iltasadun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lukeminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lukeminen

Vieras
moi vaan. iltasadun lukemisesta olisin kysellyt.. elikkäs minkä ikäiselle vauvalle olette alkaneet satua lukemaan? Meillä nuo iltatoimet kahden kuukauden ikäisen pojan kanssa sujuvat hyvin, yhdentoista aikaan iltapesulle ja kuiva vaippa ylle, sitten tisuttelemaan. syönnin jälkeen omaan sänkyyn, valot pois ja poika nukahtaa itsekseen ilman itkua puolen tunnin sisään. Kannattaako sotkea iltatouhuja satujen lukemisella kun noin hyvin sujuu? ja voihan satuja lukea päivälläkin??

Mä en ainakaan muuttaisi teillä mitään ainakaan tässä vaiheessa, kun noin pienenä jo nukahtaa itsekseen. Se on tosi ruhtinaallista teille vanhemmille. Voihan olla, että jossain vaiheessa illat muuttuu niin ottakaa sitten satu mukaan iltatoimiin. Itse aloin lukea vasta vuoden ikäisenä, kun jätin tissittelyt niin otin sadun tilalle. Tai ei meillä aina niin lueta, mutta selaillaan sellaista kirjaa, kun ""Käydään nukkumaan"".

Kyllä mä jo pari kuukautisesta olen pieniä satuja lukenut. Kovasti ovat kuunnelleet ja kuvia katselleet... niin ja aikaisin kielellisesti kehittyneet. Tiedä sitten johtuuko tuosta vai jostain muusta

sitä minä ajattelinkin et kielellistä kehitystä vahvistaisi. mutta meidän tapauksessa varmaan luetaan sit päivällä et ei tuo nukkumaanmeno häiriinny. ja kuvia satukirjoista katellaan.