Iltataistelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KUKKA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KUKKA

Jäsen
15.07.2004
304
0
16
Meidän tyttö (1v2kk) on alkanut iltaisin taistelemaan nukkumaan menemistä vastaan tai siksi minä sen ainakin ymmärtäisin. Sängyssä ei ole jaksanut häntä huudattaa kovin kauan kerrallaan. Ei auta maito, vieressä makaaminen, silittely, unilelut jne. Sitten kun hän viimeisin nukahtaa syliin n. klo 23-23.30 ja yritän lähteä viemään häntä omaan sänkyynsä. Hän säpsähtää hereille ja alkaa rimpuilla ja huutaa.

Hän nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa. Meidän sänkyyn hän ei rauhoitu, koska pitää isän ja äidin sänkyä "leikkipaikkana". Apua, kuuluuko tämä tähän tuon ikäisen kehitykseen? :headwall:

Meillä oli ihan sama juttu saman ikäisellä lapsella. Nukkumaan meno oli ihan mieletöntä taistoa ja vaikka väsymys oli valtava ja nukahti jo syliin tai viereen, heräsi heti kun olin laskemassa häntä sänkyyn. Tilanne helpottui itsestään muutaman viikon päästä vaikka vieläkin pitää sängyn vieressä olla niin kauan että tyttö nukahtaa ja hiipiä siitä hissun kissun ääniä varoen pois. Enää hän ei huuda vaan nukahtaa kyllä suht nopeasti kun vaan osaa juuri oikeaan aikaan laittaa sänkyyn. Kyllä se siitä helpottaa, koittakaa vaan jaksaa vähän aikaa. Itse en myöskään huudattanut häntä sen jälkeen sängyssä kun huomasin että huuto ei lopu vaan jatkuu tuntitolkulla. Uskon että huudatus meillä olisi ollut varmasti väärä konsti.
Kyllä se menee ohi, käykää välillä nukkumassa jossain muualla ja antakaa jonkun muun olla lapsen kanssa yhden yön, tekee ihmeitä!
Tsemppiä!

Onkohan lapsi jo sillon yliväsynyt kun laitat nukkumaan? Ei varmasti rauhotu sillon. Onhan se kauheaa kuunnella kun lapsi itkee, mutta periaatteessa jos kaikki on ok, saanut ilta ruoat juomat yms.anna vain itkeä, kyllä varmasti rauhottuu ja sitten päivä päivältä käypi helpommaksi. En todellakaan suosittele tota hyssytys juttua...mun kaveri joutuu sitä yhä edelleen tekemään ja tyttö on jo 5v.....eli tunnista pariin joutuu makaamaan hänen vierellään että nukkuis. Siinähän menee koko ilta itteltä ja mitä se tekee suhde-elämälle, en viitsi edes miettiä.
Tsemppiä***

Yhteistyössä