Ilmoitatteko, jos lapsenne ei pääse kaverin synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arkiärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arkiärsyttävää

Vieras
Jotenkin harmittaa ostaa ongintalahjoja valmiiksi turhaan lapsille, jotka eivät sitten tule ja joiden vanhemmat eivät myöskään ilmoita, että lapsi ei tule...Heitä sitten odotetaan juhlissa (lahjojen jakamista yms.) ja sitten jossain vaiheessa luovutetaan.

Kutsussa on vielä erityisesti pyydetty (kuten täällä tapana on) ilmoittamaan esteestä.

Alkuperäinen kirjoittaja una:
tottakai, jos kutsussa on numero mihin ilmoittaa

:). Joo, numero oli ;). Tää on mun mielestä melko tavallinen ongelma. Jotkut vanhemmat on tunnettuja siitä, että lapsi ei koskaan tule eivätkä vanhemmat koskaan ilmoita. Se vain harmittaa kutsujen järjestäjää.

Joo ilmoitan jos tiedän numeron. Syksyllä kävi niin et tyttö sai kutsun uuden kaverinsa synttäreille (juhlia ei pidetty kotona) mut neiti sit sairastuikin eikä päässyt sinne ja mulla harmitti koko päivän kun en saanut ilmotettua et meidän neiti ei oo tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja no juu:
Jos kerran kutsussa on pyydetty ilmoittamaan, ilmoitan. En muuten. Aina on todennäköistä, ettei 1-2 pääse tai juuri juhlapäivänä sairastuu.

Se on selvä enkä oletakaan, että kaikki pääsisivät. Useimmat kuitenkin ilmoittavat siitä, että eivät pääse ja niin pyrimme myös itse tekemään. Siksi sitä toivoisi, että kaikki tekisivät niin...

Ilmoittaisin, jos lapsukainen yleensäkin näyttäisi kutsun minulle. Kutsuja löytyy milloin repusta, milloin jostain muualta - viikkoja sen jälkeen, kun synttärit on jo olleet.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Kyllä mä ilmoitan. Ilmotan myös kouluun, päivähoitoon ja harrasteisiin, jos eivät tule paikalle. Kaikki ei harrasta sitäkään.

Mä ilmoitan myös tytön jumppaan jos ei pääse, koska mun mielestä se on niin pieni vaiva mulle mutta kuitenkin kiva jumpan vetäjälle. Ja ehdottomasti ilmoitan, pääseekö lapsi kutsuille ja tietysti jos sairastuu juuri ennen.

Ilmoitan AINA jos ei lapseni pääsekään synttäreille. Yleensä muistetaan siinä tapauksessa pienellä paketilla silti juhlijaa. Vihaan sellaista ettei ilmoiteta. Kurjaa odottaa.
Pisti myös vihaksi, kun oli meidän häät eikä kaikki ilmoittanut ettei pääse tulemaan tai joku laittoi vain tekstarin et, sori, ei päästä häihinne, onnea. Tuo tuli niin "hyvältä" ystävältä etten ole yhteyttä pitänyt sen jälkeen enkä ilmoittanut edes et nyt on vauva tulossa. Taisi mennä vähän asian vierestä...anteeksi.

Yhteistyössä