Iltasatugalluppia *<:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iltasatu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iltasatu

Vieras
Kuinka usein teillä luetaan iltasatuja?
Kuinka monta satua kerralla?
Millaiset sadut on suosikkeja?
Kuka lukee?
Missä luette sadut? (siis sängyssä(kenen, sohvalla, tmv.)

Ja mikä kirja on tällä hetkellä menossa?

:D

Meillä iltasatuja luetaan säännöllisen epäsäännöllisesti, iha joka ilta ei. Yleensä lainaan kirjoja jossa on monta satua yhdessä kirjassa joten luen yhteensä 1-4 tarinaa, riippuen sadun pituudesta.
Suosikkeja ovat perinteisten satujen lisäksi esimerkiksi Herra Hakkaraiset. :D Kirjasta luen aina minä, isä soveltaa tarinat omasta päästään.
Yleensä luemme sadun vanhempien tai isomman pojan sängyllä; minä istun keskellä ja lapset käpertyneinä vierelle. Ja nuorimmainen "häiriköi" kiipeilemällä kirjan ja meidän päällä. :D ;)

Tällä hetkellä menossa Disneyn iltasatukirja jossa perinteisiä Kolme karhua, ym. mutta esimerkiksi tuossa kolmessa karhussa seikkailee Kultakutri-Iines. :D

Ei lueta. Ei ole koskaan luettu. Satuja luetaan päivisin kyllä kun lapset niin haluaa, mut iltasatuhommiin en ole totuttanut. Nukahtavat muutenkin itse rauhassa. Juu, laiska olen. Pääsen näin itse vähemmällä...

1 lyhkänen satukirja tai sitten kirja josta luetaan 1 luku jos on pitkä luku tai monta lukua jos lyhyitä. Nyt menossa goosebumb maskimutantti.
Iskä ja äiskä molemmat vuoroilloin lukee.

Joka ilta luetaan iltasatu ja tytöt ovat tottuneet siihen ihan pienestä pitäen.Minulle on luettu lapsena iltasatuja ja minusta se on mukava tapa rauhoittua yötä vasten.Samoja satuja tahkotaan läpi ja välillä käydään lainaamassa kirjastosta uusia.Tänä iltana luettiin nalle puh kirjasta satu "opin uutta"

Joka ilta luetaan,joko yksi pidempi tai pari lyhyempää kirjaa. Poika tykkää Pupesta,Franklinista,Puuha-Petestä,Barbababasta,Muumeista ja sit Hanhimuorin iloiset riimit on kans suosiossa :) Minä luen pojan huoneen löhötuolissa,poika sylissä. Tänään luettiin Kaikki karhun kaverit ja Mikko Murina ajaa veturia.

Iltasatuhetki on itsellenikin tosi rentouttava,työpäivän jälkeen tulee harvoin ihan vaan oltua,kun on ruuanlaittoa sun muuta. Satuhetki on meille tilaisuus rauhoittua lähekkäin ja höpötellä päivän tapahtumat ennen nukkumaanmenoa.

Meillä luetaan joka ilta iltasatu :) (tosin luetaan paljon päivälläkin) joskus on pitkään sama kirja et alkaa jo itseä puuduttaa sen lukeminen, mut useimmiten eri kirja tai leppislehti/ilta. Jos menee nukkumaan meno myöhälle luetaan lyhyt juttu tai pitkästä kirjasta muutama sivu ja jos mennään ajoissa niin luetaan pitkä juttu - fiiliksen mukaan. Mutta joka ikinen ilta luetaan jotaki :)
Tänään luettiin kokonainen kuvakirja: Kuuleeko minua kukaan :)
Kävimme päivällä kirjastossa :)

Joka ilta luetaan tällä hetkellä suosiossa nalle puh ja autot kirjat
luetaan yksi satu per ilta (samoin päiväunille mentäessä) jos on pitkä kirja pistetään merkkiä ja jatketaan seuraavalla kerralla siitä.
Yleensä isä lukee jos kotona siihen aikaan muutoin minä ja tossa olkkarin sohvalla sylkytellään samalla

