Ilmottaudun joukkoonne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kultakutri30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kultakutri30

Vieras
Eli ilmottaudun joukkoonne kanssasisaret!
meillä pienokaista yritetty saada alulle syksystä -02. Vielä emme positiivisiä uutisia sen asian tiimoilta ole saaneet. Yksi varhainen keskenmeno takana, mutta siinäpä kaikki! :'(
Tutkimusissa kävimme julkisella puolella n.1,5 vuoden yrittämisen jälkeen, mitään vikaa ei minusta löytynyt, ei myöskään miehen spermasta. sairaalan gyne kehoitti käyttämään ovistestejä!!!
No, niillä siten aloin testailemaan, ja yllätys, yllätys, en saanut kertaakaan 4 kierron aikana paksua testiviivaa. Niimpä sitten varailin aikaa yksityiselle puolelle. Sain Clomit. Viime kierrrossa sitten pitkästä aikaa tikutin aivan selvän oviksen, mutta ei sekään tuottanut tulosta. Nyt takana toinen Clomikuuri, kp 8 meneillään, mutta en tiedä onko Clomien sivuvaikutuksia vai mitä, mutta en oikein ole positiivinen noitten Clomien suhteen :attn:
Jotenkin vain tuntuu, ettei niistäkään ole meidän babyprojektiin mitään apua.

Onko muita clomeilijoita paikalla? Kauanko olette syöneet? Ovatko toimineet?
Minkälainen hioto yleensä clomien jälkeen aloitetaan, siis jos Clomeista ei ole ollut apua raskautumiseen?
Tuntuu välillä niin masentavalta koko touhu, alkaa kohta usko menä koko vauva-asiaan! :attn:
ja tuntuu niin käsittämätömän avuttomalta ja turhauttavalta...MIKSI SEN PITÄÄ OLLA NIIN KAMALAN VAIKEAA??? :'(

no vielä kuitenkin on pienen pieni toivonkipinä iskostunut takaraivoon, että kyllä minä vielä näytän ja onnistun!!! Ei ihan vielä luovuteta!!! :kieh:

Kamalasti positiivisia plussatuulia kaikille kanssasisarille! :flower:

Tervetuloa joukkoon (VAIKKA TÄNNE EN KENENKÄÄN HALUAISI JOUTUVAT)

Meillä tulee juuri tänään täyteen tasan kaksi vuotta yritystä. Koko sen ajan olemme melkein ravanneet lääkäreissä koska kiertoni on mitä sattuu (max 126). Käyty ollaan terveyskeskuksessa, naistenpolilla, yksityisellä, keskussairaalassa ja nyt ollaan kerran käyty väestöliitossa.

Mulla todettu aikaisemmin diagnoosiksi ovuloimattomuus. Ainuttakaan tietoista plussaa en ole saanut.
Mulla oli kanssa clomit kolme kuuria (ei peräkkäin). Nyt väestöliitossa todettiin PCO(en ole lihava) ja vasemmalla munasarjassa endoa. Todettiin myös että clomifenit ei kasvattaneet kohdunlimakalvoa ja tästä syystä siihen ei mikään voinut kiinnittyä ja menkat oli kivuliaat.

Nyt sain hoidoksi Puregon piikit joita en ole vielä aloittanut koska kierto on taas venynyt pitkäksi (yli 40) . Tänään lopetin keltarauhaskuurin ja menkkoja ootellaan. Pistämään päästään kp5. Positiivisella mielellä ollaan uudesta hoidosta.

Tuntuu että kaikille niille jotka epätoivoisesti haluavat lasta tulee juuri näitä vastoinkäymisiä. Tämän pitäisi olla luonnollista ja ihanaa aikaa, mutta en oikein ole samaa mieltä.

Jos meillä nyt sitten onnistaisi piikkien kanssa niin koko raskauden saisi jännätä: PCO:ssa on aikas suuri keskenmeno sekä diabetes riski, sekä minulla on mahdollinen perinnöllinen veritulppariski jota nyt selvitellään.....

