä jo sanottukin, mutta mene sanomaan sen porukan lasten vanhemmille, siis myös niiden lasten vanhemmille jotka eivät ota leikkiin mukaan. Ihan kaikkien vanhemmille, jos tiedät heidät. Kyllä minä ainakin haluaisin tietää jos mun lapset käyttäytyisivät kuin aivokääpiöt, en voi sitää sitä että joku jätetään ulkopuolelle tai että kiusataan.

Kerrankin asiaa sun suusta :flower: :D

Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
se on joko etsittävä kavereita muualta tai otettava seuraava hieman kyseenalainen keino kokeiluun: Osta lapsellesi joko überhieno leikkijutska millä leikkiä niitten ilkeitten kakaroitten nähen. Ne tulee sitten sen lelun perässä ja aikaa myöten ystävyys saattaa kehittyä.

Näitä juttuja saattaa tarvita useita, meidän naapurin lapset kävi meillä alkuun uima-altaan, katuliitujen ja leluautojen perässä. Kärsivällisyyttä tarvitaan, alkuun ne koittaa ottaa kaiken itelleen ja oma lapsi jää jalkoihin. Sit sanot vaan kovasti ja otat ne pois. Jos esim. lähtevät sitten pois niin sanot lapsellesi että niitä muita vaan harmittaa kun niillä ei ole samanlaisia. Sellasta se on alkuun mut oppivat tietämään lapsesi ja lopulta luultavasti leikkivät yhdessä.

Tää on ihan perseestä tiedän, mut jotakinhan sitä on tehtävä. Kokeilkaa, jos ei toimi niin ainakin lapsellasi on uutta tekemistä ja itsetunto voi vähän kohota kun on sellaista mitä muut haluaisi.

Tai sitten leikitte itse oman lapsenne kanssa jotain kivaa pihalla, esim pelaatte jotain oikein hauskaa. Jos muita lapsia tulee katsomaan mitä teette, voitte joko kertoa lyhyesti pelaavanne tai sitten voitte kysyä haluisivatko hekin pelata. Ei kannata ihan heti jättää omaa lasta selviämään yksin, vaan tehdä säännöt selväksi muille; jos ei käyttäydy kunnolla, joutuu pelistä pois.

Usein tuollaisia kaveriporukoita "johtaa" yksi ja muut peesailee. Jossakin vaiheessa useimmat tajuavat, että saattaa olla paljon hauskempaa jos ei teekään aina niin kuin yksi toivoo!

Muutamille tässä vastanneille tiedottaisin että kerrostalopihoja on tosi erilaisia, kaikki vuokrataloalueet eivät ole mitään ghettoja, toki niitäkin on, mutta sitten kyse jo tosi isosta lähiöstä jonne sinnekkin ryhmittyy erikseen erilaisia pihoja, meillä on tällä alueella 11 kerrostaloa esim mummopihoja pari jotka tosi rauhallisia ja siellä joukossa asuu lapsiperheitäkin esim me ja meidän pihamme on todella siisti ja leikit sujuu lasten kesken hyvin, mutta sitten kivenheittämän päässä on toinen taloryhmittymä jossa on sottainen piha ja muksut tosiaan tuntuvat menevän kuin pellossa ja itsekin tätä menoa seurannut karvat pystyssä. Pari päivää sitten oltiin siellä hiekkalaatikolla ja heti tuli lensi vesi-ilmapallo kaaressa joltakin parvekkeelta kohti pikkutaaperoani.
Täällä saa kuka vaan näissä saman kunnan vuokrataloissa asuva mennä toiseen pihaan, läheisistä omakotitaloista käy myös lapsia eikä sitä kukaan valvo tai kiellä.
Haluan tällä siis korostaa että "pihoja" on erityyppisiä kunnan tai kaupungin vuokrakerrostaloalueilla.

lisäisin vielä kirjotukseeni että meillä on samanikäinen poika joka löytänyt täällä asuessa (2v) yhden kaverin, muuten ei pääse leikkeihin ilmeisesti koska ei ole syntynyt täällä ja kahden vuoden jälkeenkin vieras naama vaikka leikkii pihoilla säännöllisesti.
Hänellä yksi hyvä kaveri, mutta sitten tätä kaveria tulee hakemaan pari muuta poikaa pihasta kesken leikkien ja he eivät hyväksy poikaani mukaan.
Poikani kaveri jättää sitten hänet kuin nallin kalliolle ja lähtee muiden mukaan ja poikani itkua vääntäen sisään :-(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo,mutta kyseessä kerrostalon piha. Ei omakotitalon/rivitalon. Siinä samassa pihassa tuntuu leikkivän monen kerrostalon lapset..