Meillä luetaan joka ilta iltasatu. Illasta riippuen luen, joko jokaiselle tytölle oman sadun tai sitten kaikille yhteisen. Kuopus halusi kuulla tänään siitä, kuinka Sammako on sankari ja keskimmäinenkin oli sitä sitten kuuntelemassa. Esikoiselle luin Anni Swanin kirjaa.
Kuopus haluaisi nyt jokailtaisesti kuulla kirjan Helmi käy kaupassa, ja se luetiinikin viimeksi eilen.
(kirjoittanut Eva Eriksson- on muuten hurmaava kirja) meillä on kotona aika paljon kirjoja ja olemme kirjaston "suurkuluttajia." Niinä iltoina kun lasten isä on tyttöjen nukkuma-aikaan kotona hän lukee lapsille, ainakin kahdelle nuoremalle. Esikoisen kirjavarastoa toisella kotikielellämme pitäisi vähän päivittää.

Joka ilta luetaan, välillä tytöille yhteinen, välillä molemmille oma.

Yhteinen satu luetaan aina pienemmän huoneessa nojatuolissa, samoten kuin pienemmän oma, isomman oma isomman huoneessa sängyssä.

Pienempi (2-vuotias) rakastaa Tomppa-kirjoja, ja niitä luetaan lähes poikkeuksetta joka ilta. Isommalle (5-vuotias) luen Ella-, Franklin-, prinsessa-, jne jne kirjoja

Yleensä lukija olen minä, mutta kun lasten iskä sattuu olemaan kotona, niin vuorotellaan.

Ja kirjoja meillä on paljon ittellä.

Kuinka usein teillä luetaan iltasatuja? Joka ilta ja päiväunille mennessä.
Kuinka monta satua kerralla? 5-30 min
Millaiset sadut on suosikkeja? Poitsu vielä niin pieni ettei suosikkeja.
Kuka lukee? Äiti ja isä vuoroilloin.
Missä luette sadut? (siis sängyssä(kenen, sohvalla, tmv.) Poitsu pötköttää omassa sängyssään. Vanhempi lukee sängyn vieressä.
Ja mikä kirja on tällä hetkellä menossa? Iltasatujen aarteita tai joku semmoinen.

joka ilta luetaan, yksi kirja yleensä, tai pidemmästä n.10-15min.
kaikki on suosikkeja ja se on hauskaa tytöistä valita sitä satua, myös siis tuo pian 9v tulee melkein joka ilta pikkusiskon sängylle kuuntelemaan =) mut siis luetaan tosi paljon laidasta laitaan, mutta vanhat klassikot on suosikkeja, tiitiäisen satupuu, lindgrenit, pepit, pekka töpöhännät, kunnakset, tupu pupunat, ja vaikka mitkä muut :D
isi lukee useimmin, äiti ehkä kerran viikossa, ja kuopuksen sängyn vieressä istuu lukija, kuopus pötköttää ja isosisko istuu/pötköttää sängyssä myös.
ja juuri luettiiin pekka töpöhäntä ja maijan kruunu.

Yritetään lukea joka ilta, mutta todellisuudessa ehkä noin 3-4 iltana viikossa.
Jotain 3-5 kirjaa kerralla.
Autokirjat, yksinkertaiset sadut. Joskus keksin satuja omasta päästä, tai kerron esim. Kultakutrin tai jotain äänitehostein kun valot on sammutettu.
Kumpikin luetaan.
Luetaan sängyssä.
Meillä on joku neljän sadun kirja, jossa yksinkertaisia eläinsatuja pienille. Ja kuorma-autokirja ja traktorikirja. Yritän valita kirjoja, jossa on joku nukkumaanmenotarina.

Meillä luetaan iltasatu joka ilta. Isä, jos on kotona niin se on isän ja pojan yhteinen hetki. Jos ei ole isä niin minä ja jos en minäkään niin sisaruksista joku. Ensi tietoni ja numerois kirjat on suosittuja samoin muumit ja nalle puh jutut, muumilehteä ja akua lukevat välillä. Tarina luetaan ja pitkissä jatketaan seuraavana päivänä. Lukupaikka on meidän sänky, josta siirtyy omaan petiin sitten.