ilmavaivat vauvalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Hei!

Mitä merkkiä olette käyttäneet vauvallanne vatsavaivoihin? Mikä olisi parasta? Vauvamme itkee selkä karrella mahavaivojansa :( Ja onko ne auttaneet?

Kiitos vastauksista!

Olin ajatellut aloittaa ketjun samasta aiheesta. Meillä nyt kohta viikon ollut Cuplaton käytössä (lisäksi Rela-tipat, mutta nehän ei ole varsinaisesti lääkettä), ja ilmeisesti vähän ovat auttaneet, tai sitten on auttaneet äidin ruokavaliomuutokset. Mutta edelleen vauva huutaa välillä mahavaivoja. Lisäksi tuo Cuplaton on hankala, kun pitää antaa ennen joka syöttöä... meillä kun vauva herää, niin huutaa jo siinä vaiheessa pää punaisena ruokaa. Ja jos vauva herää pitkiltä unilta, ja sille antaa sen ohjeen mukaisen neljä tippaa ja sitten se haluaakin taas tunnin päästä ruokaa, niin aina joutuu miettimään, annanko lisää tippoja (yhden olen antanut, jos tulee tunti väliä).

Siksi mietinkin, että onko jotakuta auttanut Disflatyl paremmin, vai onko tismalleen samaa ainetta? Annosteluhan siinä on helpompi, mutta jos ei muuta eroa ole, niin en viitsisi vaihtaa kun vasta viikko sitten on pullo ostettu. Mutta jos voi auttaa paremmin, niin vaihtoon kyllä saattaa mennä.

Meidän vauva reilu kaksiviikkoinen ja ilmavaivoja ollut nyt kohta viikon.

Meillä auttoi Disflatyl ja Rela-tipat,myös kunnon röyhtäytys.Vyöhyketerapiaa myös kehutaan.Poika ei tosin kauheasti masuaan valittanut,pari ekaa viikkoa kun jo oikeestaan loppuivat.Nyt ikää reilu 8 kk ja Reloja annan vieläkin.

meillä on toiminut disflatyl ehdottomasti paremmin. meillä nuorempi kärsi pahoista ilmavaivoista parin kuukauden iässä ja koitin ensiksi cuplatonia ja vaivat vain paheni. vaihdoin disflatyliin eikä mennyt kauan kun vaivat helpotti.
esikoisella oli myös jossain vaiheessa ilmavaivoja ja cuplaton vain pahensi vaivoja.
meilläpäin myös terveydenhoitajat kehottavat ennemmin koittamaan disflatylia kuin cuplatonia, syytä en tiedä muuta kuin mitä meidän oma hoitaja sanoi eli mitä on vanhempien kanssa jutustellut niin kuulemma tosi moni on sanonut että disflatyl on ollut parempi vaihtoehto.

Meillä auttoi Cuplaton. Annoin neljä kertaa/vrk, en siis ohjeen mukaan. meni kyllä hetki aikaa ennen kuin tehon huomas. Kärsivällisyyttä siis vaikka antaisit mitä. Lisäksi oma ruokavalio kannattaa tosiaan pistää tarkkailuun.

Taitaa olla monilla ko. lääkkeiden vaikutukset aika minimaalisia, ellei mitättömiä. Ikä tekee tehtävänsä vauvan suoliston kehityksessä. Meillä ei ainakaan mitkään lääkkeet tai tipat auttaneet, vaan vasta 4kk tuli apu mahakipuihin. Voimia itkujen kanssa ja toivottavasti tipat auttavat -itse olen aika skeptinen

nim. ""kaikkea kokeillut""