Imelä haju lapsen hengityksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti Apila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neiti Apila

Aktiivinen jäsen
16.09.2008
1 113
0
36
Mistä voi johtua? Välillä haisee makealle (ihan ku ois just syönyt banaanin, vaikka ei siis olisi) tai sitten ihan imelälle, kuin pilvelle?

Hampaat harjataan aamuin ja illoin, ksylitolia menee aterioiden jälkeen. Outo juttu. Voiko tuo laktoositon ruokavalio vaikuttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
Joskus tuon aiheuttaa myös diabetes. Muistelepa olisko lapsella jotain siihen viittaavaa.

Sepä juuri, kun mikään tyypillinen oire ei passaa.. no tykkää juoda, mutta on niin hullu liikkumaan, että olisin huolissani jos ei joisi.

Tuossa nyt nostettuna tuo toinen ketju, siinä nyt ei hirveästi ollutkaan asiasta, mutta olen nty huomannut, että jos lapsi juo normaalia vähemmän, niin tulee tuo haju, haisee niinkuin pilaantuneelle hedelmälle.. Verensokerit olleet ok, joten ei mitään diabetekseen viittaavaa, ja meillä tosiaan tuo haju tulee ja menee, ja diabeteksessä tuo on jo merkki siitä, että on pitkälle mennyt, joten se haju ensioireena ei häviä itsestään.. Nyt kun ollaan kiinnitetty huomiota lapsen juomiseen, niin hajua ei ole ollut.. voithan varulta mittauttaa sen verensokerin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuossa nyt nostettuna tuo toinen ketju, siinä nyt ei hirveästi ollutkaan asiasta, mutta olen nty huomannut, että jos lapsi juo normaalia vähemmän, niin tulee tuo haju, haisee niinkuin pilaantuneelle hedelmälle.. Verensokerit olleet ok, joten ei mitään diabetekseen viittaavaa, ja meillä tosiaan tuo haju tulee ja menee, ja diabeteksessä tuo on jo merkki siitä, että on pitkälle mennyt, joten se haju ensioireena ei häviä itsestään.. Nyt kun ollaan kiinnitetty huomiota lapsen juomiseen, niin hajua ei ole ollut.. voithan varulta mittauttaa sen verensokerin.

Apua! Missä? Ei satu silmään? Oonko näin sokea siis..

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Apua! Missä? Ei satu silmään? Oonko näin sokea siis..

Joko löysit?

Laktoositon ruokavalio eli lähinnä ne maitotuotteet aiheuttavat hajua hengitykseen. Jos on täysin maidoton rv hajua ei luonnollisestikaan ole. Itse olen huomannut jos syönyt paljon maitotuotteita niin henki haisee tuolle ja maistuu pahalle suussakin. Liityy siis jotenkin laktoosi-intoleranssiin mutta tarkalleen en tiedä mikä tuoksahtelun aiheuttaa. Olen kuullut muiltakin aikuisilta saman havainnon. Tämä haju on siis etri kuin asetonin jota tuossa toisessa ketjussa pohdittiin.