Imettääkö porukka oikeesti kauppakeskusten vessoissa *ARG*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Longchamp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muuten en ota kantaa asiaan mutta ens kertaa silmällä pitäen niin jumbossa on ainakin kaksi lastenhoitohuonetta.Toinen sijaitsee alatasolla citymarketin sisäänkäynnin luona.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Eli vauva pitää opettaa pullolle jos vaikka sattuu kuolemaan huomenna?

Kyllä aika vaikeeksi menee jos ei lapsi osaa kuin äitin tissistä juoda,, äiti ei välttämättä ole aina saatavilla, kuoli tai eli.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninuli:
Ihmiset hyvät: Naisen rinnat on lapsen imettämistä varten. Imettäminen on maailman luonnollisin asia. Nainen imettää lastansa sillon, kun lapsella on nälkä. Sattui sitten olemaan missä hyvänsä. Jos joku ei kestä nähdä imettävää naista, niin tarvitseeko sitä katsoa. Hohhoi! Aikoihin sitä on eletty!

niin totta! viikonloppuna koiranäyttelyssä menin vessassa käymään, niin siellä äiti imetti pientään. meinasin jo, että pyörrän ovelta, niin tämä äiti sano, et ei mitään tuu vaan, koppi on vapaana. istui siis vessan lattialla imettämässä.

Imetys on niin hieno asia, että joiltain äideiltä unohtuu toisten huomioon ottaminen kokonaan sen myötä. Imettää saa mun puolesta missä vaan, kunhan ottaa huomioon sen että julkisella paikalla peittää vaikka rintansa, eikä varaa vessaa pitkäksi aikaa itselleen. Piste.

Elämä oli helpompaa 12 v sitten kun sain esikoiseni. Silloin imetin, ostin ulkoiluvaatteita, työnsin rattaita jne tietämättä mitä kaikkea ihmiset voivatkaan paheksua. Meinaan esim "tissien esittelyä". Imetin ku huvitti. Ja muutenki tein niinku järkeväksi näin enkä tienny mitä muut asioista ajattelee.

Miten mä enää osaan olla äiti, ku tää vika syntyy, ku ei saa imettää missään, ei saa antaa pulloa, ei saa ostaa lassie-haalaria (vaikka se ois nätti :(), ei saa sitä eikä saa tätä ilman että palstalla kauhistellaan.

MÄ EN KESTÄ!!!

:headwall:

Virallisesti lastenhoitohuone on myös imetyshuone. Se ON lastenhoitoa. Dorkaa joo, että vessa samassa, mutta kyllä ma tajuan, että epävarmempi menee sinne LASTENHOITOHUONEESEEN imettämään kun kerta se on julkisesti niin paheksuttavaa.

Se vaan on niin, että lastenhoitohuoneissa usein on imetykseen tuoleja yms, että tuo apn tapaus oli juuri siellä minne tavallaan kuuluikin. Lastenhoitohuoneessa.

Jos ap kasvattaisi lapsensa niin, että se ei heti alkais rääkymään ni ehkä ois helpompaa. :laugh: Sori oli pakko.

Ajattelematonta varata vessa noin pitkäksi aikaa itselleen. Kovin on kyllä pitkään imetys kestänyt :/ Minä kuuluin puolestani siihen parjattuun väestön osaan, joka EI mennyt vessaan imettämään, vaan imetti siellä kahvilassa tai kaupassa tai mistä nyt sattui joku jakkara löytymään =)

Kova meteli siitä,että imettää saa missä vain jne mutta ajatteleeko kukaan sitä,että ehkä tämä kyseinen äiti halusi rauhaa imettääkseen.Jotkut lapset on sellaisia,etteivät osaa keskittyä ruokailuunsa jos on ihan keskellä sitä kauppakeskuksen hälyä.Sitä varten ne lastenhoitohuoneet on,että niissä hoidetaan lapsia.Ehkä se nainen kävi ensin imettämässä ja huomasi sen jälkeen,että lapsi oli myös tehnyt kakkan ja vaihtoi sen siihen perään vielä.Vai olisiko hänen pitänyt tulla pois siinä välissä periaatteella,että yksi asia per reissu hoitohuoneessa?Ja ap,jos kerran se vaipanvaihto sujui niin kätevästi siellä vaunuissa niin mikä nyt oli se vakava kamaluus mitä oli tapahtunut?Kai muistit sanoa hänelle sentään,että se hoitohuone ei ole imetystä varten?Pitänee aloittaa kampanja,että saadaan niihin hoitohuoneisiin ohjeistukset mitä siellä saa tehdä ja mitä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Ajattelematonta varata vessa noin pitkäksi aikaa itselleen. Kovin on kyllä pitkään imetys kestänyt :/ Minä kuuluin puolestani siihen parjattuun väestön osaan, joka EI mennyt vessaan imettämään, vaan imetti siellä kahvilassa tai kaupassa tai mistä nyt sattui joku jakkara löytymään =)

Säkin oot sitten dorka :D

Hyi :x Imettää VESSASSA??? Eri asia, jos on sellanen laajempi hoitohuone joka on tehty myös sitä tarkoitusta varten, esim Sellossa on syöttötuoleja ja mirko, sohva imetystä varten jne, mutta että johonki vessaan imettämään? Mikä ihmisiä vaivaa. Mä etsin yleensä jonkun paikan missä voi istua, vaikka kahvilaan teelle tms koska olen mukavuudenhaluimen ja haluan istua kun imetän, mutta ei siihen sen kummempaa ympäristöä tarvitse.

