Unohdin että täällä palstalla ajatellaan noin konkreettisesti.
No, verrataanpas auton sijaan vähän toisenlaiseen asiaan. Jos ihminen sanoo kotikaupunginosastaan tai lempikaupunginosastaan, että "tämä on minun Helsinkiäni" tai "tässä on minun Helsinkini", niin mitä luulet hänen sillä haluavan sanoa? Ei suinkaan sitä, että kaikkien pitäisi ajatella samoin, vaan että hänelle juuri ne asiat (se paikka, siellä olevat asiat) merkitsevät jotain olennaista ja tärkeää ja omalta tuntuvaa Helsingissä.
Autoon vertaaminen on outoa. Mutta jos sanoo kuplavolkkarista, että "siinä on minun autoni", tarkoittaa että se automerkki on itselle mieluisin ja sopivin. Vastaavasti "kuplavolkkari ei ole mun auto" tarkoittaa sitä, että haluaa jonkun toisen merkkisen auton.
Sinä ajattelet liian konkreettisesti, että jos sanotaan "minun" tarkoitetaan jotain käsin kosketeltavaa, joka voi konkreettisesti olla oma. Sun kannattaa näissä Suomeen liittyvissä ilmauksissa muistaa se, että Suomi on paitsi valtion rajojen piirtämä valtio, myös abstrakti käsite, joka merkitsee eri ihmisille eri asiaa.
Tuohon sinun "minun auto - meidän auto" vertaukseen sen verran, että eihän Kosonen sanonutkaan, että vaalitulos pitäisi nyt muuttaa. Hän oli oikeastaan pettynyt siitä, että muut tekivät Suomen poliittisesta kartasta toisenlaisen kuin hän ja hänen lähipiirinsä olisi toivonut. Joten jos Suomi on se "meidän auto", niin joku muuhan sen muutti toiseksi.