päivähoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotona

Vieras
Olemme suunnittelemassa vauvamme päivähoidon järjestämistä kotonamme kun palaan äitiyslomalta töihin. Mitä kanavaa olette käyttäneet kokopäiväisen lapsenhoitajan hankkimiseen ja paljonko olette hänelle kuukausipalkkaa maksaneet? Minkälaiset työajat hänen kanssaan olette sopineet?

Onko jollakulla kokemuksia kunnallisesta kolmiperhepäivähoidosta (= hoito tapahtuu vuoroviikoin kunkin hoitolapsen kotona)?

No mä olen itse ollut aikanaan töissä MLL:n kautta lapsia hoitamassa omissa kodeissaan.
Sieltä kautta saa ainakin koulutetun työntekijän ja työajan päätät sinä. Jopa yöhoitoa oli mahdollisuus järjestää.
Itse olin markka-aikana ja silloin se maksoi 20 mk/tunti, joten en tiedä yhtään mitä se voisi tänä päivänä maksaa.

Olin itse aikoinaan hoitajana lasten kodissa. Mulla oli kaksi perhettä ja olimme vuoroin molemmissa sen mukaan miten vanhemmat itse parhaaksi katsoivat. Palkkaa sain markka aikana 38 mk tunti kun oli vain toinen perhe ja kun molemmat niin 45mk, joten kuukausi palkka määräytyi tehtyjen tuntien mukaan. Perhe sai kelalta yksityisen hoidontukea jonka kela maksoi mulle suoraan ja perhe loput.

Työkaverini on kertonut hankkineensa kotiinsa kokoaikaisen lastenhoitajan työvoimatoimiston kautta. Ilmoitus vaan sinne ilmoitustaululle. Kuukausipalkasta mulla ei ole tietoa.

Meillä on kotona lapsilla hoitaja. Sellaisen voi hankkia työkkärin kautta tai itse. Me etsimme itse hoitajan. Palkka on 7,5 euroa tunnilta, eli kuukausipalkka määräytyy tehtyjen tuntien mukaan. Keskimäärin kuukausipalkka lienee 1100 - 1300 euron tietämillä.

Yhteistyössä