iltainen tissishow

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Vuva 2 kk ei nukahda illalla ja yöllä kun tissille, ja herää kun se otetaan suusta pois. Mitä teen?= Tutti ei silloin kelpaa, päivällä välillä imee. Annanko huutaa kunnes väsyy vai laitanko tissin tulpaksi suuhun>>? sYLI EI AUTA EIKÄ KANNISKELU EIKÄ heijaus eikä hytkytys .....Väsyttää iltaisin ja öisin kun nukahtaa sitten lopulta kello 12 tissi suussa vierteen... :(

Moi! Mun mielestä noin pieni vauva saa hyvin vielä nukahtaakin tissi suuhun. Mikäs sen mukavampaa kuin nukahtaa turvallisesti oman äidin lämpimään kainaloon ja tuoksuun maidon maku suussa. Kyllä sitä ehtii sitten myöhemmin nukahtamaan muutenkin. Itse ainakin nautin molempien lapsien tyytyväisestä olemuksesta ja tuhinasta kun nukahtivat äidin viereen. Kaksi kuukautta nuori on vielä varsin pieni ja tarvitsee maidon lisäksi läheisyyttä ja lämpöä. Toki ymmärrän (2 lasta itsellä) että välillä tuskastuu kun tuntuu ettei ehdi/jaksa mitään muuta tehdä kuin olla tissinä. Mutta usko pois, aika - ehkä noin reilu puoli vuotta elämästä - kuluu äkkiä. Itse olen imettänyt yli vuoden ikäiseksi lapseni, kiinteitä aloiteltiin puolen vuoden iässä. Kärsivällisyyttä ja käy itsekin nukkumaan illalla ajoissa, jos vaan mahdollista. Pienet päiväunetkin tekevät terää - äidillekin. Muutama kuukausi eteenpäin ja vauva on jo paljon isompi ja rytmejäkin rupeaa sitten löytymään. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä!
:flower:

Meillä tyttö ens viikolla puol vuotta ja edelleen tissille iltasin nukahtaa. Omaan sänkyyn pullolla yritetty nukuttaa, mutta eipä oikeen oo onnistunu, kamala huuto siitä vaan syntyy........kaipa se tarvii kohta puoliin alkaa sitäkin touhua okeen tosissaan opettelemaan..... :ashamed:

Anna pikkuisen tissutella vain =)

Meidän perhe -lehdessä taitoluistelijaperhe kertoi noudattaneensa "EASY" -metodia. Minä noudatin sitä myös kun esikoinen oli pieni. Voin suositella. Voit jossain vaiheessa yrittää muuttaa syömisen, nukkumisen ja aktiivisen ajan järjestystä =) Muistankohan nyt oikein, mutta rahkamo-kokot kertoivat metodissa olevan sellaisenkin säännön, että vauva otetaan syliin vain itkiessä. Sellaista en huomannut enkä myöskään toiminut niin, hui.

Kiitos kommenteista. Minäkin luin meidän perhe-lehti jutun ja alussa kauhistelin sitä nimenomaa tuon syli jutun vuoksi. Syliin vain itkiessä. Mutta muuten syönti-aktiviteetti-uni kuulostaa järkevältä, mutta meillä nyt siis iltaisin ihan hukassa järjestyksen kanssa. Tässä olen päivän taas tätä virkeämpänä pähkäillyt ja tullut siihen tulokseen , että kovin on vielä pieni. Taidan antaa tisuttaa kun mieli tekee. Sitten myöhemmin jos pullo tulee mukaan( olen tosin imettänyt edellistä kahta vuosikkaaksi ja kolmatta 8 kk) niin saattaa syönti olla syöntiä ja ehkä tutti sitten imemistä varten.
Eka oli tississä kok ajan yöt ja päivät, mutta olikin maitoallerginen ja kipeä, toka söi tuttia, kolmonen ah niin helppoa peukaloa. Pekku löytyi aina itsestään ja viisi vuotiaana päätti jättää pois, mutta lisäsi että ihan oikeesti 6v ja niin se sitten meni. Peukkukin on suorassa ja somat rautahampaat suussa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 20:59 Footballers Wife kirjoitti:
Anna pikkuisen tissutella vain =)

Meidän perhe -lehdessä taitoluistelijaperhe kertoi noudattaneensa "EASY" -metodia. Minä noudatin sitä myös kun esikoinen oli pieni. Voin suositella. Voit jossain vaiheessa yrittää muuttaa syömisen, nukkumisen ja aktiivisen ajan järjestystä =) Muistankohan nyt oikein, mutta rahkamo-kokot kertoivat metodissa olevan sellaisenkin säännön, että vauva otetaan syliin vain itkiessä. Sellaista en huomannut enkä myöskään toiminut niin, hui.

Luin kanssa jutun ja mietin, että kai se nyt tarkoittaa sitä, että NUKUTETTAESSA syliin vain, jos itkee.
Tuntuu aika kovalta sellainen sääntö, että syliin ei saa ottaa muutakuin itkevä vauva.

Yhteistyössä