Mutta kaikkea hyvää teille ja toivotaan haikaran joskus löytävän oikeaan paikkaan..... :)

Minua jäi vaivaamaan , että ohentaako Clomit kohdun limakalvoa?
Itselläni sisäultrassa todettiin tasainen 1cm:n vahviunen kohdun limakalvo eli ihan hyvä käsittääkseni..Mutta nyt kun olen Clomeilla, niin oheneeko se?
Minulle yksityinen gyne määräsi 6kk:n Clomit saman tien, syön niitä sen 2tbl/pvä, jos niistäkään ei apua meille, niin sitten keksitään jotain muuta.
Koko tämän vuoden kuukautiseni ovat olleet ensimmäisenä (joskus myös toisena)päivänä niin kvuliaat että särkylääkettä on joutunut käyttämään.Ja nyt Clomikuurin aikaan tuntuu että kuukautiset ovat entistä kivuliaammat, säkee koko lantion ale, luihin asti. Onko normaalia clomeilla?
Tässä kerrossa esiin on tulleet kuumat aallot (kamalia!!) ja ruokahalu lisääntynyt!Mutta varmaankin aivan normaalia, ekassa kuurissa ei minkäänlaisia sivuoireita...

En tiiä että ohensiko just clomifen vai oliko mulla sitten muuten ohut, mutta kasvanut se ei ainakaan. Munarakkulakasvoi, mutta limakalvo ei pysynyt kasvussa mukana. Puregon piikkien pitäis kasvattaa molempia. Kai sulla on määrätty seurantaultrat tuohon kuuden kk ajalle joka clomikierron jälkeen?

kyllä vaan on kiva lukea näitä juttuja clomeista, kun omat pelot vaan kasvaa kasvamistaan... clomeja siis täälläkin ekaa kiertoa syödään ja mahdolliset pahat haitat olen täältä lukenut eikä kyllä lämmitä mieltä.. mutta mitä tässä siten pitäisi tehdä..?? vaihtoehdot kai vähissä, tyyliin clomit tai ei mitää.. :( sitä kun jtn toivoa tähän tilanteeseen kuitenkin toivois..

mulle lääkäri määräsi "kokeeksi" max 3kk:n verran clomeja ja jos ei apua niin sitten taas vastaanotolle... mitään puhetta seurantaultrista ei ollut, täältä niistäkin oon vasta saanut lukea.. onko kaikilla muilla seurantaultrat varattu ilman muuta..??

yksityinen lääkäri, lkt (lääketieteen ja kirurgian tohtori), naistentautien ja synnytysten erityislääkäri ja käsittääkseni lapsettomuutta tutkinut. tästäkin huolimatta koko ajan epäilyttää ja huoli on suuri. pitäiskö tässä laittaa viimeisetkin rahat likoon ja varata aika toiselle lääkärille, kuulemaan toinen mielipide.. pepusta sekin, että niitäkin (mielipiteitä) tuntuu riittävän yhtä paljon kuin lääkäreitä... :headwall: :attn:

Clomeissa on aina se riski, että munasarjat lähtevät toimimaan liian suurella volyymilla, ja rakkuloita voi kehittyä enemmän kuin pitäisi. Siloin on riskinä monikkoraskaus, mikä on aina riski raskaus keskenmenon ja muunkin suhteen. Alkioita voi ottaa ulos vielä raskauden alettuakin. Sitten on vielä hyperstimulaation riski, jos munasarjat oiekin innostuvat toimimaan. Siitä en tiedä enempää, kuin että voi olla vaarallista. Itselläni oli onneksi seurantaultrat, sillä rakkuloita kehittyi kolme ja clomihoidot lopetettiin siihen.

Koita ottaa rauhallisesti, eiväthän mitkään lääkkeet ole ilman sivuvaikutuksia tai haittoja. Suurimmalla osalla clomien syönti ei aiheuta vaivaa. Ja jos ne nyt niin kauhean vaarallisia olisivat, niin ei niitä niin paljon ihmisille syötettäisi. Pelottaahan se aina kun pitää hormoneja syödä. Tsemppiä ja koita olla miettimättä liikaa riskejä. Yksittäistapauksia on aina joilla menee pieleen.

Yhteistyössä