En kasvata lastani pumpulissa, mutta ymmärrän todellakin hänen surunsa kun ei yhtäkään kaveria ole :( On tullut täällä asumamme 1,5kk aikana todella epävarmaksi ja itsetunto laskenut. Yritimme käydä kerhossa,mutta hän ei suostu enää sinne lähtemään kun pelkää ettei kukaan pidä hänestä :(

vähän samantapaisia kokemuksia meillä. Vähän väliä on saanut kiusaamistilanteisiin puuttua isomman lapsemme kohdalla, on herkkä ja ottaa kyllä herkästi itseensä ja olen joutunut myös juttelemaan siitä mikä on kiusaamista ja mikä ei. Meidän pojalla on tosin pikkuveljistä aina ollut seuraa, mutta omien kavereiden kaipuu on ollut kova. olemme asuneet tällä alueella 6kk ja nyt on löytynyt naapurustosta yksi hyvä kaveri. Muutimme alueelta, jolla oli hirveästi lapsiperheitä, alueelle jossa heitä on vähemmän. Omalla lapsella on aina ollut hankala tutustua uusiin lapsiin ja hän ei ole uskaltautunut kysymään saako tulla leikkeihin mukaan vaan on pysytellyt syrjässä, "ei ne kuitenkaan ala" on ollut kommenttina (tämä johtuu juuri nuista huonoista kokemuksista kaverisuhteissa). Edellisellä alueella asui pari hyvää kaveria ja sitten pari sellaista jotka keksivät aina jotain kiusantekoa. Eskarissa piti opettajankin puuttua kiusaamiseen ja se loppuikin heti tämän yhden lapsen kohdalla myös vapaa-ajalla. Toivottavasti löytyisi yksi hyvä kaveri teidänkin pojalle ja sitä kautta lisää. Oma poika siirtyy nyt lähikouluun ja sieltä toivottavasti alkaa löytyä lisääkin kavereita, mutta pääasia, että on ainakin yksi hyvä ystävä.

Jos tutustuisi yhteen niistä lapsista pääsisi sitä kautta varmaan sisään siihen kaveriporukkaan. Kannattaisi ehkä pyyttä jotakuta niistä teille leikkimään, siten että leikkisivät kahdestaan.

Pihalla olevat kusipääksi nimittelevät lapset ovat lähes kaikki samasta perheestä. Lapsia oli pihalla 4 ja 3 oli samasta perheestä, yksi toisesta.

Aikaisemmin pihalla on ollut eri perheen lapsi, jotka eivät siis myöskään ole halunneet omani kanssa leikkiä.

Mikä ihme siinä nykyään on että kaikkien kanssa ei voi leikkiä? Millä perusteella ne kaverit valkataan?

Minusta oma käytöksesi oli myös tökeröä. Sinä vain viet lapsen toisten pihalle kuluttamaan paikkoja. Eikö uuden pitäisi kutsua omalle pihalle ja omaan kotiinsa?
ja lapset kysyvät itse. Sinun läsnäolo ikäänkuin painosti että heidän on pakko ottaa koska eivät kehdanneet aikuisen läsnäollessa sanoa oikeaa mielipidettään.
ei ketään voi pakotaa. jos he ovat aina leikkineet yhdessä, he eivät ehkä osaa leikkiä muuta kuin tämä porukka.
sinun lapsen kuuluu löytää kaverit ihan itse eikä niin että sinä käyt haukkumaan muita.
omasi on ihan samanlainen kiusanhenki kuin toisetkinl

Eikö se nyt ihan oikeasti mene jakeluun että kaupungin omistamilla kerrostalopihoilla saa käydä vapaasti toisissa pihoissa jos itsekin asuu kaupungin kerrostalossa. Niistähän maksetaankin itse vuokrassa!

Alkuperäinen kirjoittaja repekka:
Eikö se nyt ihan oikeasti mene jakeluun että kaupungin omistamilla kerrostalopihoilla saa käydä vapaasti toisissa pihoissa jos itsekin asuu kaupungin kerrostalossa. Niistähän maksetaankin itse vuokrassa!

