Ilmainen, ja todennäköisesti rahaa säästävä, vinkki kaikille remppaajille/maalaajille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Älkää ikinä koskaan ostako Royal-merkkistä maalia :attn: :attn: . Mä ostin kymmenen litran sangon ja toista väriä pienen purkin. Kysyin onko Tikkurilan Harmonya ja myyjä kertoi että tuo Royal on vastaavaa. Niinpä otin sitä... ja ottaa muuten päähän!!!

Mä olen nyt maalannut makuuhuoneen seinät kolmesti ja edelleen lopputulos on epätasainen. Enää en vaan jaksa. Pohjamaalia laitoin periaatteessa kahdesti, kun pohjamaalin päälle laitoin eka kerroksen väärän väristä maalia, sekin tosin vaaleansinistä kuten tuo uusikin väri.

Eli maalikerroksia on jumaliste viisi (!!!!!) tuossa seinässä ja silti lopputulos on korkeintaan välttävä |O :headwall: :headwall: .

Keittiön seinät maalasin tuolla Harmonylla ja pohjamaalin päälle riitti yksi kerros. Lopputulos erittäin hyvä.

En tiedä onko tuo Royal halvempaa kuin Tikkurilan maalit, mutta ihan oikeesti tulee vähän hiton kalliiksi maalata miljoona kerrosta. Mulla on suunnilleen kolmannes maalia jäljellä, eli lisää täytyy taas käydä hakemassa... mutta EI Royalia :kieh:

huomasitteko rakennusmaailman testin missä Kiillon vesieriste ei muka pitäisi vettä. tiedoksi vaan niille jotka on rempanneet tai rakentaneet ja käyttänyt tuotetta.

Alkuperäinen kirjoittaja maalari:
ettei ole tekijässä vika?

Ettei olis "maalarin" ymmärryksessä vika? Juurihan sanoin että keittiön seinät tuli yhdellä kerroksella hyväksi. Toisen merkkistä maalia vaan käytin keittiössä.

Huomasin jo sen pikkupurkin kanssa että maali vaikuttaa tosi huonolta. Aika paljon olen maalia pinnoille sutinut ja kokeillut eri maaleja ja tyylejä. Tuo Royal oli uusi tuttavuus ja aika hemmetin huono sellainen.

Merkissä ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta jos maali on huonosti tehty... tai sitten maalin sävy on sellainen että maalarin on osattava maalata. On sillä tikkurilan maalillakin saatu huonot maalit seinään. Meillä oli tikkurilan "hattara" väri, ja maalauksen jälkeen maalia oli mennyt pienelle alalle 9 litraa ja seinän väri ei edes muuttunut miksikään.. tuote kun palautettiin, pisara oli pohjalla, niin kaupassa myyjä totesi tuotteen olevan viallinen.

Hyvä tietää, sillä maalaushommat taas edessä. Kyllä maaleissa on eroja.
Olen yrittänyt maalata helmi kalustemaalilla puunväristä kaappia valkoiseksi, kerroksia on neljä ja edelleen kuultaa läpi. Olen maalannut tosi paljon, joten taatusti on maalissa vika.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Luitteko ollenkaan samaa aloitusta kuin minä? Miten vika voisi olla tekijässä kun toinen huone onnistui ja toinen ei?

Juu, samat telat, tekniikat jne... kaikki samat tekijää myöten :D. Toisella maalilla onnistuu moitteettomasti ja toisen peittävyys on aivan törkeän surkeaa ja jälki huonoa.

Mutta ihan varmaan on silti vaan tekijässä vika :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä tietää, sillä maalaushommat taas edessä. Kyllä maaleissa on eroja.
Olen yrittänyt maalata helmi kalustemaalilla puunväristä kaappia valkoiseksi, kerroksia on neljä ja edelleen kuultaa läpi. Olen maalannut tosi paljon, joten taatusti on maalissa vika.

http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/tuotteet/tuotetiedot_aakkosjarjestyksessa/empire_kalustemaali.363.shtml

Toi on hyvä maali kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja max:
Merkissä ei välttämättä ole mitään vikaa, mutta jos maali on huonosti tehty... tai sitten maalin sävy on sellainen että maalarin on osattava maalata. On sillä tikkurilan maalillakin saatu huonot maalit seinään. Meillä oli tikkurilan "hattara" väri, ja maalauksen jälkeen maalia oli mennyt pienelle alalle 9 litraa ja seinän väri ei edes muuttunut miksikään.. tuote kun palautettiin, pisara oli pohjalla, niin kaupassa myyjä totesi tuotteen olevan viallinen.

Mulla on kahta eri väriä tuota Royalia, valkoista ja vaaleansinistä. Olen samaisia värejä käyttänyt aiemmin, mutta eri merkkisinä. Koskaan ei ole ollut ongelmia.

Nyt tarvittiin tuota valkoistakin kolme kerrosta jotta lopputulos oli edes jotenkuten tasainen.

Mä en ole lainkaan merkkiuskollinen ja tähän asti olen pitänyt täysin pötypuheena että maalimerkeillä olisi eroja. Sen verran monia eri maaleja olen kuitenkin sutinut aikojen saatissa ja aina ollut tyytyväinen.

Voi olla että nuo kaksi eri maalia oli vaan molemmat jotain maanantaikappaleita. En kuitenkaan ota enää riskiä ja koita tuota merkkiä uudelleen.

Kävin äsken maalaamassa esikoisen huoneen seinälle raitoja. Sinne tulee neljää eri väriä, joista yksi on just tuota vaaleansinistä (royal) ja toinen beigeä (tikkurilan harmony). Mulla oli täysin samat telat molempiin, sama seinä (eli myös sama pohjustus) jne.jne.

Vaaleansinistä laitoin kaksi kerrosta, beigeä yhden. Ja vaaleansinistä saa laittaa vielä ainakin yhden kerroksen lisää. Voi kiesus, AIVAN paskaa maalia |O :headwall:

Yhteistyössä