Ilmottaisitko kouluun, jos tietäisit, että jonkun lasta kiusataan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Meidän tyttöä kiusattiin koulussa, koska yksi toinen tyttö keksi alkaa sulkemaan häntä leikin ulkopuolelle...ASia on saatu nyt loppumaan ilmeisesti. Sitten tyttö kertoi tänään, että nyt yhtä erityisoppilasta on alettu kiusaamaan. Poika ei saa keinua välitunnillaa, koska muiden lasten mielestä hänellä ei ole siihen oikeutta. Tunnilla hänelle nauretaan jne. Tönitään ja potkitaan. Ilmoitin koulun rehtorille asiasta, mutta hän olikin sitten sitä mieltä, että vika on minussa, koska soitan tällaisesta asiasta. huh. tuntuu kauheelle, että nyt siellä kiusataan jotain muuta lasta. Teinkö minä siis todella kamalan väärin kun ilmoitin?

Tietty ilmottaisin. Taitaa se rehtori vaan olla aika surkea tapaus siellä, kun ei saa kiusaamista loppumaan eikä ilmeisesti edes halua. Kirjota paikallislehteen ja kerro, mistä koulusta on kyse.

Alkoi ahdistaa koko juttu. Oma veljeni oli dysfaatikko ja samassa koulussa häntäkin kiusattiin. Lopputulos oli se, että viilteli itseään. Tuntuu tosi kauheelle, että nyt joku kokee samanlaista kiusaamista.

Käsittämätön reaktio rehtorilta! Kiusaaminen on aina sellainen asia, että koulun pitää siihen puuttua, varsinkin kuvaamasi kaltainen kiusaaminen.

Kysymykseesi vastaus: tottakai ilmoittaisin. Ja jos rehtori minulle noin vastaisi, en todellakaan jättäisi asiaa siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja rehtori vaihtoon:
Käsittämätön reaktio rehtorilta! Kiusaaminen on aina sellainen asia, että koulun pitää siihen puuttua, varsinkin kuvaamasi kaltainen kiusaaminen.

Kysymykseesi vastaus: tottakai ilmoittaisin. Ja jos rehtori minulle noin vastaisi, en todellakaan jättäisi asiaa siihen.

Mitäs tähän voisi sitten tehdä.? Näytti siltä, että minut aijotaan vain hiljentää....ettei asia tule ilmi. Tämä on myös pikkuinen paikka ja tiedän, että täällä on paljon sitä seläntakana jauhantaa. Tavallaan otan asiassa riskin, koska minusta aletaan sitten puhua varmaan yhtä sun toista...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitäs tähän voisi sitten tehdä.? Näytti siltä, että minut aijotaan vain hiljentää....ettei asia tule ilmi. Tämä on myös pikkuinen paikka ja tiedän, että täällä on paljon sitä seläntakana jauhantaa. Tavallaan otan asiassa riskin, koska minusta aletaan sitten puhua varmaan yhtä sun toista...

Sinusta pahan puhuminen selän takana on tosi pientä siihen verrattuna, että lapsen ehkä koko elämä menee pilalle kiusaamisen takia. Miksi välität toisten puheista kun itse tiedät toimineesi oikein? Ilmoita koulutoimeen asiasta ja kiusatun lapsen vanhemmille. Yleisöosastolle voi myös kirjoittaa yleisesti siitä, että vanhempien tulisi keskustella kiusaamisesta lapsensa kanssa. Ja kannattaa tietysti mainita myös, että siinäkin koulussa kiusaamista on ja se vaatii tiukkaa puuttumista.

Alkuperäinen kirjoittaja syksyn ihana raikkaus:
oikein teit. on ihana kun on vielä olemassa ihmisiä jotka välittää muistakin kuin itsestään. suurin osa nykyihmisistä kun tuijottaa vain omaan napaansa

Peesaan tätä. Minusta on surullista,että rehtori suhtautuu asiaan noin. Tuollainen suhtautuminen antaa lapsille ikään kuin luvan kiusata ja syrjiä toisia.

Muistan omilta kouluajoiltani pojan, jota kaikki syrjivät. Hänet jätettiin porukoiden ulkopuolelle ja hänelle naurettiin. Tätä poikaa ei enää ole,koska hän on poistunut oman käden kautta tästä maailmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sinusta pahan puhuminen selän takana on tosi pientä siihen verrattuna, että lapsen ehkä koko elämä menee pilalle kiusaamisen takia. Miksi välität toisten puheista kun itse tiedät toimineesi oikein? Ilmoita koulutoimeen asiasta ja kiusatun lapsen vanhemmille. Yleisöosastolle voi myös kirjoittaa yleisesti siitä, että vanhempien tulisi keskustella kiusaamisesta lapsensa kanssa. Ja kannattaa tietysti mainita myös, että siinäkin koulussa kiusaamista on ja se vaatii tiukkaa puuttumista.

Noh. Mä jossain määrin pelkään, että alkavat opettajat kohdella mun lasta jotenkin väärin, kun tietävät että kenen lapsen äiti se puuttuu joka asiaan. Mun oma pikkuveli oli aikanaan erityisoppilas ja tiedän mihin kiusaaminen lopulta voi johtaa.

Minä olen myös ottanut erään tapauksen puheeksi kun koulussa oli eräs hyvin innokas poika ja muut olivat aika tuskissaan. No poikaa alettiin syrjiä tämän vuoksi ja mitä enemmän syrjittiin sen enemmän oli kimpussa. Sitten alkoi uhkailut. Siinä vaiheessa otin yhteyttä opettajaan ja toivoin, että asia selvitetään ennenkuin tapahtu jotain kamalaa. Sen jälkeen puhuttelin omaa poikaani ja hänen kavereitaan. Pyysin, että ottavat tämän yhden pojan huomioon.
Asia hoidettiin koulussa hienosti ja poika on otettu nyt hyvin vastaan luokassa eikä enää ole takiainen.

Yhteistyössä