Mitä tarkoitat? ei kai kukaan maksa kuin omasta asunnosta ja pihasta? kaikissa asunnoissa on eri suuruinen vuokra ja siihen vuokraan vaikuttaa esim. se mitä pihaan on laitettu rahaa ja sen pihan kustantavat vain se pihan asukkaat.

Kyllä jotkut yrittävät vaan laittaa oman lapsen isompaan joukkoon toisten pihaan vaikka tämä isomman joukon vanhemmat kukin kustantavat lapsille jotain, esim. pihan tavaroita.

sama juttu okt-alueilla.

Määkin yrittäisin tehdä pihan muut lapset kateelliseksi leluilla ja kivoilla leikeillä lapseni kanssa. Sen lisöksi saattaisin itse heittää pari negatiivista kommenttia niile lapsille joiden tiedän kiusanneen omaa lastani. Toivottavasti en koskaan joudu itse tuohon tilanteeseen!

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Pihalla olevat kusipääksi nimittelevät lapset ovat lähes kaikki samasta perheestä. Lapsia oli pihalla 4 ja 3 oli samasta perheestä, yksi toisesta.

Aikaisemmin pihalla on ollut eri perheen lapsi, jotka eivät siis myöskään ole halunneet omani kanssa leikkiä.

Mikä ihme siinä nykyään on että kaikkien kanssa ei voi leikkiä? Millä perusteella ne kaverit valkataan?

Minusta oma käytöksesi oli myös tökeröä. Sinä vain viet lapsen toisten pihalle kuluttamaan paikkoja. Eikö uuden pitäisi kutsua omalle pihalle ja omaan kotiinsa?
ja lapset kysyvät itse. Sinun läsnäolo ikäänkuin painosti että heidän on pakko ottaa koska eivät kehdanneet aikuisen läsnäollessa sanoa oikeaa mielipidettään.
ei ketään voi pakotaa. jos he ovat aina leikkineet yhdessä, he eivät ehkä osaa leikkiä muuta kuin tämä porukka.
sinun lapsen kuuluu löytää kaverit ihan itse eikä niin että sinä käyt haukkumaan muita.

sie et voi olla tosissas :o

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

sie et voi olla tosissas :o

Ihmeporukkaa täällä kun aina valitetaan toisten lapsista.
Joko ne hyppäävät liikaa teidän pihassa ja sisällä tai sitten ne eivät ota mukaan. Eli ne eivät voi tehdä koskaan oikein.

paitsi ehkä sitten että omaa lasta ei näy ja se asuu siellä naapurissa niiden toisten pihassa.

Kannattaa aluks leikkiä itse sen lapsen kanssa kaikkea kivaa siinä ulkona. Meidän pihassa on "lauma" lapsia, jotka aikaisemmin ovat mun muksuja kiusanneet. Nyt kun oon ite menny lasten kanssa pihalle, juossu kilpaa, heitelly pallolla jne, niin kiusaaminen on loppunut ja nämä muutkin lapset leikkivät kivasti omieni kanssa.
Siis niinku joku muukin jo sanoi, osta joku kiva lelu lapselle, millä voi kahdestaan touhuta, mutta tarvittaessa voi ottaa enemmänki porukkaa mukaan, ja mene lapsesi kanssa ulos. Kyllä se siitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja repekka:

Mitä tarkoitat? ei kai kukaan maksa kuin omasta asunnosta ja pihasta? kaikissa asunnoissa on eri suuruinen vuokra ja siihen vuokraan vaikuttaa esim. se mitä pihaan on laitettu rahaa ja sen pihan kustantavat vain se pihan asukkaat.

Kyllä jotkut yrittävät vaan laittaa oman lapsen isompaan joukkoon toisten pihaan vaikka tämä isomman joukon vanhemmat kukin kustantavat lapsille jotain, esim. pihan tavaroita.

sama juttu okt-alueilla.

siis selkeästi tuollaisille ihmisille pitäis olla oma kerrostalo missä on 3m korkea aita pihan ympärillä ja lukittu portti, siitä portista pääsis sisään vain harvat ja valitut.. jottei vain hiekkalaatikon hiekka katoa pikkuhiljaa naapuruston lapsien vaatteiden mukana, ettei liukumäen pinta kulu vieraiden lasten toimesta.. ettei vahingossakaan lapset tutustu kehenkään muuhun kuin oman pihan lapsiin.. koska kyllähän tuollaisten asennevammaisten henkilöiden lasten yksityisyys pitää suojata, antaa mahdollisuus eristäytyä muista kuin siitä oman talon omasta pikku porukasta...

Yhteistyössä