Ilman painoarviota synnytykseen.. onko muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta 2xäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta 2xäiti

Vieras
Itse sain tytön kohdalla neuvolantädiltä painon suhteen arvion, että on sopivan kokoinen.. Tyttö oli rv 41+1 syntyessään 3350 g ja 48 cm ..eli sopivan kokoinen :D

Pojan laskettuaika on ensi kuussa ja hänestäkään ei ole mitään painoarviota tehty. Viimeisellä neuvolalääkäri käynnillä lääkäri vaan totesi, että ensimmäisen kohdalla on todennäköisesti tehty lantion tilavuudesta arvio ja lapsi on mahtunut syntymään, joten eiköhän tämäkin mahdu. Minusta mitään arvioita lantion tilavuudesta ei kyllä tehty tytön kohdalla.

En ole painoarvioita vailla, koska synnyttää pitää olipa vauva minkä kokoinen hyvänsä.. Kiinnostaa vain tietää onko muitakin samanlaisia kun tuntuu, että keskustelupalstat ovat painoarvioita täynnä ja spekulointia vauvan koosta ja painoarvion paikkansa pitävyydestä.

Tämä poika tuntuu jo nyt rv 37+0 isommalta kuin tyttö. Itse olen ollut syntyessäni 3700 g ja mieheni 4500 g.

No yleensä painoarviota ei saa ellei jostain muusta syystä ultrata loppuraskaudesta.

Ekassa sain painoarvion kun epäiltiin liian kapeaa lantiota mulla, mutta se painoarvio meni täysin pipariksi :D

Tokalla en mitään arvioita saanut vaikka sellaista suunniteltiinkin jos menee yli lasketun ajan koska eka lapsi oli iso kokoinen. Lapsi syntyi ennen laskettua aikaa ja oli pieni.. :)

kyllä kai kaikilla nyt se arvio sentään on missä tarkistetaan kohdunsuun tilanne ja lääkäri samalla mittaa "tilavuuden" sormillaan.loppuraskaudessa. ja vauvan painoa arvioidaan ultrien lisäksi ihan käsikopelolla mahan päältä, mutta hirmu vaikeetahan niitä on arvioida ja arviot usein heittää paljonkin. siksi niitä ei välttämättä kovin ääneen sanotakkaan, mutta puututaan tarkemmin jos tuntuu liian pieneltä tai isohkolta..

[QUOTE="vieras";27610797]kyllä kai kaikilla nyt se arvio sentään on missä tarkistetaan kohdunsuun tilanne ja lääkäri samalla mittaa "tilavuuden" sormillaan.loppuraskaudessa. ja vauvan painoa arvioidaan ultrien lisäksi ihan käsikopelolla mahan päältä, mutta hirmu vaikeetahan niitä on arvioida ja arviot usein heittää paljonkin. siksi niitä ei välttämättä kovin ääneen sanotakkaan, mutta puututaan tarkemmin jos tuntuu liian pieneltä tai isohkolta..[/QUOTE]

Nöin olen minäkin pienessä mielessäni ajatellut :D ..että kaitpa nuo pistäisivät lisätutkimuksiin jos vauvan koko tuntuu mahan päältä kokeilemalla liian isolta/pieneltä..

Ja synnytyksessä se vauvan pään kokokin ja asemto ratkaisee. Tytöllä oli iso pää syntyessään ja tuli vielä nyrkki rintakehän päällä, jonka vuoksi tuli 1 asteen repeämä. Että ei se pieni kokokaan autuaaksi tee :D

Esikoisesta sain aika erilaisia painoarvioita, mutta lopulta hän oli perus 3,4kg syntyessään. Esikoinen on tyttö. Toisen kohdalla ei kukaan arvioinut mitään. Poika oli syntyessään 4,2kg. Kumpikin synnytys oli ihan yhtä helppo/vaikea, joten olen vain iloinen, etten saanut toisen kohdalla painoarviota. Olisin vain stressannut turhaan. ;)

Yhteistyössä