Vessa on kakkaa ja pissaa varten, ei tod ruokailua.

Siellä on myös hoitohuone jossa erikseen vessa, hoitotaso ja pari tuolia Jumbo-klubin vieressä Hesen luona - eli ihan lähellä tätä invavessaa jne. Ihan seuraavaa hätätapausta silmälläpitäen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Kyllä aika vaikeeksi menee jos ei lapsi osaa kuin äitin tissistä juoda,, äiti ei välttämättä ole aina saatavilla, kuoli tai eli.

Jaa niin miksi ei olis? Jos sinä et jaksa tai halua olla lastesi kanssa, se ei tarkoita, että muut olisivat kaltaisiasi. Jotkut oikeasti nauttivat imettämisestä ja lapsensa kanssa olosta eivätkä tee sitä pelkästä pakosta.

Eivätkä rupea opettamaan pullolle sen takia, että jonkun mielesträ lapsen pitää osata juoda pullosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kova meteli siitä,että imettää saa missä vain jne mutta ajatteleeko kukaan sitä,että ehkä tämä kyseinen äiti halusi rauhaa imettääkseen.Jotkut lapset on sellaisia,etteivät osaa keskittyä ruokailuunsa jos on ihan keskellä sitä kauppakeskuksen hälyä.Sitä varten ne lastenhoitohuoneet on,että niissä hoidetaan lapsia.Ehkä se nainen kävi ensin imettämässä ja huomasi sen jälkeen,että lapsi oli myös tehnyt kakkan ja vaihtoi sen siihen perään vielä.Vai olisiko hänen pitänyt tulla pois siinä välissä periaatteella,että yksi asia per reissu hoitohuoneessa?Ja ap,jos kerran se vaipanvaihto sujui niin kätevästi siellä vaunuissa niin mikä nyt oli se vakava kamaluus mitä oli tapahtunut?Kai muistit sanoa hänelle sentään,että se hoitohuone ei ole imetystä varten?Pitänee aloittaa kampanja,että saadaan niihin hoitohuoneisiin ohjeistukset mitä siellä saa tehdä ja mitä ei.

Et kai ihan oikeasti kuvittele että tuo asia tulisi kellään mieleen.
Eihän se lastenhoitohuone nyt sitä varten ole että joku äiti saisi lastaan rauhassa imettää jne.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Elämä oli helpompaa 12 v sitten kun sain esikoiseni. Silloin imetin, ostin ulkoiluvaatteita, työnsin rattaita jne tietämättä mitä kaikkea ihmiset voivatkaan paheksua. Meinaan esim "tissien esittelyä". Imetin ku huvitti. Ja muutenki tein niinku järkeväksi näin enkä tienny mitä muut asioista ajattelee.

Miten mä enää osaan olla äiti, ku tää vika syntyy, ku ei saa imettää missään, ei saa antaa pulloa, ei saa ostaa lassie-haalaria (vaikka se ois nätti :(), ei saa sitä eikä saa tätä ilman että palstalla kauhistellaan.

MÄ EN KESTÄ!!!

:headwall:

Helppoa: älä välitä siitä mitä Kaksplussalla sanotaan. Täällä asuu paljon sellaisia joilla ei ole mitään muuta elämää kuin lapset eikä mitään muuta itsearvionnin perustaa kuin se, miten lapsensa hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Leinikki:
Onneksi minä olen pystynyt imettämään ihan missä vaan. Vähän huivia suojaksi ettei muita häiritse :D
Ja en kyllä ymmärrä tuollaisia vessan valtaaja urpoja |O Itse olen myös jonottanut poikani kanssa pitkän aikaa vessaan jossa joku lukkojen takana imetti :headwall:

Peesi. Kerrankin oltiin 3-vuotiaan kanssa menossa tavaratalon ainoaan naistenvessaan -vielä maksullinen koppi. Yksi äiti oli vauvan kanssa jonossa. Sentään mainitsi olevansa menossa imettämään ja laski meidät ohi, mikä fiksusti tehty. Vaan entä jos meiän muksulle olisi tullut pari minuuttia myöhemmin se vessahätä??? Olisi siinä sitten odoteltu "vain" 10 minuuttia tai puol tuntia. Sama se, ei 3v. osaa vielä niin kauan pidättää.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

no kyllä mä ainakin olin koko vauva-ajan "aina saatavilla".. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja \o/:
miten voi imetys kestää 45min?

jos on tosi pieni vauva kyseessä, silloin siinä voi mennä aikaa. jos vaikka imettää 20 min, vaihtaa vaipan, imettää toiset 20 min.

Miun veteli 4 tunnin maratooneja kotona :xmas: Kodin ulkopuolella imetykset ei ihan niin pitkään kestäny ;)

Alkuperäinen kirjoittaja \o/:
tuskin kukaan on niin hullu että lähtee niin pienen vauvan kanssa ostoskeskuksen ja sinne sitten vessaan imettämään tunniksi :o

No jos on esikoinen kyseessä, eikä ollu vielä tottunu vauvan rytmeihin? :)

Mä olin ostarilla vauvan kanssa ku lapsi oli 6 päivän ikäinen. Miksi sinne ei voisi mennä?

Yhteistyössä