Mukavaa, että on suhtauduttu noin positiivisesti.

Tuntuu, että "mummoikäisille" naisille se imettäminen usein on paljon luonnollisempi asia, kuin sellaisille, jotka vielä ainakin teknisesti ottaen ovat lastensaanti-iässä.
Kerronpa oman kokemukseni terveyskeskusimetyksestä. Silloin 1v6kk vanhalla lapsellani oli korvatulehdus, jota mentiin näyttämään lääkärille. Ainut vapaa aika oli just pikkuisen päiväuniaikaan. Ja lääkäri oli tyypillisesti yli 40min. myöhässä. Kipeä ja yliväsynyt tyttöni alkoi olla jo ylikierroksilla ja todella äkäinen. En tavallisesti itse harrasta julki-imetystä ujouteni takia, tosin mulla ei ole yhtään mitään sitä vastaankaan. Siinä tilanteessa kuitenkin päätin tyrkätä tissin lapseni suuhun - se vaan oli kerta kaikkiaan kaikkien hermoja säästävä ratkaisu. Istuimme hieman muista asiakkaista syrjemmässä ja minulla oli imetystopin päällä toinen paita, joten en todellakaan esitellyt tissejäni kenelleään - sen, mitä rinnasta oli esillä peitti lapseni. No, siihen tuli sitten nainen ehkä noin viisi-kuusivuotiaan pojan kanssa. Poika kysyi äidiltään, että saisiko mennä leikkipaikalle, mutta äiti ei päästänyt poikaa, koska poika olisi joutunut ohittamaan minut ja lapseni. Tämä äiti ja toinen nainen sitten alkoivat isoon ääneen keskustella siitä, että miten ei ole soveliasta imettää julkisesti. Toinen totesi, että hänellä ei ole lapsia, mutta että ehkä hän vaan on niin neuroottinen, mutta häntä "tuollainen" häiritsee.
Tuon kokemuksen jälkeen olen miettinyt, että pitäisikö ryhtyä julki-imetysaktivistiksi!

Herrajjee: aikuiset naiset paheksuvat imetystä, ja opettavat siinä samalla lapselle, että siinä on muka jotain niin kamalaa, että lasta ei voi päästää parin metrin päähän imettävästä äidistä! Auta armias, ilmeisesti sekä lapsia että herkkiä mummoja on suojeltava RINNOILTA!